Skip to main content

Tukang sampai...

Assalamualaikum...

Selamat berpuasa semua..
masih kuat untuk menempuh hari ini..??
alah..sapa yang merungut tak tahan tu memang
tak hebat la..
dah hujung2 posa pun dok lapar2 lagi..
macam tak dapat nak biasakan diri pulak..
lagipun hujan ni..sejuk2 macam ni kurang rasa letih nya..

Ok..meh nak cerita pasal tukang sampai..
tak tahu la apa seronoknya menyampai2 cerita ni..
dia dengar A mengata si B.
laju je dia pi sampaikan kat B..
apa dia dapat dok sampai2 cerita tu entah la..
mungkin dia suka suasana makin hangat
sampai ada yang tarik2 rambut..kan??

Ataupun dia nak tunjuk hero...
nak tunjuk dia prihatin dengan nasib si B..
konon nye..padahal bila dia menyampai2 gitu
akan bikin hati orang makin panas membara..

Bukan setakat sampai kan je..
siap tambah2 lagi cerita
bagi sedap dan garing...

"nak tau tak,dia tu kata kat hang...
bla..bla..bla..."

kalau ada orang mengata aku..
aku tak suka ada pihak lain yang mai
mengadu kata ada orang mengumpat aku...
bukan tak suka kat tukang umpat tu ja..
tapi kat tukang sampai pun aku tak suka..
sebab dia tak tunjuk pun jalan nak bagi dua pihak tu berbaik..
dia cuma nak bagi lagi hangat saja..

setakat ni tak terjadi lagi kat aku macam tu..
tak tahu la kalau dimasa depan cemana..kan??

korang pernah alami situasi macam ni??


sekian...

Comments

  1. pernah je alami benda2 macam ni tapi dah lali..haha :)

    ReplyDelete
  2. saya pernah! tak suka dua dua orang tu... geram nak buat ayam penyet je... haha.. alamak,emosi pulak.. -.-

    ReplyDelete
  3. tukang sampai.. mcm kaki ngacom la kan..

    suka batu api org..

    ReplyDelete
  4. x suke org yg cmtu, dia suka nak laga2 kan kita, lagipun apa yg dia ckp tu belum tentu betul pun..huhu

    ReplyDelete
  5. belalang lak klu marah kat seseorang tu, belalang ada point belalang sendiri...klu ada yg dtg ngadu ckp org tu kata belakang belalang mcm ni mcm ni, belalang x moh amik tau...yg belalang tau belalang marah kat dia sebab point yg belalang ada ja, bukan pasai kena cucuk dgn org lain...

    ReplyDelete
  6. setakat ni xpenah..

    bg saya tukang sampai ni sama dgn batu api..

    ReplyDelete
  7. dah biase dah dgn prg mcm nih..aihhh

    ReplyDelete
  8. klu xpuas ati ke ape better ckp sendiri la dgn tn bdn kan..sy xpernah alami lg situasi gini..xtau la klu sy yg xingt..haha =)

    ReplyDelete
  9. saya jenis tak melayan kalo ade tukang2 sampai ni.buat muka blur2 pastu tukar topik..=P

    ReplyDelete
  10. pernah gak terkena kat diri sendiri,
    bkn org lain, sepupu sendiri..grrrr

    eh! bulan puasa x jadi nak marah2

    selamat hari raya, maaf zahir batin, arini last menyibuk kat sini, esok akak dah cuti sampai 8/9 baru dtg menyemak lg.. :D

    peluk cium utk maisara..babai

    ReplyDelete
  11. lumrah manusiakan...salam syawal

    nk doodle free??jom laa

    ReplyDelete
  12. wohoho..tak pernah lagi buat cam ni

    ReplyDelete
  13. shera pernah kena macam ni... sebab benda macam ni kawan pun boleh hilang... sedih betul..

    ReplyDelete
  14. uissshhh penah je kak oiiii.ada pulak penambah rase mcm ajinamoto tu.lagi lah sodapppp mengata.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …