Skip to main content

LUKISAN MAISARA

Buah-buahan..


powerpuff girl



singa


orang salji..


penguin


platipus


ayah


perkemahan


sekian...

Comments

  1. nak blaja lukis penguin dgn maisara boleh tak..? HAHA :D

    Comel gile..

    ReplyDelete
  2. hahahaha.. cantik! nak2 org salji tu :)

    ReplyDelete
  3. dah pndai melukis dah..bgus2.. kih kih kih

    ReplyDelete
  4. penguin tu paling syok je tengok..hehe :)

    ReplyDelete
  5. alaa nk tgk dia lukis gbr ibu dia..saja akak xnk tyg ehh..haha~ =P

    ReplyDelete
  6. wawwwwww auw auw...buah2an tu kiut meh..hehhe..akak ke tlg warnakan??

    :P

    ReplyDelete
  7. tomeinyaa...:) kejap lg apndai lah dia melukis kalau rajin mcm ni kan kak...

    ReplyDelete
  8. senyum jer sang singa tuh.
    confirm tak makan orang =d

    ReplyDelete
  9. nape bulu singa seketul2 atas kepala tu..heheh

    mmg maisara kreatif..

    ReplyDelete
  10. she has a great imagination

    ReplyDelete
  11. comel benau drawing maisara

    ReplyDelete
  12. maisara x lukis ibunyer? hehehe

    ReplyDelete
  13. kak..nape penguin x cam penguin . lebey kepada puyuh . ngee

    ReplyDelete
  14. lukisan yg akn buat kite tersenyum bila melihat ny :)

    ReplyDelete
  15. ok la tu. ada sesetengah budak, nak suruh lukis bulat pun payah... semua nak mtk cikgu tolong. baik cikgu je yg blajar.

    ReplyDelete
  16. shera suka tengok lukisan singa tu...

    ReplyDelete
  17. lukisan mak maisara takde ke?? :P

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …