Skip to main content

senyum tanda syukur

Assalamualaikum.....

Selamat pagi semua...
cukup ke tidur???mondey blues???
oh..jangan la.tak elok untuk kesihatan..:)

Sepatutnya pagi2 gini bila
bangun pagi kita tersenyum..
kerana masih diberi peluang untuk melihat matahari
dan burung2 berkicauan..

bergerak ketempat kerja pun kita
harus tersenyum dan tunjuk kan
keceriaan di wajah kita kerana
kita masih ada pekerjaan yang menjadi sumber
kewangan dan pendapatan kita..

sampai di tempat kerja kita
masih tersenyum kerana sepanjang
perjalanan kita tidak di timpa kemalangan
hingga menyebabkan kita kehilangan nyawa atau anggota badan..

Kita masih tersenyum saat
majikan kita memberi tugasan yang banyak untuk kita
kerana itu tanda nya dia masih mempercayai kita
dan masih memerlukan khidmat kita..

Itu belum cukup kah untuk kita rasa bersyukur??
jika bersyukur,ucapkanlah Alhamdullillah
dan zahirkan rasa syukur itu dari wajah anda...
senyum-senyum...:)


sekian...

Comments

  1. kita mesti selalu senyum, baru hidup gembira kan

    ReplyDelete
  2. senyum tanda syukur..alhamdulillah =)

    ReplyDelete
  3. senyum itu sedekah. huhu. happy monday! :D

    ReplyDelete
  4. senyum juga ni. cuti ari ni. blek kuak lentang sampai tengah hari ... keh33

    ReplyDelete
  5. pagi memang kne senyum sis..baru rezeki murah and orang pon senang jer tgok kita..huhu

    ReplyDelete
  6. rara senyum sbb bangun lmbt rini.smpai smpai KL dh lewat.huaaa.

    tp senyum gak.harihari yg mendatang kena tempuhi jugak kan kak=)

    kak cantek sgt layout baru,suke lah =)

    ReplyDelete
  7. senyum je bila baca entri ni..dan senyum je bila masuk ke blog ni..heeee :)

    ReplyDelete
  8. ALHAMDULILLAH..WALAUPUN KEKADANG KITA TAK SUKA TAPI SENYUM....LAGIPUN KAN SEDEKAH

    ReplyDelete
  9. sib baik arinie puasa .. minda kena kosong dan jgn fikirkan masalah2 sekeliling .. kalau ikutkan ati ieda x tahan dah kerja disini D .. hanya allah sahaja yg tahu ...

    selama nie malas nak cakap , layan je .. skrg pun memujuk ati supaya cool dan buatlah kerja jgn pedulikan org2 sekeliling huhuh sedih D ..

    semoga allah berikan ieda kekuatan .. jgn goyah selagi termampu .. :(

    ReplyDelete
  10. saya sengeh sokmo diana..tu awet mudo jugak..

    sunyum itu satu sedekah

    ReplyDelete
  11. betoi2 harus senyum tanda syukur...

    hai dah berubah wajah ye...

    ReplyDelete
  12. saya memeng suka bab senyum2 dan gelak2 nie..boleh realease tension..tp sy jarang monday blues..tapi skali da blues nak buat ape pun tak boleh..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …