Wednesday, 17 August 2011

kenapa berjauhan??

Assalamualaikum...

Sedih betul baca status rakan kat facebook tadi..
katanya dia dah 2 tahun
memohon untuk bertukar ke
negeri yang sama dengan suami..
maknanya dah 2 tahun la dia duduk berjauhan dari suami.
bayangkan lah buka puasa sendiri,
bersahur sendiri,
tidur sendiri..mandi sendiri..ops!!!!
tershashu!!

Bukan rakan aku tu je yang alami
masalah gini..
rasanya ramai lagi..kan??
kita cuma boleh dengar je la masalah depa ni.
apa puncanya nye ya
permohonan untuk bertukar tu
tak di luluskan??

Dulu sepupu aku bertugas di sabah.
dia mintak tukar ke semenanjung
dan akhirnya dapat.
belum kawen lagi..tapi mudah je
urusan pertukaran nya tu..

kata sepupu aku tu kebetulan
ada staf di ipoh yang mintak bertukar ke sabah.
dan peluang yang ada tu
dia guna untuk memohon bertukar ke ipoh.

maknanya kalau ada peluang macam
sepupu aku tu baru permohonan diluluskan ke??
susah la macam tu..kan??

kenapa ye kalau orang
selangor atau semenanjung
di minta bertugas di sabah,serawak..
orang sarawak atau sabah pulak di minta
berkhidmat di semenanjung..
kenapa tak bagi berkhidmat di negeri sendiri saja..

itu rasanya lebih baik
dan tak menyusahkan
bnyak pihak..kan??
ke korang tak setuju dengan aku???
kenapa??heheh

jangan sedih2 klau tak dapat bertukar..
meh dengar lagu meh...



sekian...

25 comments:

  1. kak saye pun nt dh kawen duk jauh gak kak =(

    hmm ada sbb nya dorg letak jauh2 cm tu.sbb apa ntah lupa dh.tp tu lah,menyusahkan kan kak.byk pakai duit nk ulang alik.

    ReplyDelete
  2. oo...bkn ke kalo da suami la sng nk mintak tukar? huhu sian nye dia....huhu

    ReplyDelete
  3. sy nk paksa bini keja ngan sy.. tak rela berjauhan.. heheh..

    ReplyDelete
  4. eemm..betoi tu...ni member akak pun sama juga..skg suami n ank2 dah ada kat semenanjung....yg dia sorang2 dok k.kinabalu...sedey tu....minta tukar tu sama2 yg dpt suami ja...

    ReplyDelete
  5. yelah kesian yg dok berjauhan ni....

    ReplyDelete
  6. semuanya bergantung ngan 'orang dalam' jugak ni..

    ReplyDelete
  7. sedehkan kak kalu berjauhan nih..lagi2 org kawen nih :D

    ReplyDelete
  8. pertukaran utk duduk dekat ngan suami tak diluluskan

    sebab nanti pasangan akan kerap berulang alik menemui pasangan masing2

    nanti kerajaan dpt byk duit...cukai...minyak..tol...dll

    cuba kalau semua berkhidmat kt negeri sendiri...

    rugi lah kerajaan kan

    *hanya imaginasi :)

    ReplyDelete
  9. kerana sama2 tak rela berjauhanlah..saya dgn berat hati terpaksa tolak tawaran kerja.

    ReplyDelete
  10. setuju. xpyh la hantar jauh2. menyusahkan. baik di negeri sendiri. kena pulak yg dah berkahwin, lg sedih.

    ReplyDelete
  11. tulah susah juga ... saya pun kadang2 berjauhan 2-3 bulan ..suami dah memang kerjanya gitu naik kapal..

    ReplyDelete
  12. same la dgn kes kwn belalang sorg nih...dia ada kat JB, wife pulak ada kat sabah tgh pregnant...mintak tukar x dpt...

    ReplyDelete
  13. fa pun ada sepupu yang permohonon gagal. huhu

    ReplyDelete
  14. masa praktikal dulu ada sorang kakak ni pun minta tukar sbb nak dekat dgn suami.. punya la susah... kalau tak ada yang nak tukar sekali, memang tak dapat la... nsb baik last2 ada yang sudi tolong..

    ReplyDelete
  15. alahai.. kesiannya. Tp tu la ikut nasib jugak.

    ReplyDelete
  16. kawan cik tom pun camtu..kerja berjauhan dengan suami..dah 3x apply minta tukar tp xdpt..skang dia pregnant..kesian plk...

    ReplyDelete
  17. sedih lan, ambo nak tukar kelik kelate dan 8 tahun, tok dapat2

    ReplyDelete
  18. kak saya 3 tahun bru bley tukar ke semenanjung..

    kalau masing2 dihntar keje kat ngeri masing2 insyaAllah..keikhlasan nak ajar anak kampung sendiri tu lebih kuat...^^"

    ReplyDelete
  19. betul tu kak.kalau keje ngn gomen memang susah..huhu...berapa kerat sangat la yang nak bertukar ke sabah sarawak nun..huhu..baik bagi dalam negeri je..senang hati je nak keje kan..T_T

    nak kawen pun susah bila jauh camni. hahahaha..
    ops!

    ReplyDelete
  20. saya nak mohon tukar balik kelantan ni

    ReplyDelete
  21. Yup stuju..

    Adik ipaq myra cikgu, dapat kat Sarawak (Limbang), sorang lagi tentera dok Labuan..
    Kesian kan kena dok berjauhan dari keluarga.

    ReplyDelete
  22. hal ini kene ikut kekosongan..
    dan kdg2 bergantung pada nasib jugak..

    mmg xsanggup berjauhan dgn pasangan hidup..tapi jgn putus asa utk terus mohon bertukar..insyaAllah akan dpt jika ada rezeki

    ReplyDelete
  23. heran gak.. kenapa kerajaan buat macam tu er.. orang semenanjung bertugas kat sabah.. orang sabah bertugas kat semenanjung. heran.

    ReplyDelete
  24. to adan...

    apa tak boleh pikir ke? apasal nak heran2?..kan itu namanya nak wujudkan integrasi..so kena la buat mcm tu.

    bagi aku senang je..masa temuduga klu ditanya.."sanggup bertugas di sabah/sarawak atau 'dibuang' ke pedalaman??" janganlah hipokrit bagi jawapan "YA" walaupun hakikatnya berat hati oleh hanya semata2 nak jawatan yang diidamkan.

    mungkin ada segelintir nak balik tempat asal sebab elaun2 yang mereka dapat tu masih tak cukup atau dah cukup untuk buat 1 banglo dikampung sendiri..itu sebab mesti buat alasan2 "power" bagai..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();