Skip to main content

jangan tangguh-tangguh ye.

Assalamualaikum...

Selamat tengahari...
dah siap ke persedian nak menyambut lebaran???
persedian mungkin ambik masa
berminggu2..
tapi nak guna tu sehari je..
ekekeekek..

minggu ni dah elok sangat la nak pi servis kereta..
tak kan nak tunggu hujung minggu kot..
nanti tergesa-gesa takut kerja tak sempurna..
jadi baik buat awal2 ni..
bila kerja tak sempurna kesan2 nya pun tak elok..kan??

buat kerja bertangguh ni memang dah sinonim sangat
dengan masyarakat malaysia ni..
semua benda nak tunggu hujung2...
lepas tu bila hujung2 nya da masalah
mula nak salahkan takdir..

banyak faedahnya bila kita
uruskan semua perkara awal2 ni..
pertamanya tak payah berebut2...
cuba bayangkan kalau servis kereta hujung2 masa
semua pi time hujung2 tu..
mau sesak tempat tu..sudahnya masa pun terbuang banyak..

keduanya kita boleh menguruskan duit kita
dengan betul..
bila kita buat servis kereta awal2,
tetiba kesan kerosakan baru..
sekurang2nya boleh jugak dulukan mana yang
patut dan tak patut..


jom servis kereta cepat!!


sekian...



Comments

  1. baru lepas servis keta ari sabtu lepas...

    harap kita semua selamat pergi dan balik kampung nnt...

    ReplyDelete
  2. kerja bertangguh tak menjadi, kerja beransur tak berkesudahan.

    err betul ke peribahasa neh. hee

    ReplyDelete
  3. Betul tu. Apa2 kerja, kalau kita buat awal, insyaallah akan memudahkan kita di hari mendatang. :-)

    ReplyDelete
  4. hubby saya dah buat semenya awal puasa aritu lagi..hehee

    ReplyDelete
  5. dah selamat sevis kete yg nak guna tuk blik kg jumaat lepas..hehe

    ReplyDelete
  6. keh3...mmg peel org kita ni...rajin menannguh..

    ReplyDelete
  7. kete rara tunang tolong tgk kan.mcm rara ni tgk air je boleh lah.hehe

    ReplyDelete
  8. suka sangat buat keje last minit.dah memang pe'el manusia macam gini kot..hehe :)

    ReplyDelete
  9. musim perayaan nak jln jauh..so jom servis kereta demi keselamatan

    ReplyDelete
  10. dah settle servis last week.. hehee... buat awal2 baru la puas hati..

    ReplyDelete
  11. huhuhhu..saya terpaksa tangguh bab servis kete.. gaji xmasuk lg..T_T

    ReplyDelete
  12. err..rase nye abah dah buat kot :D

    ReplyDelete
  13. aiyo..pc manyak suka tangguh..hehe;)kadang-kadang layan malas tu, memang tak baik.dush3.

    ReplyDelete
  14. ayah memang akan servis dengan awal sebab dia servis sendiri.. huhuhu

    ReplyDelete
  15. Ari sabtu ni baru nak servis kete...

    ReplyDelete
  16. tak servis pun.. sebb kmpung dekat je

    ReplyDelete
  17. blog kak liza pun dpt penyakit tak update kat blog.. adehhh

    ReplyDelete
  18. ayah shera dah servis kereta minggu lepas... nak balik jauh ni kena servis betul2...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …