Tuesday, 23 August 2011

kenapa tak pasang bendera??

Assalamualaikum....

selamat pagi...
lepas sahur laju je aku buka blog dan balas jejak
kawan2 yang datang blog aku semalam..
semalam aku tak bw pun..
line slow sangat...

Ni baru nak update entry baru..
kita cerita pasal kibar jalur gemilang..
korang nak gantung bendera ke belum??
aku dah..kemarin..
tapi rumah lain tak gantung pun...

sebenarnya tak terfikir pun nak gantung bendera.
tapi sebab maisara beriya2 sangat nak pasang
bendera jadi kami ikutkan je la.....

setakat ni rumah kami je
yang pasang bendera...
sebelum ni memang tak pasang pun..
hari tu pun aku tak ingat langsung nak pasang..
tak terfikir langsung pasal nak pasang bendera...

puncanya???
"tak pasang pun tak pe...bukan jadi kesalahan pun.."
"tak pasang bukan bermakna tak patriotik.."
"tak sempat la nak pi beli bendera.."
"orang sibuk nak raya..mana dan nak fikir pasal merdeka.."

Korang pun mesti ada terfikir salah
satu alasan kat atas ni kan???
benda ni tak boleh nak paksa2..kan??
dari sibuk buat kempen kibar bendera
lebih baik buat kempem 'jangan tinggal solat.."

heheheh


sekian..

18 comments:

  1. HAHAHA..setuju..aula kan perkara yg utama..
    bell pun xpsg bendera.smgt tu ada.tp xdan nak pacak bendera.klu stakat 31 ogos je pasg.baik xpayah.lalala ;p

    ReplyDelete
  2. serba salah~

    nak gantung lampu raye ke bendera~

    ReplyDelete
  3. hehe.betoii tu kak..kom berkempen "saya tak nak tinggal solat!" hehe...

    p/s: yang entri pc LEStarika cintanya tu kak?sebenarnya kisah benar pc, perempuan tu LESbian la kak cayg..hehe.kak salah paham tu=,=

    ReplyDelete
  4. ayah saya siap pacak tiang bendera kat porch bila masuk bulan ogos.. daripada jalan raya dah nampak bendera duk berkibar. haa tu la bendera rumah kami. hahaha

    ReplyDelete
  5. bendera pun x de macam mana nak pasang?hahaha..x semestinya kalau tak pasang bendera kita x sayangkan malaysia.. :)

    ReplyDelete
  6. tu lah dia msykt kita bila yg wajib disunatkan, yg sunat diwajibkan...

    renung2kan dan selamat beramal :)

    ReplyDelete
  7. ermmmmmmm
    x tahu nak komen pe
    serba salah

    ReplyDelete
  8. Rumah myra dah bergantung lebih seminggu dah :-)

    Siap ada 2 bendara gitu + lampu raya sekali pasang ")

    ReplyDelete
  9. yes setuju ngan D ..
    x pasang x bermakna x patriotik kann :)

    ReplyDelete
  10. dah pasang kat bonet kereta sempena nak raya atau sambut merdeka hmm.salam merdeka.

    ReplyDelete
  11. umah rara tak pasang pon sbb tak de sape nk memanjat.

    ReplyDelete
  12. hehe pasang lampu lip lap je ekekee

    ReplyDelete
  13. dorang sibuk dengan kempen kemerdekaan mcm merdeka tu lebih penting dari puasa dan raya..macamlah esok di akhirat Allah tanya pasal sejarah negara dan gantung bendera..tsk!

    insaf

    ReplyDelete
  14. kalo ada free
    mesti semua pakai kak hehe

    ReplyDelete
  15. baik buat kempen kibar bendera hijau bulat putih di tgh.. eh.. eh.. haha..

    ReplyDelete
  16. hahaha... dulu letak bendera kat kereta tapi lepas tu bawa kereta gam kat pemegang bendera tu tertanggal plak... trs terbang la bendera

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();