Skip to main content

saya bertudung sebab....

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
kenapa kita orang perempuan pakai tudung??

~tak nak kena cahaya matahari..panas!
~rambut gugur..
~takut rambut kena habuk..
~nak nampak comel..
~kekasih/suami suruh
~takut rambut kena cat(bodohnya alasan artis tu)
~ikut fesyen,...

Korang pilih la yang mana satu jawapan korang..
tanya dalam diri apa
sebab utama yang buat korang bertudung..
kalau salah satu jawapan nya ada kat atas
bertaubat la sebelum terlambat...

sekian...

Comments

  1. hik..hik...kita tak bertudung sebab...kita lelaki maskulin...ahakz

    ReplyDelete
  2. dorg xphm kut konsep bertudung dgn menutup aurat..=.=

    ReplyDelete
  3. bagus..makan dalam ..kih kih kih

    ReplyDelete
  4. Bertudung kerana itu perintah Allah. :)

    ReplyDelete
  5. sebab saya rasa malu kalo aurat dinampak oleh orang yg bukan mahram :)

    ReplyDelete
  6. rasa pelik pulak bila kepala bogel je bila pegi jalan2. bertudung tak susah mana pun.

    ReplyDelete
  7. bertaubatlah sblm anda di sembahyangkan

    ReplyDelete
  8. Apa jua yang dilakukan haruslah kerana Allah...

    ReplyDelete
  9. tu la perempuan zaman sekarang.. xfaham lagi hukum agama :(

    ReplyDelete
  10. bertudung sebab saya lahir sebagai Islam!!

    ReplyDelete
  11. Tiada jawapan di atas..
    Yg penting niat kita kerana Allah...

    ReplyDelete
  12. Tiada jawapan di atas..
    Yg penting niat kita kerana Allah...

    ReplyDelete
  13. of couse bertudung sebab wajib kan dear...:)

    ReplyDelete
  14. bertudung kerana wajib..kalau x pakai tudung rasa macam bogel je kepala ni..tah..memang rasa gitu la..duk dalam rumah pun mesti nak ada tuala kecik gak atas kepala terutama sekali masa memasak..kalau x pakai rasa macam kepala ni bogel je..pelik betul..

    ReplyDelete
  15. bertudung sebab wajib & berdosa kalau x tunaikan..
    :)

    ReplyDelete
  16. bertudung sebab wajib & berdosa kalau x tunaikan..
    :)

    ReplyDelete
  17. sy x bertudung... teruk kan sy..

    ReplyDelete
  18. sebab utama kerana mengikut suruhan Allah utk menutup aurat..

    yg sebab kat atas tu ada gak bole guna..jnji sb utama kerana Allah taala..

    ReplyDelete
  19. skrg mungkin bnyak sbb fesyen :P

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …