Skip to main content

Baik dok ceruk dapur je daripada jadi perompak

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
dah sahur..kan??
awat la pagi ni aku susah betul nak buka mata..
jam dah berbunyi jam 4:30 pagi
tapi rasa macam baru lelap 10 minit..
hahahah..tambah pulak sejuk kemain..
malas la jadinya...
jom cari berita best pagi ni...

selak2 suratkhaba ada nampak berita ni tak??
tentang perompak yang merompak kedai emas..
salah sorangnya adalah perempuan..
wah!!!serba boleh orang perempuan sekarang kan??
siapa kata perempuan boleh dok ceruk dapur je..
perompak ni dah membuktikan wanita boleh menggegar dunia..
wakkakaka...

"GURUN: Empat termasuk seorang wanita melarikan lima dulang barangan kemas dari sebuah kedai emas, di bandar baru Gurun di sini hari ini. Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Hashim Ali berkata dalam kejadian 11.40 pagi itu, kedai tersebut dikunjungi seorang wanita yang berpura-pura sebagai pelanggan.
baca selanjutnya kat sini....


Tapi kan kalau begini caranya nak
menggegar dunia rasa baik tak payah la..kan??
rasanya baik dok ceruk dapur lagi baik..
heheheh..

kat malaysia ni kalau merompak je,
mesti penjenayah tu bebas sekejap je..
tengok la..tak petang kang,esok lusa kompem
kena tangkap dah..

nak duit cara mudah ni...
nak kata mudah sangat pun idak..
ingat senang ke nak merompak ..
kena ada rasa yakin diri yang sangat tinggi..
kena ada keberanian...
cuma yakin dan berani ni depa guna
kat tempat dan tujuan yang salah...

semoga mereka berjaya diberkas
dalam tempoh terdekat ni..
polis malaysia hebat2 kan???:p


sekian...


Comments

  1. menyalahgunakan kepandaian mereka.. terpengaruh dengan cerita barat barangkali.. yelarh.. perompak dalam movie barat selalu escape je..

    ReplyDelete
  2. terlebih hebat betul ni... dlm banyak - banyak kerja, apasal la merompak juga yg nak dibuatnya... ish3...

    ReplyDelete
  3. ahaha.. i think this is funny.. nice thou.. Tahniah lah kepada perompak wanita tu.. sbb dye da berjaye jd perompak wanita pertama Malaysia kot.. ahaha.. hebat2.. kagum seketika saye.. kah8.. juz saying.. :)

    ReplyDelete
  4. hebat gile perempuan merompak. kalau mencuri bende kecik tu dah biasa. merompak lagi dasat. haha

    ReplyDelete
  5. ganaz tul la si perompak yg perempuan tu kan...klu dok ceruk dapur mn dia leh dpt duit diana, plg tdk pun dpt makanan jer klu x poso laa..hehe
    memang polis d m'sia yg terbaeeekkk
    cpt n tangkas, tp selalu kn keji n d hina kan..siannn

    ReplyDelete
  6. buat le keje pekdah bulan2 pose ni

    ReplyDelete
  7. kreatif gile lahh dyorg..
    hahahahaha..tunggu lahh time
    solat raya nnti..
    per ar..ekeke

    ReplyDelete
  8. dia berangan nak jadi charlies angels la tuh...hai la pempuan...hai la manusia...

    ReplyDelete
  9. perempuan merompak?wah..tu betul2 super perempuan tu..hahahaha

    ReplyDelete
  10. Lebih baik kutip jadi pengutip tin-tin air pastu jual daripada jadi perompak..susahkan orang sj

    Teknik Terbaru Pakai Shawl

    ReplyDelete
  11. mmg gaban pompuan tu..ade video die tak

    ReplyDelete
  12. jgn pandang pomuan sebelah mate sekrg :P

    ReplyDelete
  13. mudah2 mereka dpt diberkas..

    ReplyDelete
  14. terdesak nak duit tu.. mcm2 sanggup buat.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …