Thursday, 18 August 2011

sahur apa jam 1,2 pagi??

Assalamualikum...

Selamat pagi semua...
selamat bersahur...
ada yang tak bangun sahur lagi ke??
rugi la...
kenapa rugi.??
ye la...
dah la tak dapat makan...
pahala bersahur pun tak dapat..

ada orang yang bersahur jam 12-1 pagi..
sahur ke tu??
ingat ni rancangan singgah sahur ke..??
singgah sahur ye la..
jam 1 pagi dah bersahur..hehhe..
kalau dok kat oversea nun lain la..
sahur jam 2 pagi gitu..
kita kat malaysia ni tak kan nak sahur jam 1,2 pagi???hehehe


Ada jugak yang tak suka bersahur..
sedangkan Nabi saw bersabda..

"Bersahur ada keberkatan.
Oleh itu, janganlah kamu meninggalkannya
walaupun hanya meminum seteguk air.
Sesungguhnya Allah dan malaikat-Nya berselawat ke atas orang-orang yang makan sahur."

lagi satu kalau nak tau..
waktu sahur adalah waktu yang
paling mustajab untuk berdoa kepada
Allah s.w.t.

jom sahur...:)
sambil sahur kita dengar sesuatu untuk
menginsafi diri...




sekian..

24 comments:

  1. tgh nak sahur nie kak..singgh blog akak sat..hehe btw, selamat bersahur..

    ReplyDelete
  2. umie baru je abes sahur ni =)
    selamat bersahur tuan blog =)

    ReplyDelete
  3. Bukan senang nak bangun sahur...
    Lagi susah nak menginsafi diri..

    Selamat Berpuasa :)

    ReplyDelete
  4. amik pluang berdoa ni.. smoga tercapai hajat, amin ^^

    ReplyDelete
  5. kalau kul 1-2 pagi tu tandanya makan lewat malam
    hehehe

    ReplyDelete
  6. baru lepas sahur tadi... shera ada ramai juga kawan2 yang tak berapa rajin bangun sahur...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah selamat dah bersahur..

    hehehe.. akak blog tu bakal ditutup jugak nanti...

    ReplyDelete
  8. SALAM,
    BARU TADI SELESAI BERSAHUR. SELAMAT BERPUASA

    ReplyDelete
  9. baru lepas sahur ni kak..tahun ni tak penah lagi sahur tak bangun..hehe..sebabnye kat rumah sahur boleh makan nasi, baru semangat nak sahur..:)

    ReplyDelete
  10. saya bersahur... walaupun malas heheheh

    ReplyDelete
  11. saya x pnh mis sahur..wpun poso ganti, hehe...dah biasa d ajr begitu
    ada segelintir mereka yg x sk sahur n sahur kul 12 ke ats..b4 mrk tdo...

    ReplyDelete
  12. Terimakasih berkongsi info. Insaf.

    ReplyDelete
  13. oo, baru tahu waktu sahur , paling mustajab untuk berdoa..amin,

    ya allah semoga dipermudahkan urusan kawan-kawanku..

    ReplyDelete
  14. sahur juga membezakana puasa org islam dan puasa bukan org islam

    ReplyDelete
  15. diorang malas nak bangun sahur jam 5 pagi la tu..huhu

    ReplyDelete
  16. tak pernah miss sahur lg setakat ni :)

    ReplyDelete
  17. selalu sahur jam 5 pagi... setakat ni tak kandas sahur lagi

    ReplyDelete
  18. kalau 1-2 pagi tu bkn sahur diana. tu namanya makan lewat.

    ReplyDelete
  19. sy suka sahur lambat2 skit..lagi best kalau tido dulu..pastu kena bangun utk makan..baru rasa macam bulan puasa..kalau makan pkul 1-2 pg tu bulan biasa pun selalu buat..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  20. selalu terkantoi untuk bersahur.tapi harap waktu subuh pulak jangan ada yang terkantoi.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();