Tuesday, 23 August 2011

Anak-anak nak raya dia sibuk nak kawen!

Assalamualaikum....

Pagi2 lagi sambil bw aku berceting2 dengan
sorang kawan..
dari cerita bab anak2 beralih ke cerita raya..
bila keluar cerita raya,akan keluar jugak la
cerita pasal rumahtangga..

Sedih pilu kawan aku tu ngadu
katanya raya kali ni tak bermakna bagi dia..
puasa sebulan pun tak terasa laparnya
sebab hati terluka lebih terasa dari lapar..

Risik punya risik rupanya suami dia nak tambah cawangan..
tak tahu apa puncanya,
anak dah ada 3..isteri tak kerja..
jadi soal terabai tu tak boleh jadi alasan..
tapi suami masih berasa mampu untuk suap
mulut ke 5..
padahal selama ni makan dan pakai
memang cukup2 saja..
tak de terlebih tak de terkurang..

Jadi si isteri dah berasa lepas ni mungkin
ada hal2 yang akan terabai
sebab dia paham sangat kemampuan poket suaminya...

teringat masa dia bercinta dengan suami dia dulu
selalu dia berbangga punya suami yang kacak..
sudahnya kacak tu la yang makan diri dia..
itu keluar dari mulut dia sendiri tadi.

siapa la yang nak kata suami dia tak kacak..kan???
tapi kalau kita nampak dia kacak diam2 sudah la..
cukup cerita kat suami je..
tak payah cerita kat orang..

"suami aku tu kacak oi.."
nampak macam sesuatu di situ..heheh..

Bila jadi macam ni,
mesti ada la yang kata..
"tu la..nak yang kacak sangat..."

Tapi mujur la orang tak kata apa2 lagi
dia sendiri yang cakap gitu tadi..
:p

sabar banyak2 ye kawan..



sekian...

28 comments:

  1. huhu..sedih!! dapat laki kacak pun merana.huhu..bell wish yg sdp mata memandang je.huhu

    ReplyDelete
  2. cek bell tuh poyo jer lebeh.. :D

    ReplyDelete
  3. wife tak keja? huhuu...tu yg bhy bila jd kes suami nk tmbh cwngan. takut nafkah terabai...backup tak de :(

    ReplyDelete
  4. simpati dgn dia..
    Hati manusia, bila2 boleh berubah!

    ReplyDelete
  5. aishhhh macam2 hal manusia skrg nih...x pernah cukup dgn yg dah ada ...

    ReplyDelete
  6. kesiannya....mcm2 skg ni kan...dok kata kt org nnti kena plak kt kita...isy minta dijauhkanlah...

    ReplyDelete
  7. alamak nk tmbah cawangan..no komen lah.. kih kih kih

    ReplyDelete
  8. hehe.tak nak lah suami kacak kalo macam ni..;)

    ReplyDelete
  9. memang susah dapat suami kacak..hurm

    ReplyDelete
  10. sedihnya..suami sengaja nak tambah beban

    ReplyDelete
  11. biarlah tak kacak asal baik hati dan bertanggungjawab
    dari kacak tp makan hati..huhu

    ReplyDelete
  12. sedih ..sekarang ni bukan leh kira , suami kacak ke tak kacak ke ada je org nak.. pelik trend sekarang org suka ambil suami org.. minta dijauhkan dr kita ye diana kan

    ReplyDelete
  13. takut lagi parah je.. parah duit dan parah perasaan. doakan yg terbaik berlaku utk keluarganya.

    ReplyDelete
  14. erm..
    cinta dan nafsu
    dua benda berbeza :)

    ReplyDelete
  15. Dendang Perantau23 August 2011 at 11:51

    kalau dah jodoh dia kawin 2 nak kata lagu mana kan.. kalau takde jodoh tu takkan jadi juga..

    walaupun takde mention siapa2 kat sini, rasanya tak perlu nak kecoh2 sgt cerita hal orang.. apa orang tu rasa kalau baca entri ni.. begitu juga kamu, kalau ceritakan hal kamu dengan kawan, kamu tak suka juga cerita kamu dikecoh2 kan walaupun takde mention nama kamu kan.

    apa2 pun selamat hari raya maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  16. kesiannya , simpati dengan nasib yang menimpa dia.. tuelah hati manusia bila2 masa boleh berubah..janji tinggal janji kesian dekat anak..

    ReplyDelete
  17. erm.. nk tmbah cawangan.. kt tmpat nina skang ni raya2 pn nk cerai..

    ReplyDelete
  18. aduh sedih .. nak kata handsome x jugak kan .. kalau handsome bukan boleh makan punn .. tapi tulah kalau bagi ayat kat si perampas tuu pasti dia jawab .. " dah jodohhhh " adeh !!!!!

    ReplyDelete
  19. pilih kacak luar je ke?..elok kena pilih luar dan dalam.....patut la skrg ni org pmpuan memilih sangat...ada hikmah/musibahnya tu.

    ReplyDelete
  20. apa lg yg kurangnya tu smpai nk kena tmbah caw?erm...sian kwn akak tu..

    ReplyDelete
  21. Dendang Perantau
    @
    mungkin cerita ni cerita kamu...
    ekekekekek

    ReplyDelete
  22. simpati pada nasib kwn awk tu..harap dia bersabarlah..

    ReplyDelete
  23. akak..kalo ade calon xkacak offer kat saya eh, haha

    ReplyDelete
  24. memang sedih ni kak... suaminya pun satu...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();