Skip to main content

Maisara::rambut

Assalamualaikum....

maisara selalu ikat rambut...
dulu rambut dia panjang...
masa kecik dulu la..
umur 3 tahun rambut paras dada

4 tahun

hujung tahun lepas aku potong rambut dia sikit..
sebab selalu susah nak sikat.
hujung rambut dia selalu kusut..

sekarang rambut dia paras bahu je..
lambat pulak nak panjang..

3 tahun

kebiasaan nya maisara akan ikat rambut dia.
rimas katanya...
tapi dalam 2 hari ni katanya

"saya masih muda.ibu2 saja yang ikat rambut."




sudahnya berbulu je bijik mata aku tengok
rambut dia dalam 2 hari ni..
tak nak ikat langsung..
serabai je...
tapi dia tak bagi cakap dia serabai...
kang sentap!


****************

Comments

  1. mesti mak dia pn sentap bila maisara ckp, ibu2 je ikat rambut.. hehhe

    ReplyDelete
  2. gambar ke 2 sara tu chomel sgt.!
    =)

    ReplyDelete
  3. mia serabai..ekeke..alamak..kang sentap pulak budak ni kang..heeeee :)

    ReplyDelete
  4. comelnyer....mana ada serabai la ibu?hihi..tp bila time sika mesti ibu marah klu kusut..hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha... pandai juga maisara sentap bila cakap rambut serabai... comel la kalau maisara ikat rambut... suka tengok pipi maisara

    ReplyDelete
  6. heheheh dh pandai sentap eh kak.hehehe.takpe lah,budak2 ni x ikat rambut pon comels gak.heheh

    ReplyDelete
  7. hohoho... comey je die... kan lawa biar rambut lepas camtu.. hehehe.. ni yg smgt nak ngurat die ni.. :D

    ReplyDelete
  8. adik ayie yg perempuan tu mcm gitu..tpy ayie xsuke ah perempuan lepaskan rambut sebb macm serabai jer x terurus..kalo pkai urus xper..hehe

    ReplyDelete
  9. salam sahabat
    wadouh sangat suka sekali gambarnya bagus bikin saya menyukai hehehe
    oh ya salam kenal sekalian saya follow terima ksih

    ReplyDelete
  10. Bagus la rambut pendek . Kalau rambut panjang aku NATI GILA . Panas la . haha

    ReplyDelete
  11. jom komen entry ni,
    http://pu3cuterightnow.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

    ReplyDelete
  12. wuahaha..adoii..setepek kene..saya masih muda..ibu2 saja yg ikat rambut..haha

    ReplyDelete
  13. hehe.comel betul....besar benar atas kepala tu.hehe

    Jemputan ke Contest Aku Berpuisi =)

    ReplyDelete
  14. alololo...tomey nyer.....meh uncle blanja eskrim

    ReplyDelete
  15. ala... kecik lagi... belum pandai nak begaya lagi tu...

    ReplyDelete
  16. sy plak suka kacau rambut ank sdara yg curly2 tu, hukk...

    ReplyDelete
  17. haha..maisara dh pandai sentap. abis la lepas ni...comel telinga pink maisara!

    ReplyDelete
  18. hehe..pendek atau panjang dia tetap chomel...hahaha..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  19. kalu dia selesa gtu xpe diana..takut dia panas je..nati merah2 kat leher sb ruam..

    ReplyDelete
  20. budak skrg memang pandai cakap apa diorang nak, saya dulu kecik2 ikut je kata mak..

    Btw..maisara tetap cute!

    ReplyDelete
  21. sara comel walaupun x ikat rambut..hehe :D

    ReplyDelete
  22. cantik ape .. maisara sama mcm anak ieda riena tuu suke sgt ikat rambut walau tahu rambut dia pendek .. nak buat mcm mana layan je ..

    tapi leceh sebenarnya bila tiba nak ke sek :)

    ReplyDelete
  23. comeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  24. ibu2 je yg selalu ikat rambut tau.. mesti mak maisarah selalu ikat rambut kan..kan..

    ReplyDelete
  25. gambar ke2 macam Mia Sara ..
    eleok la ..nama pun lebih kurang .comel !

    ReplyDelete
  26. maisara pasti cantik bila dah besar...dia punya senyuman yang cantik.

    ReplyDelete
  27. kita org dewasa rimas tak ikat..tp budak2 rimas nak ikat..anak ema pun tak suka ikat rambut...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …