Skip to main content

NOK TIANG GOL!!

heheheh..

Comments

  1. adehhhhhh...konpom dpt tiang yg diminta!

    ReplyDelete
  2. owoh..mamat-mamat... Arap ye boleh la tiang gol hok ye nok tu.. bahase kelah kemaing... hahahaa

    ReplyDelete
  3. kekgi ambe gi ato tiang go ke mung deh mamat..kahkahkah

    ReplyDelete
  4. ehehe..knape tak tulis pakai format bahasa melayu yang betul..huhu

    ReplyDelete
  5. haha..pekat giler slanga ganu nyer walaupun dalam tulisan pun..=)

    ReplyDelete
  6. bace bnyk kali pown leh gelak lg..haha

    ReplyDelete
  7. hahaha... hebat la sape tulis surat ni...

    ReplyDelete
  8. pekat sungguh wh.. tiang gol punya pasal.

    ReplyDelete
  9. kesiang die nok main bola takdop tiang gol.. hahaha loghat ganung molek

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Diana

    kalau tak da tiang gol
    selalunya boleh gadoh....
    seorang kata golll seorang lagi kata tak golll....he he

    ‘TAQABBALULLAH MINNA WAMINKA’ (Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan kamu)

    Wassalam

    ReplyDelete
  11. ekekekeke~pekat benor slangnya :P

    ReplyDelete
  12. fuuhhh..ada sikit yg kb tak paham.. :P
    tp kesimpulannya kb paham.. nak tiang gol.. kalau kb jd ketua kmpung. kb belikan laaa..

    ReplyDelete
  13. kih kih..bahasa terengganu ni.. dok rok cetong ...kih kih kih

    ReplyDelete
  14. ada member tag kt wall fb..baca dok pahang mane bhs ganu ni...
    byk kali bc baru pahang...hehe

    ReplyDelete
  15. pekatnyer bahasa..hehe,moga dpt lah tiang gol yg diminta

    ReplyDelete
  16. nsib baik paham jgak sikit2 apa dia nk mintak ni, hukk...

    ReplyDelete
  17. hahaha.. piau! kalau karangan spm, kompom fail! heheh..+

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …