Skip to main content

Maisara::berbulu dan mata bulat

Assalamualaikum...


dah jam 1 setengah.
dah masuk Zohor ni....
cepat2 pi sembahyang..lepas sembahyang boleh tidur..:p
lepas tu bangun masak untuk berbuka pulak..

Petang semalam aku masak
puding creme caremel yang aku
ambik resepinya dari blog yanaMIB.
sedap jugak.tapi manis.

masa tengah sibuk memasak kat dapur tu
maisara datang kat aku dan tanya..

Maisara:ibu nampak tak kawan saya lalu kat sini tadi..

Dia start la tu nak merepek.
memang dia suka bermain dengan imiginasi dia..

"nampk tak kawan saya ?"

Ibu:aih..mana ada..

Maisara:kawan saya ada lalu sini tadi..

Dia ni biar betul..
aku dah meremang bulu kaki dah..

"mana ada kawan awak.."

Maisara:saya nampak dia lalu sini..ibu nampak tak??

Ibu:tak nampak pun..

Maisara:badan dia kecik,ada bulu2 coklat,mata bulat.

Aih!!seram je aku rasa ni..
entah sapa la kawan dia tu..

Maisara:tak pe la saya cari kat dalam bilik..

tak lama lepas tu dia datang kat aku..

Maisara:ibu ini la kawan saya..ia nak main sembunyi2 pulak..heheh


cehhhh!!
suspen je..!!]


*****************************

Comments

  1. hehe.gotcha!!!..hahaha...maisara x bagi kawan dia tu nama ke kak??suh laa dia bagi nama.xde laa suspen ibu dia nanti..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. hehe..anak patung dia...tidak mengapa..sat lagi dia adlh kawan tu untuk bermain2..hehe

    ReplyDelete
  3. klu bdk kecik ty soklan gitu sape x seram kn...adeh~

    klu manis kn akak leh kurgkan gula..sy wat manis sbb hubby sy soh..dia kata desert gitu manis² br sedap..haha~

    eh br pasan ada banner sy ats tu..tq kak! ^__^

    ReplyDelete
  4. haha kalau saya pun rasa seram.. mana tau dia je nampak sesuatu tp kita tak nampak.. ngeeee

    ReplyDelete
  5. ahaha.... bikin saspen ja... gugur jantung nanti....

    ReplyDelete
  6. tak lama dahhh...nanti ada la tu kwn nak main2...

    ReplyDelete
  7. hihi..suspen je.. teddy bear rupanya.. ^_^

    kawan dengan anak patung..comelll..hihi

    ReplyDelete
  8. bahaya ni..kang tak bermasyarakat die nnti

    ReplyDelete
  9. kikikiki rupenya si bulu eh =)

    buat cuak je maisara ni.akk nk amik resipi gak =)

    ReplyDelete
  10. sama pulak puding kita...tp wani panggil gula hangus... terliur tengok yana buat lah ni :) cuma guna resipi sendiri...

    ReplyDelete
  11. oo..bulu2 mata coklat tu kwn dia rupanye...:)

    ReplyDelete
  12. anak kak diana nk wat wakenabeb kt akak heheheheheh

    ReplyDelete
  13. haha.. bunyik dh mcm makhluk halus ja.. haishh..

    ReplyDelete
  14. haha..kuat berimaginasi anak ibu nih..

    ReplyDelete
  15. aduhai... maisara mmg kasi saspens betul ni... ingtkan sape la tadi... teddy bear rupanya...

    ReplyDelete
  16. kalau ema pun seram juga..tetiba tanya pasal kawan lalu lalang berjalan pula

    ReplyDelete
  17. nsib baik teddy.. klau spesis yg satu lagi tu mau pengsan kn, hukk...

    ReplyDelete
  18. haha..klakar nye.. :) comel betul ye maisara tu..

    ReplyDelete
  19. maisara ni sangat bijak, comel je lah .. hehehhe

    ReplyDelete
  20. maisara nak kawan ye...cakap kat ibu terus terang nak adik..hehe...gurau kak :)

    ReplyDelete
  21. hahahaaa..menakutkan betul la maisarah ni..

    ReplyDelete
  22. hehe..nakal la maisara ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …