Skip to main content

Terima kasih

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
dah sahur tadi kan???
alhamdulillah..kalau ada yang nak
sambung tidur pi la...
tapi sembahyang subuh dulu ye...

Pagi ni nak cerita pasal terima kasih...
Bukan mak pak kat rumah je,tapi
cikgu2 kat sekolah pun ramai yang ajar
kita supaya berterima kasih..
Tapi bila dah besar ramai yang rasa tak
perlu berterima kasih..

Ada jugak orang yang rasa bila
menerima saja kita perlu berterima kasih..
sebenarnya tak kira la kita memberi atau menerima
ringan2 kan la mulut untuk ucap terima kasih..

"terima kasih sudi memberi..."

terima kasih kerana sudi menerima..."

kalau masa bercinta pandai pulak ucap terima kasih..
"terima kasih kerana sudi menerima
diri yang tidak berapa kacak ini.."

tapi time bagi sedekah...
keras lidah ni nak cakap terima kasih...
"kenapa pulak aku nak ucap terima kasih..
kan aku yang bagi sedekah kat dia...??."

Ucapan terima kasih ini
sebagai tanda kita menghargai seseorang..
Ajarlah diri kita supaya lebih berterima kasih..
selain tu jangan lupa
rajin2 la berterima kasih pada Allah...


sekian..


Comments

  1. terima kasih selalu singgah blog sy kak :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak
    entri ni hehe

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana

    terima kasih Diana

    Wassalam

    ReplyDelete
  4. terima kasih untuk entry ni :)

    ReplyDelete
  5. hehe memang kena biasakan diri kita ni berterima kasih.. tanda kita menghargai orang yang berkhidmat pada kita

    ReplyDelete
  6. diana:terima kasih.
    pyejal:sama-sama..:) [mesti sekali dengan senyuman]

    ReplyDelete
  7. bukanlah susah sgt nak cakap terima kasih..kesannya sgt mendalam. bak kata baby Arif kak liza ni.. "TIMA ASHIHHH".

    ReplyDelete
  8. btol tu kak.bukan susah pon nk ucap 2 patah perkataan tu kan.

    ReplyDelete
  9. kak kalau yang say thank you tu macam mane pulak hehe jangan marah na gurau² je anyway terima kasih kerana mengingatkan saya...

    ReplyDelete
  10. orang yang susah nak ungkapkan "terima kasih" ni, EGO...

    ReplyDelete
  11. terima kasih diana sebab sampai sekarang banner akak ada kat atas tu walaupun sudah melebihi seminggu..hikhik :)

    ReplyDelete
  12. terima kasih sebab masih sudi jengok kat blog saya...

    tapi pelik skit la bila..
    terima kasih sebab sudi terima sedekah saya ni..

    ReplyDelete
  13. sekarang ni budaya mengucap terima kasih lebih baik berbanding dulu.. antara sikap baik masyarakat barat ialah mereka mudah ucapkan t kasih sesama sendiri..

    ReplyDelete
  14. tapi memang betul, ada org tak suka ucap terima kasih pd org..agaknye mulut dia dah kena sumpah jadi bisu sekejap kot!

    ReplyDelete
  15. ucapan terima kasih mampu membuatkan seseorang itu tersenyum juga... :)

    ReplyDelete
  16. jangan berat mulut untuk ucapkan terima kasih

    terima kasih diana kerana buat entry ini..hehehe

    ReplyDelete
  17. bukan susah pom nk ucap terima kasih tu...

    btw...terima kasih diana..

    ReplyDelete
  18. terima kasih kerana menulis entri ni :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …