Skip to main content

Amboi!merahnya cik kak oi.nak tunjuk kat sapa??

Assalamualaikum...

Selamat malam...
sementara tunggu suami
balik dari masjid meh kita baca entry ni
ye akak2..heheh..

bulan ramadhan ni memang ramai orang
berniaga makan kat tepi2 jalan tu.
yang tak pernah2 berniaga pun
nak berniaga jugak..

kebiasaaan nya yang jual2 air mesti lelaki..
air tebu,air oren,air katira..
tapi tak de pun yang lelaki tu
bertali leher,berkasut kulit,
berkaca mata hitam..

lain pulak dengan perempuan berniaga.
lipstik kalau tak merah menyala,tak sah!
orang perempuan ni memang suka betul berlebih2..
tak la semua,tapi korang tengok la
kalau yang jual tu umur dalam lingkungan 30-40 an.
dok tepi jalan tu melaram kemain

mungkin dia pikir dengan lipstik
yang merah menyala tu
akan ramai orang yang datang beli kuih dia..
nak kena mekap cantik2 baru orang nak beli ke??

tak payah la mekap terang2 sangat
macam nak pi fun fair.
nak berniaga kuih je..
cukup nampak diri kita dan tempat berniaga tu
bersih sudah la..

lagipun kan puasa..
mana boleh berlipstik bagai..
tambah pulak suami tak ikut berniaga sekali.
jadi mekap melampau2 tu nak tunjuk kat sapa??


sekian...

Comments

  1. yess pedas!! agak2 la ye, tak pakai tudung lak tu

    ReplyDelete
  2. Jenuh nak mengawal pandangan mata..

    ReplyDelete
  3. hehehehe masa muda2 dulu dorang x puas mau make upp :)

    ReplyDelete
  4. kalau shera pun seram tgk org pakai lipstick merah menyala ni... takut...

    ReplyDelete
  5. aku tunduk kalau pergi bazar ni... biar terlanggar batu dari ternampah buah buahan yang ranum...

    ReplyDelete
  6. mak cik jual kat bazaar tu, de blog tak..^^

    ReplyDelete
  7. iskkk kalau mengingati takpe...jgn sampai mengumpat...hahahah gurau je

    ReplyDelete
  8. ALhamdullilah, hingga kini tak bubuh lipstik dibibir
    syukur, perniagaan tetap laris....

    ReplyDelete
  9. hehe..nak tarik pelanggan..bagi laku sikit jualan...hehehhehe :P

    ReplyDelete
  10. mekap melampau2 tu..mekap jahiliah kan

    ReplyDelete
  11. yang paling kelakar penah tgk adalah mekap tebal lepas tu buat murtabak.. habis berpeluh muka ditambah dengan mekap. ahaha

    ReplyDelete
  12. ahahha..sis diorng nak lariskan perniagaan lh sis..mungkin kalo laki tgok cantik jer perempuan tu..hauhauahu

    ReplyDelete
  13. nitestalker
    @
    mengumpat siapa??
    kalau semua nasihat dikatakan mengumpat tak de siapa la yang nak berpesan2...:)

    ReplyDelete
  14. heheheh dye panggil org pakai muncung dye kot kak.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …