Thursday, 25 August 2011

saya bertudung sebab....

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
kenapa kita orang perempuan pakai tudung??

~tak nak kena cahaya matahari..panas!
~rambut gugur..
~takut rambut kena habuk..
~nak nampak comel..
~kekasih/suami suruh
~takut rambut kena cat(bodohnya alasan artis tu)
~ikut fesyen,...

Korang pilih la yang mana satu jawapan korang..
tanya dalam diri apa
sebab utama yang buat korang bertudung..
kalau salah satu jawapan nya ada kat atas
bertaubat la sebelum terlambat...

sekian...

22 comments:

  1. hik..hik...kita tak bertudung sebab...kita lelaki maskulin...ahakz

    ReplyDelete
  2. dorg xphm kut konsep bertudung dgn menutup aurat..=.=

    ReplyDelete
  3. bagus..makan dalam ..kih kih kih

    ReplyDelete
  4. Bertudung kerana itu perintah Allah. :)

    ReplyDelete
  5. sebab saya rasa malu kalo aurat dinampak oleh orang yg bukan mahram :)

    ReplyDelete
  6. rasa pelik pulak bila kepala bogel je bila pegi jalan2. bertudung tak susah mana pun.

    ReplyDelete
  7. bertaubatlah sblm anda di sembahyangkan

    ReplyDelete
  8. Apa jua yang dilakukan haruslah kerana Allah...

    ReplyDelete
  9. tu la perempuan zaman sekarang.. xfaham lagi hukum agama :(

    ReplyDelete
  10. bertudung sebab saya lahir sebagai Islam!!

    ReplyDelete
  11. Tiada jawapan di atas..
    Yg penting niat kita kerana Allah...

    ReplyDelete
  12. Tiada jawapan di atas..
    Yg penting niat kita kerana Allah...

    ReplyDelete
  13. of couse bertudung sebab wajib kan dear...:)

    ReplyDelete
  14. bertudung kerana wajib..kalau x pakai tudung rasa macam bogel je kepala ni..tah..memang rasa gitu la..duk dalam rumah pun mesti nak ada tuala kecik gak atas kepala terutama sekali masa memasak..kalau x pakai rasa macam kepala ni bogel je..pelik betul..

    ReplyDelete
  15. bertudung sebab wajib & berdosa kalau x tunaikan..
    :)

    ReplyDelete
  16. bertudung sebab wajib & berdosa kalau x tunaikan..
    :)

    ReplyDelete
  17. sy x bertudung... teruk kan sy..

    ReplyDelete
  18. sebab utama kerana mengikut suruhan Allah utk menutup aurat..

    yg sebab kat atas tu ada gak bole guna..jnji sb utama kerana Allah taala..

    ReplyDelete
  19. skrg mungkin bnyak sbb fesyen :P

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();