Skip to main content

Maisara::berbulu dan mata bulat

Assalamualaikum...


dah jam 1 setengah.
dah masuk Zohor ni....
cepat2 pi sembahyang..lepas sembahyang boleh tidur..:p
lepas tu bangun masak untuk berbuka pulak..

Petang semalam aku masak
puding creme caremel yang aku
ambik resepinya dari blog yanaMIB.
sedap jugak.tapi manis.

masa tengah sibuk memasak kat dapur tu
maisara datang kat aku dan tanya..

Maisara:ibu nampak tak kawan saya lalu kat sini tadi..

Dia start la tu nak merepek.
memang dia suka bermain dengan imiginasi dia..

"nampk tak kawan saya ?"

Ibu:aih..mana ada..

Maisara:kawan saya ada lalu sini tadi..

Dia ni biar betul..
aku dah meremang bulu kaki dah..

"mana ada kawan awak.."

Maisara:saya nampak dia lalu sini..ibu nampak tak??

Ibu:tak nampak pun..

Maisara:badan dia kecik,ada bulu2 coklat,mata bulat.

Aih!!seram je aku rasa ni..
entah sapa la kawan dia tu..

Maisara:tak pe la saya cari kat dalam bilik..

tak lama lepas tu dia datang kat aku..

Maisara:ibu ini la kawan saya..ia nak main sembunyi2 pulak..heheh


cehhhh!!
suspen je..!!]


*****************************

Comments

  1. hehe.gotcha!!!..hahaha...maisara x bagi kawan dia tu nama ke kak??suh laa dia bagi nama.xde laa suspen ibu dia nanti..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. hehe..anak patung dia...tidak mengapa..sat lagi dia adlh kawan tu untuk bermain2..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha...saspen jek..kui3x

    ReplyDelete
  4. klu bdk kecik ty soklan gitu sape x seram kn...adeh~

    klu manis kn akak leh kurgkan gula..sy wat manis sbb hubby sy soh..dia kata desert gitu manis² br sedap..haha~

    eh br pasan ada banner sy ats tu..tq kak! ^__^

    ReplyDelete
  5. haha kalau saya pun rasa seram.. mana tau dia je nampak sesuatu tp kita tak nampak.. ngeeee

    ReplyDelete
  6. ahaha.... bikin saspen ja... gugur jantung nanti....

    ReplyDelete
  7. tak lama dahhh...nanti ada la tu kwn nak main2...

    ReplyDelete
  8. hihi..suspen je.. teddy bear rupanya.. ^_^

    kawan dengan anak patung..comelll..hihi

    ReplyDelete
  9. bahaya ni..kang tak bermasyarakat die nnti

    ReplyDelete
  10. kikikiki rupenya si bulu eh =)

    buat cuak je maisara ni.akk nk amik resipi gak =)

    ReplyDelete
  11. sama pulak puding kita...tp wani panggil gula hangus... terliur tengok yana buat lah ni :) cuma guna resipi sendiri...

    ReplyDelete
  12. oo..bulu2 mata coklat tu kwn dia rupanye...:)

    ReplyDelete
  13. anak kak diana nk wat wakenabeb kt akak heheheheheh

    ReplyDelete
  14. haha.. bunyik dh mcm makhluk halus ja.. haishh..

    ReplyDelete
  15. haha..kuat berimaginasi anak ibu nih..

    ReplyDelete
  16. aduhai... maisara mmg kasi saspens betul ni... ingtkan sape la tadi... teddy bear rupanya...

    ReplyDelete
  17. kalau ema pun seram juga..tetiba tanya pasal kawan lalu lalang berjalan pula

    ReplyDelete
  18. nsib baik teddy.. klau spesis yg satu lagi tu mau pengsan kn, hukk...

    ReplyDelete
  19. haha..klakar nye.. :) comel betul ye maisara tu..

    ReplyDelete
  20. maisara ni sangat bijak, comel je lah .. hehehhe

    ReplyDelete
  21. maisara nak kawan ye...cakap kat ibu terus terang nak adik..hehe...gurau kak :)

    ReplyDelete
  22. hahahaaa..menakutkan betul la maisarah ni..

    ReplyDelete
  23. hehe..nakal la maisara ni...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…