Skip to main content

Mata...

Assalamualaikum....

Mata lebam..
itu la masalah kebanyakan suri rumah dan isteri2
macam aku ni..
nak bubuh timun ke tomato ke
rasanya tak sempat la..
baik tidur je..sebab punca lebam dibawah mata ni
ialah kurang tidur..kang bubuh timun ke tomato ke
aku tidur tak hengat dunia,
habis cadar kena tomato..
aku jugak yang nak kena basuh...bukan korang!heheheh...

korang tau tak mata wanita paling cantik di dunia ialah
mata isteri abishek bachan ini..
Aiswarya Bachan....


kalau mata lelaki pulak mata siapa???
siapa lagi kalau bukan Jared leto..


kalau kat malaysia ni mata siapa paling cantik???
mesti la mata dia ni..cer teka..cer teka..
ni mata sapa???
hahahah...

sekian...

Comments

  1. mata paling cantik kat sini dianalah.

    ReplyDelete
  2. mata saya tak cantik ker...?haha!

    ReplyDelete
  3. ni mesti mata akak kan??hehe..nie tengah marah ke tengah senyum..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. eceh.. bajet la tu.. mata sy lagi cantik la.. semulajadi wane wani.. sila jgn caya.. :D

    ReplyDelete
  5. mata paling cantik ialah mata Fahrin Ahmad :)

    ReplyDelete
  6. pic last tu msti nk ckp mata sendiri kn, haaa3...

    ReplyDelete
  7. mata saya mcm mata katon ngehhh

    ReplyDelete
  8. mata paling cantik kak diana la..hhhehe :)

    ReplyDelete
  9. Mata Aiswarya bachan memang mengancam..tapi yg bawah sekali ni lagi power!! haha...

    ReplyDelete
  10. mate ko ke tu weh?
    heehe

    ciptaan Allah sumenye cantekk kann =)

    ReplyDelete
  11. kalau tenung lama-lama ...terpesona la

    ReplyDelete
  12. mata diorang tuh ori ke? hehe nada jeles.

    ReplyDelete
  13. semua salah, itu mata saya!
    [merujuk mata owner blog]]..haha

    baca sini untuk entri terkini:
    ”pyejal weblog”

    ReplyDelete
  14. hahaha... nice entri la kak... ketawa shera baca entri kali ni...

    ReplyDelete
  15. chantek la mata diana..mata miza lg bengkak teruk.hari2 tido pkl 4-5 pg

    ReplyDelete
  16. AKAKKKKKKKKKKKKKKKKKK KNP BUAT SEGMEN PUJI DIRI SENDIRI TAK AJAK SAYE!HEHEHE

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …