Maisara::berbulu dan mata bulat

Assalamualaikum...


dah jam 1 setengah.
dah masuk Zohor ni....
cepat2 pi sembahyang..lepas sembahyang boleh tidur..:p
lepas tu bangun masak untuk berbuka pulak..

Petang semalam aku masak
puding creme caremel yang aku
ambik resepinya dari blog yanaMIB.
sedap jugak.tapi manis.

masa tengah sibuk memasak kat dapur tu
maisara datang kat aku dan tanya..

Maisara:ibu nampak tak kawan saya lalu kat sini tadi..

Dia start la tu nak merepek.
memang dia suka bermain dengan imiginasi dia..

"nampk tak kawan saya ?"

Ibu:aih..mana ada..

Maisara:kawan saya ada lalu sini tadi..

Dia ni biar betul..
aku dah meremang bulu kaki dah..

"mana ada kawan awak.."

Maisara:saya nampak dia lalu sini..ibu nampak tak??

Ibu:tak nampak pun..

Maisara:badan dia kecik,ada bulu2 coklat,mata bulat.

Aih!!seram je aku rasa ni..
entah sapa la kawan dia tu..

Maisara:tak pe la saya cari kat dalam bilik..

tak lama lepas tu dia datang kat aku..

Maisara:ibu ini la kawan saya..ia nak main sembunyi2 pulak..heheh


cehhhh!!
suspen je..!!]


*****************************

Post a comment

26 Comments

  1. hehe.gotcha!!!..hahaha...maisara x bagi kawan dia tu nama ke kak??suh laa dia bagi nama.xde laa suspen ibu dia nanti..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. hehe..anak patung dia...tidak mengapa..sat lagi dia adlh kawan tu untuk bermain2..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha...saspen jek..kui3x

    ReplyDelete
  4. klu bdk kecik ty soklan gitu sape x seram kn...adeh~

    klu manis kn akak leh kurgkan gula..sy wat manis sbb hubby sy soh..dia kata desert gitu manis² br sedap..haha~

    eh br pasan ada banner sy ats tu..tq kak! ^__^

    ReplyDelete
  5. haha kalau saya pun rasa seram.. mana tau dia je nampak sesuatu tp kita tak nampak.. ngeeee

    ReplyDelete
  6. ahaha.... bikin saspen ja... gugur jantung nanti....

    ReplyDelete
  7. tak lama dahhh...nanti ada la tu kwn nak main2...

    ReplyDelete
  8. hihi..suspen je.. teddy bear rupanya.. ^_^

    kawan dengan anak patung..comelll..hihi

    ReplyDelete
  9. bahaya ni..kang tak bermasyarakat die nnti

    ReplyDelete
  10. kikikiki rupenya si bulu eh =)

    buat cuak je maisara ni.akk nk amik resipi gak =)

    ReplyDelete
  11. sama pulak puding kita...tp wani panggil gula hangus... terliur tengok yana buat lah ni :) cuma guna resipi sendiri...

    ReplyDelete
  12. oo..bulu2 mata coklat tu kwn dia rupanye...:)

    ReplyDelete
  13. anak kak diana nk wat wakenabeb kt akak heheheheheh

    ReplyDelete
  14. haha.. bunyik dh mcm makhluk halus ja.. haishh..

    ReplyDelete
  15. haha..kuat berimaginasi anak ibu nih..

    ReplyDelete
  16. aduhai... maisara mmg kasi saspens betul ni... ingtkan sape la tadi... teddy bear rupanya...

    ReplyDelete
  17. kalau ema pun seram juga..tetiba tanya pasal kawan lalu lalang berjalan pula

    ReplyDelete
  18. nsib baik teddy.. klau spesis yg satu lagi tu mau pengsan kn, hukk...

    ReplyDelete
  19. haha..klakar nye.. :) comel betul ye maisara tu..

    ReplyDelete
  20. maisara ni sangat bijak, comel je lah .. hehehhe

    ReplyDelete
  21. maisara nak kawan ye...cakap kat ibu terus terang nak adik..hehe...gurau kak :)

    ReplyDelete
  22. hahahaaa..menakutkan betul la maisarah ni..

    ReplyDelete
  23. hehe..nakal la maisara ni...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)