Skip to main content

kenapa tak pasang bendera??

Assalamualaikum....

selamat pagi...
lepas sahur laju je aku buka blog dan balas jejak
kawan2 yang datang blog aku semalam..
semalam aku tak bw pun..
line slow sangat...

Ni baru nak update entry baru..
kita cerita pasal kibar jalur gemilang..
korang nak gantung bendera ke belum??
aku dah..kemarin..
tapi rumah lain tak gantung pun...

sebenarnya tak terfikir pun nak gantung bendera.
tapi sebab maisara beriya2 sangat nak pasang
bendera jadi kami ikutkan je la.....

setakat ni rumah kami je
yang pasang bendera...
sebelum ni memang tak pasang pun..
hari tu pun aku tak ingat langsung nak pasang..
tak terfikir langsung pasal nak pasang bendera...

puncanya???
"tak pasang pun tak pe...bukan jadi kesalahan pun.."
"tak pasang bukan bermakna tak patriotik.."
"tak sempat la nak pi beli bendera.."
"orang sibuk nak raya..mana dan nak fikir pasal merdeka.."

Korang pun mesti ada terfikir salah
satu alasan kat atas ni kan???
benda ni tak boleh nak paksa2..kan??
dari sibuk buat kempen kibar bendera
lebih baik buat kempem 'jangan tinggal solat.."

heheheh


sekian..

Comments

  1. HAHAHA..setuju..aula kan perkara yg utama..
    bell pun xpsg bendera.smgt tu ada.tp xdan nak pacak bendera.klu stakat 31 ogos je pasg.baik xpayah.lalala ;p

    ReplyDelete
  2. serba salah~

    nak gantung lampu raye ke bendera~

    ReplyDelete
  3. hehe.betoii tu kak..kom berkempen "saya tak nak tinggal solat!" hehe...

    p/s: yang entri pc LEStarika cintanya tu kak?sebenarnya kisah benar pc, perempuan tu LESbian la kak cayg..hehe.kak salah paham tu=,=

    ReplyDelete
  4. ayah saya siap pacak tiang bendera kat porch bila masuk bulan ogos.. daripada jalan raya dah nampak bendera duk berkibar. haa tu la bendera rumah kami. hahaha

    ReplyDelete
  5. bendera pun x de macam mana nak pasang?hahaha..x semestinya kalau tak pasang bendera kita x sayangkan malaysia.. :)

    ReplyDelete
  6. tu lah dia msykt kita bila yg wajib disunatkan, yg sunat diwajibkan...

    renung2kan dan selamat beramal :)

    ReplyDelete
  7. ermmmmmmm
    x tahu nak komen pe
    serba salah

    ReplyDelete
  8. Rumah myra dah bergantung lebih seminggu dah :-)

    Siap ada 2 bendara gitu + lampu raya sekali pasang ")

    ReplyDelete
  9. yes setuju ngan D ..
    x pasang x bermakna x patriotik kann :)

    ReplyDelete
  10. dah pasang kat bonet kereta sempena nak raya atau sambut merdeka hmm.salam merdeka.

    ReplyDelete
  11. umah rara tak pasang pon sbb tak de sape nk memanjat.

    ReplyDelete
  12. hehe pasang lampu lip lap je ekekee

    ReplyDelete
  13. dorang sibuk dengan kempen kemerdekaan mcm merdeka tu lebih penting dari puasa dan raya..macamlah esok di akhirat Allah tanya pasal sejarah negara dan gantung bendera..tsk!

    insaf

    ReplyDelete
  14. kalo ada free
    mesti semua pakai kak hehe

    ReplyDelete
  15. baik buat kempen kibar bendera hijau bulat putih di tgh.. eh.. eh.. haha..

    ReplyDelete
  16. hahaha... dulu letak bendera kat kereta tapi lepas tu bawa kereta gam kat pemegang bendera tu tertanggal plak... trs terbang la bendera

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …