Thursday, 25 August 2011

Tukang sampai...

Assalamualaikum...

Selamat berpuasa semua..
masih kuat untuk menempuh hari ini..??
alah..sapa yang merungut tak tahan tu memang
tak hebat la..
dah hujung2 posa pun dok lapar2 lagi..
macam tak dapat nak biasakan diri pulak..
lagipun hujan ni..sejuk2 macam ni kurang rasa letih nya..

Ok..meh nak cerita pasal tukang sampai..
tak tahu la apa seronoknya menyampai2 cerita ni..
dia dengar A mengata si B.
laju je dia pi sampaikan kat B..
apa dia dapat dok sampai2 cerita tu entah la..
mungkin dia suka suasana makin hangat
sampai ada yang tarik2 rambut..kan??

Ataupun dia nak tunjuk hero...
nak tunjuk dia prihatin dengan nasib si B..
konon nye..padahal bila dia menyampai2 gitu
akan bikin hati orang makin panas membara..

Bukan setakat sampai kan je..
siap tambah2 lagi cerita
bagi sedap dan garing...

"nak tau tak,dia tu kata kat hang...
bla..bla..bla..."

kalau ada orang mengata aku..
aku tak suka ada pihak lain yang mai
mengadu kata ada orang mengumpat aku...
bukan tak suka kat tukang umpat tu ja..
tapi kat tukang sampai pun aku tak suka..
sebab dia tak tunjuk pun jalan nak bagi dua pihak tu berbaik..
dia cuma nak bagi lagi hangat saja..

setakat ni tak terjadi lagi kat aku macam tu..
tak tahu la kalau dimasa depan cemana..kan??

korang pernah alami situasi macam ni??


sekian...

16 comments:

  1. pernah je alami benda2 macam ni tapi dah lali..haha :)

    ReplyDelete
  2. saya pernah! tak suka dua dua orang tu... geram nak buat ayam penyet je... haha.. alamak,emosi pulak.. -.-

    ReplyDelete
  3. tukang sampai.. mcm kaki ngacom la kan..

    suka batu api org..

    ReplyDelete
  4. x suke org yg cmtu, dia suka nak laga2 kan kita, lagipun apa yg dia ckp tu belum tentu betul pun..huhu

    ReplyDelete
  5. belalang lak klu marah kat seseorang tu, belalang ada point belalang sendiri...klu ada yg dtg ngadu ckp org tu kata belakang belalang mcm ni mcm ni, belalang x moh amik tau...yg belalang tau belalang marah kat dia sebab point yg belalang ada ja, bukan pasai kena cucuk dgn org lain...

    ReplyDelete
  6. setakat ni xpenah..

    bg saya tukang sampai ni sama dgn batu api..

    ReplyDelete
  7. dah biase dah dgn prg mcm nih..aihhh

    ReplyDelete
  8. klu xpuas ati ke ape better ckp sendiri la dgn tn bdn kan..sy xpernah alami lg situasi gini..xtau la klu sy yg xingt..haha =)

    ReplyDelete
  9. saya jenis tak melayan kalo ade tukang2 sampai ni.buat muka blur2 pastu tukar topik..=P

    ReplyDelete
  10. pernah gak terkena kat diri sendiri,
    bkn org lain, sepupu sendiri..grrrr

    eh! bulan puasa x jadi nak marah2

    selamat hari raya, maaf zahir batin, arini last menyibuk kat sini, esok akak dah cuti sampai 8/9 baru dtg menyemak lg.. :D

    peluk cium utk maisara..babai

    ReplyDelete
  11. lumrah manusiakan...salam syawal

    nk doodle free??jom laa

    ReplyDelete
  12. wohoho..tak pernah lagi buat cam ni

    ReplyDelete
  13. shera pernah kena macam ni... sebab benda macam ni kawan pun boleh hilang... sedih betul..

    ReplyDelete
  14. uissshhh penah je kak oiiii.ada pulak penambah rase mcm ajinamoto tu.lagi lah sodapppp mengata.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();