Skip to main content

Senyum....

Assalamualaikum....

Selamat pagi selamat berpuasa..
Ramadhan ke 11..
semoga ibadah puasa kita
dapat kita jalankan dengan sempurna..

Puasa bukan sekadar menahan lapar dan dahaga.
tapi jugak melibatkan pengawalan emosi kita.
ada orang yang bila berpuasa dia
duduk diam je
sampai dia terlupa nak menjaga hati orang sekeliling dia..
bila kita tegur muka masam saja..
alasan nya "puasa"


♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫

Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan
mendapat cinta kasih mereka.
Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu.
Dan rendahkan hati kepada mereka,
nescaya mereka akan menghormati anda

♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫♣♠♦♫


Dari kata2 diatas,
bila kita tersenyum
orang juga akan menghormati kita,
memberi kita kasih dan sayang.
begitu besar nilai sebuah senyuman...

memberi senyuman tak perlu
modal yang besar..
hanya menggunakan sedikit pergerakan otot..
tak perlu bayar untuk
sebuah senyuman namun nilai senyuman tak ada taranya..
nilainya sangat tinggi..
jadi mengapa susah untuk tersenyum...???

sekian...

Comments

  1. bila senyum kita pun rasa bahagia... (^_^)... mulakan hari dengan senyuman... :)

    ReplyDelete
  2. 'senyum seindah suria..yg membawa cahaya. kau tersenyum..ku tersenyum, kemesraan menguntum..'
    (lirik lagu)

    ReplyDelete
  3. senyum itu satu sedekah tpy kdng2 ad orng yg menyalah tafsir akan senyuman tersebut.. mulkn perjlnan setiap hari dgn senyumn

    ReplyDelete
  4. yup...setuju!!takkn tak larat nak senyum walaupon puasa....boleh dikategorikan teruk bebenow da tuh......senyum disini...senyum selebar yg mungkin^________^

    ReplyDelete
  5. senyuman itu satu sedekah..
    Senyum tak perlu kata apa2.. ^_^

    ReplyDelete
  6. senyum je la kak..jgn jadikn puasa tu satu bebanan..:)

    ReplyDelete
  7. maybe orang yg tanak senyum tu sebab takut sgt pahala puasa dia berkurang.. ahaha

    ReplyDelete
  8. Senyummmm... tak perlu kata2...

    Senyumlah kepada dunia agar dunia juga tersenyum kepada kita. :)

    ReplyDelete
  9. senyum, tak perlu kata apa-apa XD

    ReplyDelete
  10. senyum..
    jgan senyum sorang lebih2 pulak,nanti ade yg salah paham..hahha

    salam puase :)

    ReplyDelete
  11. puasa bukan alasan taknak bercakap apatah lagi taknak hapdet blog..
    cuma perlukan masa utk muhasabah diri..
    takut tersalah tulis ada hati yg terguris..ecewah..

    :D

    ReplyDelete
  12. senyum tak perlu kata apa-apa.. :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …