Skip to main content

kelakar atau kacak??[maisara]

Assalamualaikum...

lepas dah sasaran komen untuk hari ni..
seratos komen sehari..
orang lain dok kejar traffic..
aku tak..aku kejar komen je...
hahahahah..

korang pernah tengok animasi kinniku mantaro??
citer katon kat astro ceria..
maisara kalau tengok mantaro tak kelip2
mata tu..
siap senyum2 lagi...
padahal mantaro tu tak elok mana pun muka nya...
cer tengok muka mantaro..



elok ke idak???
tapi maisara tetap minat mantaro..
nak tau kenapa???
sebab bagi dia mantaro kelakar...

Orang perempuan memang suka lelaki yang kelakar..
tak kacak pun tak pe la..
lelaki kelakar banyak kelebihan nya..
dia pandai memujuk..
tak payah memujuk dengan pujian..
cukup buat kelakar sikit dah orang perempuan
boleh tersenyum..

kalau serus je muka dan tak boleh
diajak bergurau orang perempuan cepat bosan
dengan lelaki begini..
jadi lepas ni tak payah la nak kontrol2 ensem sangat.
perempuan lebih tertarik pada yang kelakar..
bukan yang muka jambu2..

heheheh

sekian..

Comments

  1. hari ni line mengalahkan siput...ayo...bengang ni.hehe.nak balas komen pun susah...

    ReplyDelete
  2. adik kat rumah ni pun minat sangat citer mantaro tuh..
    erkk..macamtu eyh kak..belajar jadi kelakar la camni.haha..=P

    ReplyDelete
  3. hahaha..sy lg suke org coment2 or bace n3 kite dr stkat kt shoutmix.."hey bw"....kah3..

    ReplyDelete
  4. hahaa.. katun ni kan kelako..sebab suke kentut..kiki

    ReplyDelete
  5. hbt lh maisara nie.... kecik2 dh pndai pilih calon ahahahhaha... :) chomel2... sy pon suke laki yg kelakar. :)

    ReplyDelete
  6. shera tak pernah la tengok mantaro ni... adik shera pernah la kot... tp, sokong kak diana tulis... lelaki kelakar mmg best... ;)

    ReplyDelete
  7. rasanaya kite masa kecik pn cm tue jugak.. haha malu jew!

    ReplyDelete
  8. betul..tak suka laki yg serius sgt..bosan nak hidup sesama.hehee

    ReplyDelete
  9. btol2.haha..aku dpt rse jugak laki2 klakar lg pmp nk dkat!haha.bukan aku la yg klakar ni..mrjuk org len.bkn syok sndri=P

    ReplyDelete
  10. ayie xpernah tgok pon cerita ini..heheeh

    ReplyDelete
  11. thanks dgn ilmunya.. lepas ni nak mengkelakarkan diri..

    ReplyDelete
  12. errr.. sy.. ada masa serius ada masa melawak.. hahaha...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …