Skip to main content

Maisara::teman lelaki

Assalamualaikum...

selamat malam semua...
sedang menonton connan..
maisara minat betul connan..

semalam masa tengah bersiap2 nak keluar
aku kat depan cermin dok mekap2..
tiba2 maisara tanya..

Maisara:ibu..ibu mekap2 ni sapa nak tengok..

Ibu:suami ibu la..

Maisara:supaye suami ibu tak tengok ibu lain ye???

ish!!mulut dia...
geram betoi la..

Maisara:maisara tak payah mekap2..

Ibu:ye la..sebab awak dah cantik..
(padahal aku tak nak dia bedal barang mekap aku..)

Maisara:bukan la...sebab teman lelaki saya tak de kat sini..

Ibu:teman lelaki awak dok kat mana??

Maisara:dia sekarang kat jepun...

eleh...perasan!
bila masa connan
terima dia jadi teman wanita entah la...
perasan!!


*****************

Comments

  1. jauh bebenorr lahh boprenn tuu..

    hahaaa

    ReplyDelete
  2. haha die bercnta dengan conan rupanya. sangat menarik :D

    ReplyDelete
  3. hahah..minat conan rupanyer

    ReplyDelete
  4. hahaha.... dengan conan pun jadi... sweet la maisara ni...

    ReplyDelete
  5. hehe..jauh juga kan pakwe maisara dekt jepon kot..aishhh mcmm manelh akak nk fly pi jepon ea tgok bkl menantu..hoho

    ReplyDelete
  6. maisara ni kalau jd blogger confirm byk cerita dia..

    ReplyDelete
  7. pheweeettt bopren dok jepun tu

    ReplyDelete
  8. hihi..
    maisara ni comey la..
    conan pun comey jugak..

    ReplyDelete
  9. jauhnyer bkl menantu kat jepun?keh3

    ReplyDelete
  10. hahaha minat conan rupanyer

    wah best nyer bf korea :)


    singgah entry bezday ex-bf :

    http://yien9897.blogspot.com/2011/07/happy-bezday-ex-boyfriend-ku.html

    ReplyDelete
  11. ha ha...Diana ni...
    samalah ibu Maisara dengan Maisara...

    ReplyDelete
  12. adoyaiiii maisara...kecik2 dah kuat berangan ye

    ReplyDelete
  13. hahahahahaha sabo jelah dgn maisara ni.

    ReplyDelete
  14. hahaha so cute maisara..moden betul boypren dok jepun hehe

    ReplyDelete
  15. haha...yg ayat last tu yg xtahan tuh..hehe

    ReplyDelete
  16. kecik2 da ade boypren nih..hehehe

    ReplyDelete
  17. hahaha..kecik2 dah ada teman lelaki ni..nak kawin dgn kartun ke maisara..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …