Skip to main content

Kita berharap....

Assalamualaikum....
Masa kita kanak2 dulu
kita selalu mengimpi kan
alat mainan dan makanan yang enak2...
kita hanya tahu berseronok saja...

Masa kita sedang muda remaja..
kita selalu berharap
kita dapat gadjet2 terkini...
kita berharap kita dapat berjumpa
dengan artis kesayangan kita...

Masa kita meningkat dewasa
kita mula berharap
kita punya anak2 yang berjaya...
kita berharap rumahtangga kita bahagia..
dan kehidupan kita lengkap sempurna...

Masa kita beransur tua
kita berharap hanya satu perkara..
"ya Allah..ampun kan segala dosa2 ku.."


sekian...



nak blog korang di review?? .



Comments

  1. masih lagi berharap..berharap kekal bahagia di dunia dan di akhirat.. :)

    ReplyDelete
  2. saya harap anak sy b'jaya jugak . kne didik betul2 dr kecik .
    bile la nk ade anak sendiri neh..huhu

    ReplyDelete
  3. akak pun skg masih lg berhARAP aGAR rumah tangga akak kekal hingga ke akhir hayat kami...AMIN,,,,

    ReplyDelete
  4. xperlu tggu tua patutnya skrg lg kita dh berharap Allah ampunkan segala dosa² kita..=)

    ReplyDelete
  5. dengan berharap mampu juga untuk menjadikan kita semakin berusaha untuk memberikan yang terbaik... :)

    ReplyDelete
  6. semoga amalan kita diperkenankan..InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  7. manusia memang selalu berharap.

    ReplyDelete
  8. semoga Allah mengampunkan segala kesalahan

    ReplyDelete
  9. kita mmg sentiasa berharap utk dpt yg terbaik dlm hidup,tp yg peliknya kita selalu lupa nak jd hamba Allah yg terbaik...huhu

    ReplyDelete
  10. yg penting harapan kita yg selalu positif dan yg wajibnya kita mesti berusaha ke arah itu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …