Sunday, 21 August 2011

MAISARA:membazir

Assalamualaikum...

Aku selalu suruh maisara berjimat.
terutamanya dalam bab2 elektrik dan air..
selalu pesan kat dia bila buka peti sejuk kena tutup rapat2..
lepas buka tv kena tutup bila
dah tak nak tengok..

Alhamdulillah dia boleh ikut..
kadang2 aku pun dia
pesan tutup lampu lepas keluar dari bilik..
kalau ayah dia tak tutup kipas lepas sembahyang
dia siap mengadu lagi kat aku..

Maisara:ibu..ayah ni membazir saja..
bukan nak tutup kipas lepas sembahyang..

Ada satu hari tu,
dalam jam 7 lebih suami aku balik untuk
buka puasa..
suami aku buka pintu dan terus ke dapur..
tetiba maisara masuk ke dapur dan cakap..

Maisara:Ayah..lepas buka pintu
jangan lupa tutup tau...membazir saja...!

Ayah:??????

hahahahah...


sekian....


13 comments:

  1. bgus...kecik dah diajar berjimat cermat...tp konsep tu kene betulkan sikit hehe

    ReplyDelete
  2. hahahahaha....terkedu si ayah....

    ReplyDelete
  3. kecil-kecil da faham erti berjimat-cermat. bagus2 ;)

    ReplyDelete
  4. ekeke..baru le ternganga si apak

    ReplyDelete
  5. hahaha tak tutup pintu pun membazir.. aduss

    ReplyDelete
  6. nice, kena ajar dari kecil..melentur buluh biar lah dari rebungnya

    ReplyDelete
  7. haha point tu dh btol..tp salah situasi daa..=P

    ReplyDelete
  8. hahaha... habislah semua pintu kena tutup lepas ni...

    ReplyDelete
  9. Hahaha maisara, maisara.. Pendek kata semua bnda kena tutup, kalo x membazir je. hehe

    ReplyDelete
  10. hahaha..tp mmg membazir pun kalau dlm umah pasang aircond kan?bazir letrik.kelakar juga maisara ni..mesti diana dan suami terhibur kan.

    eh lupa nak tny,camner nak minta blog direview tu?

    ReplyDelete
  11. hahahahahaha pintu pun nk jimat eh.

    ReplyDelete
  12. hehe..dia takut angin masuk bayk..nati membazir..hehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();