Skip to main content

Reunion::nak jumpa kekasih lama

Assalamualaikum....

betul ke ni???
betul ke apa yang aku dengar ni????
aih...dengar apa???
nak tau???

Ada la sorang makhluk tuhan paling seksi tu..
dia kata ada sesetengah orang
yang pergi reunion bekas2 pelajar
masa sekolah dulu hanya untuk
berjumpa dengan bekas kekasih..
ala..kira pertemuan semula
2 cinta yang tak dapat bersatu la...
kekonon nye...!

wah!!ada ke yang buat gitu???
tak baik tau...
tak baik tuduh2 la.
kata si pembuka cerita...

"memang la niat nya nak jumpa kawan2 sekolah
dulu..tapi tak kan tak terdetik langsung
di hati nak jumpa bekas kekasih..
mesti dalam hati tertanya2 jugak...
cemana rupa dia..lawa ke suami/isteri dia...??
anak dia dah berapa???
dan yang penting sekali
dia ingat lagi tak kisah dulu2..??"

eiiii....
ada ke yang masih teringat2
kisah cinta sekolah dulu???
cinta monyet je tu...
tak payah kenang2 la...
bukan apa..
masing2 dah ada keluarga..kan???
kalau dikenang cerita lama
takut cinta silam berputik kembali...
dah jadi macam pisang berbuah 2x..

Orang tua2 kata
pokok pisang yang berbuah 2 kali
tak elok dimakan buahnya..
tak tau la kenapa???
takut perut buncit kot..
ekekekeke...


sekian...

Comments

  1. hehe my tak pernah bercinta ngn kwn satu kelas ngeh2

    ReplyDelete
  2. biasala tu...dah nama pun cinta monyet! kui2..

    ReplyDelete
  3. alaa..bkn selalu dpt jumpe..hihi~

    p/s: Ku Azhar nie asyek aiyyookk aje.

    ReplyDelete
  4. rindu zaman cinta monyet! rindu monyet. muahahahah

    ReplyDelete
  5. naseb le tak pernah berkasih time skolah..dah sumer jantan

    ReplyDelete
  6. klu dua dua tengah bujang xpe kak mengenang cinta lama tapi kalau ade yang dah khawin elok lupakan jer...tak sihat utk perhubungan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Hmmm... jap nak ingat, kakcik pernah ada pakwe dari rakan sekelas ke? ;-)

    Eh! macam takde jeeee....

    ReplyDelete
  8. kahkahkah..kalau ada yg berniat seperti itu,memang bikin malu anak negeri..hikhik :)

    ReplyDelete
  9. SALAM,
    BILA BACA N3 INI, TERINGAT CERITA DULU2 .

    ReplyDelete
  10. salam kenal

    tq sudi singgah blog kita

    meh tukar link

    kite dah follow ni

    sudi2 le follow ai plak eh

    maceh

    ^_^

    ReplyDelete
  11. kan best tu dpt bertemu semula..ada kenangan terindah sebaliknya.

    ReplyDelete
  12. ayoyo..itu mcm pun ada ka??ishh3..

    ReplyDelete
  13. dah nama pun cinta monyet..buang masa jer nak kenang2..haha!

    ReplyDelete
  14. kitorang x buat reunion lagi. mcm xde plan pon. biasanya berjumpa kwn2 sekolah masa wedding kwn. masa tuh la berkumpul.hihi seronok

    ReplyDelete
  15. Bahaya tu kang berputik cinta plastik semula kang kekeke :P

    ReplyDelete
  16. jangan dirisau sangat hal macam tuh,kak diana.mitos jer.

    ReplyDelete
  17. jgn cari penyakit jika berniat begitu..baik xpyh join reunion..

    ReplyDelete
  18. bahaya betul kalau pegi reunion untuk jumpa bekas kekasih... karang takut lain jadinya... anggap kawan2 sudah... tak payah lebih - lebih... kalau tak ikut macam kak sarah tulis tak payah join terus... lagi senang...

    ReplyDelete
  19. wahahha. kak tibe2 berminat ngan entry ni. sy pon tak paham kawan2 sekolah saya. dlm group sek, diorg leh senang2 bergurau2 gnan ex diorg 'klau nk, jadi la menantu mak i' padahal kat jari ade cincin tunang. pelik kan! bile saye tegur, org kata saya tak matang. muahahahah. org kata sy tak sporting. pelik. err. ke mmg sy tak sporting?

    ReplyDelete
  20. prinsip sy ialah TIDAK bercinta dgn yg satu sekolah...

    ReplyDelete
  21. kekasih lama awe sume dah kahwin dan tunang :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …