Skip to main content

REALIGI

Assalamualaikum....

Selamat tengah hari semua.
Korang tau kan astro sekarang ada
bagi pakej percubaan untuk kita tonton secara percuma.
rasanya sampai pertengahan bulan ogos nanti kan.
korang dah tengok belum siaran tu??

Aku dah tengok semalam.
ada satu rancangan yang betul2 bagi aku sangt menarik
dan rasanya rancangan ni banyak
beri pengajaran pada kita..
Rancangan tu nama REALIGI.
Ini rancangan realiti.bukan realiti undi2 macam AF tu ye.
okey..sila baca ala2 agnes monica dalam drama kawen masal

Realiti yang maksud nya bukan lakonan.
tapi betul2 berlaku.
episod yang aku tonton kemarin
tentang seorang anak yang hidupnya jauh terpesong.
tapi abang dan ibunya sedaya upaya menyelamatkan dia
dari hidup bergelumang dengan dosa.

paling sedih bila si ibu
menitiskan airmata saat melihat anaknya
menggigil ketagihan dadah.
lantas si abang membuat keputusan
menghantar adiknya ke rumah pemulihan.
Sekali lagi belaku pertumpahan airmata
antara si ibu dan anak..

sebulan lebih di rumah pemulihan
adiknya semakin berubah dan sudah pandai mengaji
walaupun dia awal2nya dia ada memberontak.
malah jurukamera nya juga di marah kerna
merakam gambar dia.hehehe

Kalau di indonesia rancangan ini sudah lama.
tapi lama atau baru kalau boleh dijadikan pengajaran kita ambik aja.
aku udah coba cari Youtube episod yang kemarin aku nonton.
tapi enggak ada.
jadi ayo kita tonton salah satu episod dari
rancangan REALIGI ini ya..

klik sini ya untuk nonton..
siap tisunya...

okeh!!dah habis dah entry edisi indonesia.
hahahah...bila tulis indonesia gini aku mula teringat kat
SAPUTRI WULAN DARI


sekian...

Comments

  1. rumah tidak ad astro lh sis..btw, kalo cerita indon biase ayie tgok dekt siarn indon..alhamdulilah rumah ayie dpt lh juga siaran indon sebb dekt.

    ReplyDelete
  2. x sanggup nak tengok drama airmata..memang akan nangis punya.. :)

    ReplyDelete
  3. haaa..ade tgkk jugak..sedeh kan..ermm malaysia bile nk buat macam tuh kan kak.. :)

    ReplyDelete
  4. pasti mendapat rating penonton tertinggi nanti..orang kita pun banyak yang hati lembut..sentimental gitu.

    ReplyDelete
  5. hm...tak terpk nak subcribe astro PELANGI...huhu

    ReplyDelete
  6. tak tau nak komen ape.. nak letak link org tak bagi.. :P

    ReplyDelete
  7. aku udah coba cari Youtube episod yang kemarin aku nonton.
    tapi enggak ada.
    jadi ayo kita tonton salah satu episod dari
    rancangan REALIGI ini ya..

    mcm fasih je diana nih wakaka

    ReplyDelete
  8. tengok skrg takut airmata ku keguguran ni...

    ReplyDelete
  9. oohh dia rakam betul2 ke? ingat kan dia lakon semula je. bagus2

    ReplyDelete
  10. tak pernah tgk lagi rancangan tu.. pasal astro percubaan percuma ini pun akak tak tahu.. nnt2 boleh akak tgk juga.. rancangan yg bagus mcm tu rugi pula klu tak menontonnya..

    ReplyDelete
  11. huk..tak sempat tgk pun yg percuma tu..yg tak percuma tu pun tak bpe tgk coz tiap kali dpn tv mesti anakanda nk tgk cd barney dia..haishhh..

    ReplyDelete
  12. waduh kak pun udah kena demam indon jugak ye ? saya yang enggak minat indon, tiba2 ja suka indon bila ada pakej percubaan sekarang ni.. ceritanya banyak yang mantap sih

    ReplyDelete
  13. pehh ada eh rancangan gitu skrg? hebat..slalu tgk org barat je buat gitu..hihi~

    baeklah kak, bisa ku nonton bersama asben mlm ni dong..mekaseh ye =P

    ReplyDelete
  14. x pernah tgk layie siaran nie .. ermm menarik gak kan :)

    ReplyDelete
  15. macam menarik je.. shera tak tengok lagi channel tu... sementara free ni blh la shera try nanti...

    ReplyDelete
  16. wahhh akk dh jadik pengulas cerite.hehehe.alaaa keje lah kak.xleh nk tgk2.

    ReplyDelete
  17. huk aloh..tak layan indon ni kak..layan kepop je

    ReplyDelete
  18. yeke? x perasan pulak belalang...nanti belalang nak try tgk la rancangan tu...

    ReplyDelete
  19. tak tengok cite indon..nenek kita suka laa

    ReplyDelete
  20. semalam ada tgk rancangan kick andy dlm channel pelangi..menarik juga ala-ala mcm rancangan oprah

    ReplyDelete
  21. canel indo pek ek kak..nak bukak youtube kat opis nie tak boleh laa plak..hehe..kang balik umh sy check..hehehe...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  22. saya ada gak buka canel tu..pakej indo pek kan..kdg2 dorang tayang citer lama indon..lucu tgk pelakon dulu..kira zmn 80-an kot..ehhee

    anak kedua saya sibuk suh langgan sb dia minat citer indon..hehe

    **kawin masal saya tak tgk..tggu abis kawen masal..citer baru ganti..sedap tu sb marshanda berlakon..ehhe..

    ReplyDelete
  23. channel bape kak? tak tau lak ade camtu eh.

    da bejangkit drama seberang.........

    ReplyDelete
  24. kawen masal bole layan...best jugk...jgn ghalit time maghrib tu !

    ReplyDelete
  25. nmpk jgk chanel pelangi & bintang tu tp dah jarang tgk tv skg. tp bayar bil jgk. alahai

    ReplyDelete
  26. pCL [p@kcikLie]
    @
    kawen masal bukan time maghrib la..
    jam 11:30 malam rasanya..
    time maghrib ada citer indon ke??

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …