Skip to main content

Buffered earning ada satu je..

Assalamualaikum...

Selamat malam..
entry pendek je ni...

aku dapat be...
terima kasih nuffnang...


be kali ni dari digi iphone4.
orang lain dah lama dapat.
aku baru hari ni dia nak bagi..
apa pun terima kasih untuk digi dan nuffnang...

sekan...

Comments

  1. tahniah ek syukur
    insyaAllah ade rezeki dpt lg ok ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah rezeki bulan ramadhan :)

    ReplyDelete
  3. bestnyee! tapi saya tak guna nuffnang..hehehe

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah....rezeki puasa..

    ReplyDelete
  5. tahniah..banyaknya baru dapat hari ni dah nak capai rm10

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah rezeki masing2 ;)

    ReplyDelete
  7. ok la tu,,,..aku ponye x naik2 lg nih hahaa

    ReplyDelete
  8. hurm..akak masih belum dapat2 be lagi..sedih...........

    ReplyDelete
  9. walaupun kak penah duakan nuffnang, masih dapat BE ? wahh jeles

    ReplyDelete
  10. tahniah D .. dpt jugak huhuhuh :)

    ReplyDelete
  11. tahniah diana. kak liza ada 2 BE kat adzrien shoppe tapi visitornya ciput je..

    ReplyDelete
  12. Nuffnang skang liat betul nak bg BE.. blog sy sampai dah xde BE.. semua dah jd ME.. apapun rezeki tu kak diana

    ReplyDelete
  13. alhamdulilah sis dpt be..heeh ayie blom dpt lg nie..

    ReplyDelete
  14. congratz dpt BE.. rezki ramadhan kn ^^

    ReplyDelete
  15. wahhh! beshnya dapat BE!! hehehe..rezeki bln mulia =)

    ReplyDelete
  16. tahniah diana...semoga terus beranak pinak be itu..

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah ada juga BE nye..ema? dah lama tak check pun

    ReplyDelete
  18. saye sllu dpt bp se je kak.tp akk smpai 9rm.wahhh bahagia nya hidup.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …