Skip to main content

MURTAD KAH DIA??

Assalamualaikum...

3,4 bulan lepas kalau tak salah pernah kecoh isu
hajjah yang meghina islam..ingat tak??
dan hari ni wajah sebenar sipelaku
sudah tersebar dimerata2..semua orang boleh
tengok wajah sebenar seorang islam yang ingin menjatuhkan agamanya sendiri.

Siapa yang tak marah bila agama kita dipersendakan.
tambah marah bila sipelaku jugak seorang islam.
kecewa,terluka,sedih semuanya bercampur baur.
di saat kita bermati matian
menyebarkan agama kita
ada pulak gunting dalam lipatan..sangat kecewa!



Ada yang seakan sangsi islam kah dia??
kalau dilihat dari namanya dia memang islam..
dan jika benar dia islam..
dia sudah dikira murtad.

korang mesti ingat lagi entry tentang rakan serumah aku
yang telah murtad.
benda tu terjadi depan mata aku.
sebab itu lah isu murtad adalah sangt2 memberi kesan
dan sentiasa menjadi perhatian aku.
aku tak boleh terima benda2 macam ni.
bagi yang tak baca lagi entry tu boleh klik sini..

sekian....

Comments

  1. Sedih dengan cerita2 sebegini. Sama2lah kita doakan agar beliau bertemu jalan kembali.

    ReplyDelete
  2. kat facebook skrg pun dh ada group murtad...kalu x silap ezzu nama group tu "murtad in malaysia and singapore"..

    ReplyDelete
  3. Ya Allah betapa nipisnya iman mereka , semoga mereka mendapat balasan di atas perbuatan mereka dan semoga juga pintu hatinya terbuka untuk kembali ke pangkal jalan,.

    ReplyDelete
  4. kantoi pon dy kan kak akhirnye..

    ReplyDelete
  5. alamak..asl gmbar dia tak kuar plak..isk.isk..xpe2..nanti blh umh sy tgk blk..mean time nak baca entry lama dulu..haha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. semakin lama semakin banyak perkara macam ni berlaku... semoga mereka yang terlibat dapat kembali ke pangkal jalan juga semoga diri kita tidak terjerumus ke jalan tersebut...

    ReplyDelete
  7. sedih tgk sebangsa yang seagama cuba menjatuhkan agama sendiri dan berpaling tadah..

    ReplyDelete
  8. apa yg patut kita lakukan ...kenapa lemah sgt umat islam zaman ini ?

    ReplyDelete
  9. sedih la..x tau nak kata apa lagi dah dengan manusia2 seperti 'makcik' tu..patutnya orang macam ni terus je kita hukum kat atas dunia ni je..yg selebihnya biarlah di akhirat nanti la pulak dia terima pembalasan yang setimpal..

    ReplyDelete
  10. semoga kita semua ditetapkan iman dan takwa kpd Allah..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …