Skip to main content

Masih Disini...

Assalamualaikum...

Tak kemana2...
cuma berehat dan menenangkan
fikiran
dek masalah kesihatan
yang menghancurkan impian ...

sekian...

Comments

  1. laaa. semoga cepat sembuh kak diana!

    ReplyDelete
  2. nasib kita serupa..hehe..tapi akak dah sihat sikit ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Moga cepat-cepat sihat semula ye.. =)

    ReplyDelete
  4. Semoga cepat sembuh kak diana :D

    ReplyDelete
  5. kak, jaga diri baik2 ye... semoga ceput sembuh seperti sediakala..

    ReplyDelete
  6. alahai kenapa ni? hope semuanya akan beransur pulih yer kak diana

    ReplyDelete
  7. berehat la untuk sembuh takpe

    ReplyDelete
  8. x sihat ke kak d??
    semoga cepat sembuh ye..
    take care sis..

    ReplyDelete
  9. Salam Diana.
    Kak Azie masuk membalas kunjungan. Moga segera sembuh...

    ReplyDelete
  10. masalah kesihatan yang menghancurkan impian?

    ReplyDelete
  11. tabah & sabar hadapi ujian..
    Take your time, get rest..
    Semoga cpt 'kembali' di sini.

    ReplyDelete
  12. dahsyatnya ayat. sampai hancur impian tuh. hehe... smoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  13. hayoooo
    kemanakah
    semoga dipermudah kan segalanya =)

    ReplyDelete
  14. get well soon kak? pose x ni?? =)

    ReplyDelete
  15. sabar yer...semoga dipermudah kan segalanya

    ReplyDelete
  16. menghancurkan..?
    berat je bunyi kak
    sabar ye

    ReplyDelete
  17. olololoo..asal ni..xpe..ujian..sakit tu menghilangkan dosa2 kecil.. bace kat plastik ubat =,=''

    ReplyDelete
  18. guano cik kak tu..

    syafakillah

    =D

    ReplyDelete
  19. Salam diana..masalah kesihatan yg memusnahkan impian?? Sedih je berita ni bunyinya..moga dijauhkanlah dr apa yg mak fikirkan. Diana jaga diri baik2 ya..

    ReplyDelete
  20. saya juga masih di sini. tak ke mana2. haha. get well soon!

    ReplyDelete
  21. sabo byk2 ye...nak buat mcmana tu la buatan org...jadi mcm tu la...lariiiiiiii....

    ReplyDelete
  22. awak mabuk cam saya jugak yer..huhu
    sabar aje lah diana untuk 3 bulan ini...saya pun memujuk hati ini..

    ReplyDelete
  23. take care dear friend .. harap cepat2 sembuh ..

    ReplyDelete
  24. get well soon.. saya pun masih di sini :)

    ReplyDelete
  25. pernah dan sekarang merasai.

    malah setiap hari cuba memasang niat untuk menulis,tapi malang,agak berat.lemah.

    semoga cepat sembuh,kak diana.

    ReplyDelete
  26. take your time .

    no worries .


    =)

    ReplyDelete
  27. salam kak diana..
    moga segera sembuh..

    hati tertanya2 jgk sbb dh agak lama akak tak muncul di blog saya.. bimbang jika saya pernah mengguris hati akak..jika ada, maafkan saya..

    ReplyDelete
  28. salam diana.. akak doakan diana cepat sembuh.. take care yer.. semoga dipermudahkan segalanya..

    dah lama tak ke sini.. sejak diana dah ber dot.com ni mmg kat ofis tak boleh nak masuk.. kat rmh pula selalu tak berkesempatan.. namun blog diana ni tetap di hati..

    ReplyDelete
  29. semoga sis cept sembuh yer..anggp shje kifarah dripada Allah bt sis.. incya-ALlah..

    ReplyDelete
  30. Harap cepat2 sembuh ye kak..amin..

    ReplyDelete
  31. patut la lama kak diana menyepi...





    misscarriage ke?

    ReplyDelete
  32. kakak saye pon demam.xlarat 3 hari tinggal blog.

    ReplyDelete
  33. Semoga akak cepat sembuh ye :)

    ReplyDelete
  34. semoga cepat sembuh ye akak..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …