Friday, 19 August 2011

Bila cinta tak berbalas...

Assalamualaikum...

Sakitnya bila cinta tak berbalas..
walau diwajah terukir senyuman tapi dihati
bagai ditusuk sembilu bisa..pernah rasa ke???
heheheh....bagi yang dah pernah rasa mungkin paham la perasaan tu..
saat di tolak tu muka kita seakan2 di penuhi semut hitam..
rasa tebal je kulit muka ni.
nak toleh ke kiri rasa malu nak toleh ke kanan rasa segan..

nak tak nak kena terima dengan berlapang dada.
semat dalam hati cinta tak boleh dipaksa.
bunga bukan sekuntum
kumbang bukan sekoq.

Dalam hati macam tak percaya je
wajah cantik dan kacak macam kita ni
boleh ada yang reject..
heheheh..masa tu persoalan dari mulut cuma
Kenapa?kenapa??kenapa??

Orang dah bagi jawapan pada soalan "kenapa"
tu pun kita masih mengharapkan jawapan..
masa tu kita tak fikir pun kalau2 yang mereject kita
tu fikir kita ni orang yang tak paham bahasa.

jangan pulak kita buat kerja bodoh..
simbah asid,culik,maki2 dia...
tak matang tau kalau macam tu..

tunjuk kan sifat boleh menerima kenyataan tu
walaupun tu cuma lakonan..
dan jangan fikir cinta terhenti kat situ saja..
dunia ni luas..jangan sia2kan..

yang penting kita enjoyyy!!!

sekian...

18 comments:

  1. jgn kecewa..pikir positif..anggap aje si dia itu bukn jodoh kita..

    allah da tentukan jodoh yg terbaik buat kita..hehe

    yg penting kene optimis..

    ReplyDelete
  2. akak pernah kecewakan orang..ala,bukannya bercinta pun..orang x suka bercinta jangan la paksa kan..huhu..pastu kena marah..tah apa2 je..last2 jumpa suami..terus ada jodoh..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. cinta tak boleh dipaksa2 ek..huhu..

    nak tolak pun kena berhati2 juga, kena jaga hati & perasaan..

    kecewa kerana cinta macam2 boleh jadi...

    ReplyDelete
  4. zaman sekarang, tak terima cinta je simbah asid. -__-

    ReplyDelete
  5. skrg memang menakutkan .. sedih tgk berita simbah asid tuu sepanjang hayat merana huhuhu

    ReplyDelete
  6. kumbang bukan sekuntum, bunga bukan seekor..;p

    ReplyDelete
  7. Belajar utk menerima kenyataan..

    ReplyDelete
  8. sometimes, being single is fun kot?! :)

    ReplyDelete
  9. org dah tak suka, cari lain je lahkan.. suka!

    ReplyDelete
  10. jgn jd hamba cinta..bila x jd tu yg kecewa sgt2 smpai hlg pertimbangan,
    dan kita jg x ble hrpkan org lain untuk beri kebagiaan pd kita...

    ReplyDelete
  11. shera ada kenal seorang lelaki ni kak... dah puas shera cuba fahamkan dia cinta tak boleh dipaksa tapi dia tak faham2 juga... dah tak tau nak buat dia faham macam mana lagi...

    ReplyDelete
  12. huuu..xpernah cinta ditolak sebab tak pernah ajak orang kapel.ha ha.

    single la elok akak.kalau ada pun skandal2 sudah leee.muda lagi.huhu

    ReplyDelete
  13. ayat last tu patut sebut mcm nora danish, hikk...

    ReplyDelete
  14. secara jujurnya, saya takde pengalaman yg mcm ni kak.. saya yg mereject tu ada.. itu pun dgn hati yg sgt berat..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();