Skip to main content

Bila cinta tak berbalas...

Assalamualaikum...

Sakitnya bila cinta tak berbalas..
walau diwajah terukir senyuman tapi dihati
bagai ditusuk sembilu bisa..pernah rasa ke???
heheheh....bagi yang dah pernah rasa mungkin paham la perasaan tu..
saat di tolak tu muka kita seakan2 di penuhi semut hitam..
rasa tebal je kulit muka ni.
nak toleh ke kiri rasa malu nak toleh ke kanan rasa segan..

nak tak nak kena terima dengan berlapang dada.
semat dalam hati cinta tak boleh dipaksa.
bunga bukan sekuntum
kumbang bukan sekoq.

Dalam hati macam tak percaya je
wajah cantik dan kacak macam kita ni
boleh ada yang reject..
heheheh..masa tu persoalan dari mulut cuma
Kenapa?kenapa??kenapa??

Orang dah bagi jawapan pada soalan "kenapa"
tu pun kita masih mengharapkan jawapan..
masa tu kita tak fikir pun kalau2 yang mereject kita
tu fikir kita ni orang yang tak paham bahasa.

jangan pulak kita buat kerja bodoh..
simbah asid,culik,maki2 dia...
tak matang tau kalau macam tu..

tunjuk kan sifat boleh menerima kenyataan tu
walaupun tu cuma lakonan..
dan jangan fikir cinta terhenti kat situ saja..
dunia ni luas..jangan sia2kan..

yang penting kita enjoyyy!!!

sekian...

Comments

  1. jgn kecewa..pikir positif..anggap aje si dia itu bukn jodoh kita..

    allah da tentukan jodoh yg terbaik buat kita..hehe

    yg penting kene optimis..

    ReplyDelete
  2. akak pernah kecewakan orang..ala,bukannya bercinta pun..orang x suka bercinta jangan la paksa kan..huhu..pastu kena marah..tah apa2 je..last2 jumpa suami..terus ada jodoh..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. cinta tak boleh dipaksa2 ek..huhu..

    nak tolak pun kena berhati2 juga, kena jaga hati & perasaan..

    kecewa kerana cinta macam2 boleh jadi...

    ReplyDelete
  4. zaman sekarang, tak terima cinta je simbah asid. -__-

    ReplyDelete
  5. skrg memang menakutkan .. sedih tgk berita simbah asid tuu sepanjang hayat merana huhuhu

    ReplyDelete
  6. kumbang bukan sekuntum, bunga bukan seekor..;p

    ReplyDelete
  7. sebak dan sesak kata amir ukay's

    ReplyDelete
  8. Belajar utk menerima kenyataan..

    ReplyDelete
  9. sometimes, being single is fun kot?! :)

    ReplyDelete
  10. skitw

    y penting kite enjoy haha

    ReplyDelete
  11. org dah tak suka, cari lain je lahkan.. suka!

    ReplyDelete
  12. jgn jd hamba cinta..bila x jd tu yg kecewa sgt2 smpai hlg pertimbangan,
    dan kita jg x ble hrpkan org lain untuk beri kebagiaan pd kita...

    ReplyDelete
  13. shera ada kenal seorang lelaki ni kak... dah puas shera cuba fahamkan dia cinta tak boleh dipaksa tapi dia tak faham2 juga... dah tak tau nak buat dia faham macam mana lagi...

    ReplyDelete
  14. huuu..xpernah cinta ditolak sebab tak pernah ajak orang kapel.ha ha.

    single la elok akak.kalau ada pun skandal2 sudah leee.muda lagi.huhu

    ReplyDelete
  15. ayat last tu patut sebut mcm nora danish, hikk...

    ReplyDelete
  16. secara jujurnya, saya takde pengalaman yg mcm ni kak.. saya yg mereject tu ada.. itu pun dgn hati yg sgt berat..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …