Friday, 26 August 2011

Hari raya tak nak la mesra2 sangat kalau....

Assalamuaaikum...

Selamat hari jumaat semua...
apa kabar????tak nak sakit2 ye...
kita nak raya ni.. yang sakit2 tu banyak kan
berehat..makan ubat...

yang sihat2 pulak jaga kesihatan sebaik mungkin..
tak nak la hari raya nanti kita
batuk sana batuk sini,selsema la..demam la..
orang nak bersembang dengan kita pun takut...
takut berjangkit...

Lepas raya nanti
semesti lah ramai yang sakit2...
itu lah yang terjadi setiap tahun lepas raya..
Disalahkan ketupat la..
salahkan lemang la...
padahal diri sendiri yang makan tak ingat dunia...
macam la raya tu sehari je..

Bila berkunjung pulak dengan semua orang
dia nak bersalam...
tak salah la nak bersalam..
tapi bila kita selsema atau batuk
kesihatan orang lain tu kita kena jaga la..
jangan nak sebar2kan virus pulak..
selsema dan batuk ni lebih mudah berjangkit
berbanding penyakit AIDS tau..

yang ada anak pun bila dah berkumpul
sama2 sepupu,anak sedara,mak sedara,
mesti ada sorang dua yang ada selsema berhingus memanjang..
kita kena bersiap sedia semua tu..
kerap2 basuh tangan anak..
hari raya ni anak2 kita banyak
sangat bersentuh2 dengan orang yang kita tak
tahu tahap kesihatan nya..

"salam dengan maksu tu..."
"sapa nak duit raya meh salam.."
"ei..lama tak nampak ..comel nya..meh cium.."
"Nak duit raya meh cium pipi dulu.."

itu lah punca anak kita dapat selsema dan batuk ni..
jadi nak balik kampung pastikan ada ubat2 untuk anak..

yang paling penting..
kalau korang selsema dan batuk
jangan nak sentuh2 orang ye...
jangan nak ramah sangat..
hahhhaha

sekian...

26 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    betul tu pd yg ada anak kecik ubat jangan lupa, masa ni lah klinik penuh... heee

    ReplyDelete
  2. ramah biar bertempt..hihi~ sy mmg xsbr dh nk melantak makanan raya nih..dh aim rmh sape yg msk sedap wajibbb seranggg! hahahha =P

    ReplyDelete
  3. meh nak peluk cium..he..he..
    tiap kali balik kampung memang ada bekal ubatnya.

    ReplyDelete
  4. raya2 pown jage kesihatan..huhu

    ReplyDelete
  5. harap nelly sihat masa raya !
    hahaha ..
    nak beramah mesra !
    :p

    selamat ary raya kakak !
    :)

    ReplyDelete
  6. tau xpe kak..kalau xbg cium kang kata kedekut anak lak. adoi.

    selaamt hari raya kak!

    ReplyDelete
  7. nasib baik ss tak selesema. bolehlah cium pipi maisara. hehe

    ReplyDelete
  8. akak selsema ni diana..mungkin x dapat nak cium2 pipi ank sedara sangat la nampaknya..(selamat duit raya) kahkahkah

    ReplyDelete
  9. blog ni memang hebat la..saya baca sampai bawah...x nak komen kat chatbox,nak komen sini..hee

    ReplyDelete
  10. tak sabaq nak membedal nie..huhu..kesihatan kena jaga jugak..hatchuiiiiimmm~;p

    ReplyDelete
  11. waktu raya ni la nak bermesra2 . ha ha .


    Selamat hari raya . =)

    ReplyDelete
  12. SALAM,
    SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN ! PIHAK LF AKAN MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA (JIKA ADA, YG SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA)

    ReplyDelete
  13. selamat hari raya..maff zahir batin.....

    ReplyDelete
  14. Selamat Hari Raya Diana...

    tak sempat nak baca entri2 lain...

    ReplyDelete
  15. insyaAllah raya kali ni..semua org sihat walafita..baru bole raya dgn senang hati..

    ReplyDelete
  16. hahaha patut la saya selalu sakit dulu. haha

    ReplyDelete
  17. halamak kalau mcm ni saya x nak bersalam dan bermesra la kak.. bimbang sakit buka semester nanti :P

    ReplyDelete
  18. bersua muka tidak, tapi tetap setia; beramah-tamah tidak, tapi tetap mesra; bersenda ikut suka jee, tak tau plak ada yang terasa; mengomen macam le hebat, tak prasan rakan rasa kena sebat; duhai sahabat duhai pelawat, kususun ruas jari yang karat, mohon ampun ke hadrat, agar kita semua beroleh rahmat, Allah limpahi dengan berkat

    ReplyDelete
  19. hehe^^ selamat hari raya akak :)

    ReplyDelete
  20. selamat hari raya diana..sama2 lah kita jg kesihatan.ye juga..saya takmo salam kiss laga pipi lah..nnt jangkit susah, baby pun sama sakit lg susah

    ReplyDelete
  21. haha..nanti berjangkit dekat org pulak :D

    ReplyDelete
  22. belum raya tekak dah sakit hari ni...

    ReplyDelete
  23. btul jgak ek.. nsib baik kak wt en3 ni, sy xmo kena selsema laa, huh...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();