Wednesday, 27 July 2011

Maisara:ikut aturan

Assalamualaikum...




kebanyakan kanan2 susah nak ikut peraturan..
tapi maisara lain sikit..
dia jenis yang mengikut peraturan.
tapi peraturan yang dia buat sendiri la..
peraturan kita dia tak endah kan..
hehhehe

**********
kalau tengok bola kat tv aku
suka menonton sambil makan kuaci..

Maisara:saya tak sabar2 nak dewasa.

Ibu:kenapa pulak?

Maisara:sebab saya nak makan kuaci.

Ibu:sekarang pun boleh..makan je la..ibu buka kan ye..

Maisara:tak boleh la ibu.kena tunggu maisara dewasa.

************************************
kalau malam2 ayah ada kat rumah
maisara TERPAKSA buka cenel yang ada berita.

Maisara:ayah..maisara tk boleh tengok berita..

Ayah:pasai pa??

Maisara:sebab maisara ni kecik lagi.budak kecik tak boleh tengok berita.

******************************************

Biasanya sup maisara saja je aku
bubuh daup sup banyak2 sebab dia
tak makan sayur..

Maisara:kenapa ibu bubuh sayur banyak sangat ni??

Ibu:saja nak aniaya awak...makan je la.bila nak besarnya kalau tak makan sayur.

Maisara:maisara belum cukup tua untuk makan sayur la..

***************************
satu lagi perangi maisara dia tak
suka makan suap sendiri.nak aku jugak yang suap..

Ibu:cemana nak sekolah nanti.makan pun ibu yang suap..ingat kat sekolah nanti cikgu nak suap awak makan ke???

Maisara:maisara ni kan kecik lagi...

Ibu:dari kecik la kena belajo makan sendiri..

Maisara:ok la..maisara janji.nanti kat sekolah maisara tak kan makan nasik

**********************

Yang pasti maisara memang suka
menjadikan faktor usia sebagai penghalang
untuk dia buat sesuatu..


sekian...

26 comments:

  1. haha..mcm tuh sekali..ecece..ta nk makan nasi mase sekolah nnt..bole caye ke tuh kak?? :D

    ReplyDelete
  2. dia nak terus dimanjakan sebenarnya tuh..nanti dah dewasa dia takkan dapat rasa tuh semua.

    ReplyDelete
  3. ehh pandai dia putar belit. haha

    ReplyDelete
  4. KLU KAT SEKOLAH TAK NAK MAKAN NASIK MAISARA NAK MAKAN APE PLAK.....PETAH BETUL DIA

    ReplyDelete
  5. kahkahhhhh!
    dialog mcm org tua.. :D

    ReplyDelete
  6. hehe..itulah ciri2 budak yang bijak,
    banyak idea untuk menjawab..

    ReplyDelete
  7. pandai betul bermain bahasa...pandai politik maisara ni..huhu

    ReplyDelete
  8. hehehehhe kalau mcm tu apa kata kite tunggu dye dewasa plak cane kak.heheh

    ReplyDelete
  9. maknanya dia tahu..dia tu msih kecil lagi..hihi

    dia nk manja2 ngan ibu dia ..

    ReplyDelete
  10. wah kecik2 dah pandai politik ea..kehkeh btw, lama2 maisara thu ah mkn sendiri

    ReplyDelete
  11. ahaah.. adaaa je jawapan maisara..
    maisara..maisara....

    ReplyDelete
  12. hahahaha..mcm-mcm hal. kelakar btl lah

    ReplyDelete
  13. alar2 comel jer perangai dia.. :)

    ReplyDelete
  14. yg farah najwa plak sibuk2 nak suap sendiri...padahal yg masuk dlm mulut tu bopa biji ja nasik yg masuk...

    tu la ank2 kan....

    ReplyDelete
  15. huhu..pandai menjawab maisara ni..

    ReplyDelete
  16. haha... ada2 je maisara balas balik... tapi, jwpn maisara tetap comel..

    ReplyDelete
  17. comel !! bijak !!

    akak nanti letak la vid dye celoteh

    ^_^)/ mesti comel sgt :muah kt maisara :D

    ReplyDelete
  18. hahaha.. sekali pikir kelakar jugak maisara nih..s ekali pikir sweet lak perangai die... ehehehe..;d

    ReplyDelete
  19. aduhaii
    x jemu kalo ade bdk cam ni
    hehehe
    comel sungguh mulut ngomel2 ye =))

    ReplyDelete
  20. haha tak tahu nak kata apa. hanya gelak jje :D

    ReplyDelete
  21. wahaaha bijak sungguh maisara..laju je otak dia pk nk jwb apa bila mak dia ckp =P

    ReplyDelete
  22. muahha..nak makan koci kena tunggu besor..

    ReplyDelete
  23. haha.. maisara pandai.. as always.

    ReplyDelete
  24. blog akak ni dia ngaku blog dia, xpe plak.. xyah tggu dewasa? hehe..

    ReplyDelete
  25. haha..akak tak nak tanya maisara bile dia rasa da cukup usia nak buat blog??hahaha..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();