Thursday, 25 August 2011

lelaki bujang dan kuih raya..

Assalamualaikum....

Selamat pagi sayang...
itu lirik lagu yang aku dengar kat radio tadi..
lagu tu Norkumalasari nyanyi kalau tak salah...

Pagi ni nak cari resepi nak buat biskut raya..
nak buat tengah hari nanti la..
cari biskut yang mudah2 je...
aku ni bukan reti sangat buat2 biskut ni..
kang tak jadi membazir je..
jadi kena cari resepi2 mudah saja..

kalau korang yang bujang2 ni
bila balik kampung nak raya beli kuih untuk
bawak balik kampung tak??
nak buat mungkin tak sempat..kan??kerja..
jadi beli je dan bawak balik ke kampung...

maksud aku yang lelaki tu..ada beli tak??
ke tak pikir langsung pasal nak bawak balik kuih raya??
balik kampung kena beli jugak la
satu dua jenis..
orang kampung pun nak merasa gak
kuih dari bandar ni...
maklum la..kuih bandar mesti nampak moden2 sikit..kan??
tat nenas pun sekarang ada yang bentuk
dah macam2...

Bila orang datang umah
mak kita pun mesti kata...
"tu kuih si mail bawak balik dari kolompo..."
"rasa la kuih dari kolompo ni.."

kat situ je dah nampak kamu2 yang bujang ni
jenis bertanggungjawb
dan mengutamakan keluarga..
maka...cepat la dapat jodoh tu...
wakakkak...

sekian....
heheheheh

20 comments:

  1. amboi rajinnye diana, nak buat kuih yer...tahniah...

    adik lelaki bujang sy tel mgu lps bgtau dia dh beli 2 jns kuih ry, bla kite tya kuih apa..ntahler..hehe
    beli ngan member opis katanyer.....

    ReplyDelete
  2. nak sikit kuih raya..jangan lupa pos..kihkihkih..

    ReplyDelete
  3. skrng kt rumah..tolong umi bt kek raya...hehe biskut bt lg..huhu

    ReplyDelete
  4. hihihihi tau takpe .. nnti share bskut raya ea ^^

    camat hari raya ! ;D

    ReplyDelete
  5. hahaha bila baca entri ni saya gelak sorang2... saya x pernah bawak balik kuih raya kat rumah. hahahha

    ReplyDelete
  6. selalunya org bujang ni terbalik...diorg bwk blk kuih dari kampung ke rumah mereka bila dah start kerja...hahaha

    ReplyDelete
  7. kih3,org lelaki ni selalu x pndi benda2 kecik tp bermakna mcm ni...balik cuti bawak badan je...x best langsung

    ReplyDelete
  8. ai minta sket kueh raya blh..??

    ReplyDelete
  9. jarang ada lelaki yang nak bawak balek kueh raya..huhu

    ReplyDelete
  10. kak uat kuih raya tue jangan lupa hanto sikit kat sini nak rasa kuih raya penang hehe...

    ReplyDelete
  11. hubby suka beli kuih raya last minute kat bagan serai. dapat murah.. biasa le lelaki bujang..bukan tak nak beli kuih, kadang depa confuse sebab bukan bidang depa.

    ReplyDelete
  12. yang x bujang mcm ieda nie punn banyak beli utk mak ekekke :)

    ReplyDelete
  13. tak beli jgk..besenye balik buat same2 ngn mak

    ReplyDelete
  14. x men la beli.. sy wat sendiri.. resepi incik google.. hek2... thn ni nk bwk balik cheese fruit cake...

    ReplyDelete
  15. haha...tp majoriti org bujang tak pikir pon pasal tu kak diana...

    ReplyDelete
  16. lelaki jarang beli kuih raya wat balik..kadang2 nama kuih pun tak kenal..hahaa..=P

    ReplyDelete
  17. sy yg kahwin pun tak beli..mom cakap tak payahlah..membazir jer..

    ReplyDelete
  18. sama la kak diana... hari ni pun shera buat biskut raya...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();