Skip to main content

Dengki sampai bunuh2 ape cer????

Assalamualaikum...

lewat sikit update hari ni..
sebab tadi pagi hati tak seronok untuk mengupdate.
pagi tadi masih dalam mood kecewa.
sekarang dah ok jadi boleh la
update blog..wakakka...

nak cerita pasal dengki..
topik ni boleh kata hari2 ada orang tulis..
Bila cakap pasal dengki
mesti orang kata "perempuan"
betul ke idak perempuan ni suka dengki2..

Betul..
setuju sangat..
tapi percaya lah..dengki orang peremuan
ni tak de bahaya pun macam
dengki orang lelaki..
orang perempuan kalau dengki setakat
juih2 mulut kat belakang je..
setakat kembang2 muka je..
tak mengancam nyawa orang awam pun..

berbeza dengan lelaki punye dengki..
sampai bunuh2..
ada yang santau2..
ei..tak baik la dengki2 macam tu..

lagi satu orang lelaki kalau dengki
dia susah betul nak kata yang dia dengki..
konon nye dia baik benor..tak de cacat cela.

cer kalau orang yang dia dengki tu jatuh
tertonggeng,dalam hati dia tetap ada majlis bertepuk tangan..
usah le nak kata orang perempuan je yang bedengki..
selagi namanya manusia tak de sapa pun yang sempurna.

sekian...

Comments

  1. siapalah kita nak jatuh kan hukuman bunuh pd org lain... jgnlah mcm tu. takut betul. diana dah ok?

    ReplyDelete
  2. huhu orang laki punya dengki memang laen macam.

    ReplyDelete
  3. ahaks...ni tuju kat sapa lah ni

    suspens gak kalau sampai nk
    bunuh2 ni...skariiiii

    ^______________~

    ReplyDelete
  4. setuju tu... semua orang ada perasaan tu kan.. cuma antara teruk ngan idak jer..

    ReplyDelete
  5. hidup dalam dengki x akan aman...
    tiada ketenangan sampai bla2...wajah mereka juga tiada kelihatan seperti pembengis jer..hehe, itu pandangan saya laa..

    ReplyDelete
  6. ye lah!
    kalu ngumpat tuh, pompuan gak yg dapat nama.
    kalu drive hoyong hayang pun pompuan gak ...
    heheheeeee

    ReplyDelete
  7. paling ditakuti dengki smpai nak santau2, nak bunuh-membunuh.... huhuhu... psaan tu ade je slalu xkre bsar k kecik

    ReplyDelete
  8. dengki yg santau2 tu slalu jmpe kt tpt kerja..dengki org tu nek pangkat la..dengki org len punya gaji lg tinggi la..ngehh~

    kita x sempurna tp kita kena usaha utk jd yg terbaik =)

    ReplyDelete
  9. kalo dengkisampai santau2 tu biase ayie dengar dekt kedai2 makan bnyk lah sis..xpuas hatikan..hoh

    ReplyDelete
  10. susah dengki2 nih macam mane nk maju :D

    ReplyDelete
  11. orang lelaki selalu anggap diri mereka tu perfect sangat dah..haha..

    ReplyDelete
  12. haha tapi la kak. saya rasa perempuan dengki lagi dasat la.. humm :D

    ReplyDelete
  13. tau xpe kak...sampai bawak mati. nauzubillah..mintak jauh..T_T

    ReplyDelete
  14. ye sifat manusia mmg mcm tu.. kerana manusia bukan malaikat kan akak.. ^_^

    ReplyDelete
  15. selalu yg suke bunuh ni org india..kalau melayu kes cinta tiga segi la kot..

    ReplyDelete
  16. haha.. kalau dengki ni takdelah plak, kalau dendam sampai mati, aku rasa aku ada kot perasaan tu

    ReplyDelete
  17. jgnlah bersikap dengki ngan org..ce anggap semua tu rezeki Allah taala kpd dia..bahagian kita ada jugak..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …