Tuesday, 9 August 2011

Amboi!merahnya cik kak oi.nak tunjuk kat sapa??

Assalamualaikum...

Selamat malam...
sementara tunggu suami
balik dari masjid meh kita baca entry ni
ye akak2..heheh..

bulan ramadhan ni memang ramai orang
berniaga makan kat tepi2 jalan tu.
yang tak pernah2 berniaga pun
nak berniaga jugak..

kebiasaaan nya yang jual2 air mesti lelaki..
air tebu,air oren,air katira..
tapi tak de pun yang lelaki tu
bertali leher,berkasut kulit,
berkaca mata hitam..

lain pulak dengan perempuan berniaga.
lipstik kalau tak merah menyala,tak sah!
orang perempuan ni memang suka betul berlebih2..
tak la semua,tapi korang tengok la
kalau yang jual tu umur dalam lingkungan 30-40 an.
dok tepi jalan tu melaram kemain

mungkin dia pikir dengan lipstik
yang merah menyala tu
akan ramai orang yang datang beli kuih dia..
nak kena mekap cantik2 baru orang nak beli ke??

tak payah la mekap terang2 sangat
macam nak pi fun fair.
nak berniaga kuih je..
cukup nampak diri kita dan tempat berniaga tu
bersih sudah la..

lagipun kan puasa..
mana boleh berlipstik bagai..
tambah pulak suami tak ikut berniaga sekali.
jadi mekap melampau2 tu nak tunjuk kat sapa??


sekian...

14 comments:

  1. yess pedas!! agak2 la ye, tak pakai tudung lak tu

    ReplyDelete
  2. Jenuh nak mengawal pandangan mata..

    ReplyDelete
  3. hehehehe masa muda2 dulu dorang x puas mau make upp :)

    ReplyDelete
  4. kalau shera pun seram tgk org pakai lipstick merah menyala ni... takut...

    ReplyDelete
  5. aku tunduk kalau pergi bazar ni... biar terlanggar batu dari ternampah buah buahan yang ranum...

    ReplyDelete
  6. mak cik jual kat bazaar tu, de blog tak..^^

    ReplyDelete
  7. iskkk kalau mengingati takpe...jgn sampai mengumpat...hahahah gurau je

    ReplyDelete
  8. ALhamdullilah, hingga kini tak bubuh lipstik dibibir
    syukur, perniagaan tetap laris....

    ReplyDelete
  9. hehe..nak tarik pelanggan..bagi laku sikit jualan...hehehhehe :P

    ReplyDelete
  10. mekap melampau2 tu..mekap jahiliah kan

    ReplyDelete
  11. yang paling kelakar penah tgk adalah mekap tebal lepas tu buat murtabak.. habis berpeluh muka ditambah dengan mekap. ahaha

    ReplyDelete
  12. ahahha..sis diorng nak lariskan perniagaan lh sis..mungkin kalo laki tgok cantik jer perempuan tu..hauhauahu

    ReplyDelete
  13. nitestalker
    @
    mengumpat siapa??
    kalau semua nasihat dikatakan mengumpat tak de siapa la yang nak berpesan2...:)

    ReplyDelete
  14. heheheh dye panggil org pakai muncung dye kot kak.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();