Ramadhan Terakhir

Assalamualaikum....

Korang tengok tak tadi drama kat tv3 tu..
Drama ramadhan terakhir..
best kan drama tu..
banyak pengajaran yang kita boleh dapat dari drama tu..



Aku ni jarang2 minat tengok drama bersiri..
tapi drama ni memang aku tengok hari2..

kalau korang belum tengok
esok jam sepuluh setengah malam
tengok tv3..
belum terlambat untuk korang
menyelami pengajaran yang ada dalam drama ni..

yang paling terkesan sekali
bila mana drama ni buat kita berfikir
macam mana kita nak menghadapi musibah dalam hidup kita.
bukan sekadar menyerah saja..

Setiap apa yang berlaku
itu adalah ujian dalam hidup kita...
ujian2 itu pulak akan merubah hidup kita
bergantung pada cara kita menanganinya..

buruk cara kita tanganinya..
buruk la yang datang...
macam tu jugak sebaliknya...

ingat tau ..malam esok..
lepas tarawih..:p

sekian..


Post a comment

17 Comments

  1. memang best citer ni...pompuan tu adik kak ogy..

    ReplyDelete
  2. wah.terima kasih bgtau..hehe.pc da lame tak tnegok tv mlm2, kna tgk nih..;)

    ReplyDelete
  3. shera pernah tengok citer ni... tapi tak berapa ikut sangat... nak try tengok balik la... ramai juga kata citer ni best...

    ReplyDelete
  4. bila tgk drama ni, saya jadi sangat marah tgk watak mak dia. rasa nak sepak laju2 je. hahaha

    ReplyDelete
  5. ayie mmg sudah semestinye tgok..kalo tidak dpt tgok..tgok pkol 3am punye..ad siaran ulgn..huhu

    ReplyDelete
  6. sejak puasa ni, aku lama tak tengok tb tau.



    Err,

    ReplyDelete
  7. ala lama dah pangkah drama2...keh3...sibuk hal lain...

    ReplyDelete
  8. nad pun suke ramadhan terakhir.. hikhik

    ReplyDelete
  9. ramai orang cakap best. tapi tu la, tak berkesempatan tengok lagi.

    by the way, salam kenal. follow ur blog:)

    ReplyDelete
  10. tak dapat nak tengok...takde tv..huhuhu...

    betul2, setiap musibah yang datang dalam hidup kita kena hadapi dengan sebaik2nya..

    ReplyDelete
  11. huuhuh ieda x pernah sempat nak tgk D ..

    ReplyDelete
  12. x pnh smpat tgok tv, keje punye psl...balik keje, mata wes kuyu...ha3

    ReplyDelete
  13. awal2 hr tu x tgk sgt..tp skrg x miss dah

    ReplyDelete
  14. bini dia garang betul..ish..sape la pelakon yg pegang watak tu ek..hidup betul watak dia..

    ReplyDelete
  15. memang tengok cerita ni..ingatkan semalam nak buat entry ni..tp entah terus blur saja...

    malam tadi sakinah dah sebut nama tuannya itu 'papa' memang dah agak pun sakinah tu anak isteri pertama..

    dan sakinah juga mempunyai penyakit..kepalanya botak...tunggu saja episod seterusnya nanti...hehehe

    ReplyDelete
  16. Watak Mazni tu dilakunkan oleh Fazlina Ahmad Daud, adik pelakun OGY Ahmad Daud.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)