Friday, 29 July 2011

Dengki sampai bunuh2 ape cer????

Assalamualaikum...

lewat sikit update hari ni..
sebab tadi pagi hati tak seronok untuk mengupdate.
pagi tadi masih dalam mood kecewa.
sekarang dah ok jadi boleh la
update blog..wakakka...

nak cerita pasal dengki..
topik ni boleh kata hari2 ada orang tulis..
Bila cakap pasal dengki
mesti orang kata "perempuan"
betul ke idak perempuan ni suka dengki2..

Betul..
setuju sangat..
tapi percaya lah..dengki orang peremuan
ni tak de bahaya pun macam
dengki orang lelaki..
orang perempuan kalau dengki setakat
juih2 mulut kat belakang je..
setakat kembang2 muka je..
tak mengancam nyawa orang awam pun..

berbeza dengan lelaki punye dengki..
sampai bunuh2..
ada yang santau2..
ei..tak baik la dengki2 macam tu..

lagi satu orang lelaki kalau dengki
dia susah betul nak kata yang dia dengki..
konon nye dia baik benor..tak de cacat cela.

cer kalau orang yang dia dengki tu jatuh
tertonggeng,dalam hati dia tetap ada majlis bertepuk tangan..
usah le nak kata orang perempuan je yang bedengki..
selagi namanya manusia tak de sapa pun yang sempurna.

sekian...

18 comments:

  1. siapalah kita nak jatuh kan hukuman bunuh pd org lain... jgnlah mcm tu. takut betul. diana dah ok?

    ReplyDelete
  2. huhu orang laki punya dengki memang laen macam.

    ReplyDelete
  3. ahaks...ni tuju kat sapa lah ni

    suspens gak kalau sampai nk
    bunuh2 ni...skariiiii

    ^______________~

    ReplyDelete
  4. setuju tu... semua orang ada perasaan tu kan.. cuma antara teruk ngan idak jer..

    ReplyDelete
  5. hidup dalam dengki x akan aman...
    tiada ketenangan sampai bla2...wajah mereka juga tiada kelihatan seperti pembengis jer..hehe, itu pandangan saya laa..

    ReplyDelete
  6. ye lah!
    kalu ngumpat tuh, pompuan gak yg dapat nama.
    kalu drive hoyong hayang pun pompuan gak ...
    heheheeeee

    ReplyDelete
  7. paling ditakuti dengki smpai nak santau2, nak bunuh-membunuh.... huhuhu... psaan tu ade je slalu xkre bsar k kecik

    ReplyDelete
  8. dengki yg santau2 tu slalu jmpe kt tpt kerja..dengki org tu nek pangkat la..dengki org len punya gaji lg tinggi la..ngehh~

    kita x sempurna tp kita kena usaha utk jd yg terbaik =)

    ReplyDelete
  9. kalo dengkisampai santau2 tu biase ayie dengar dekt kedai2 makan bnyk lah sis..xpuas hatikan..hoh

    ReplyDelete
  10. susah dengki2 nih macam mane nk maju :D

    ReplyDelete
  11. orang lelaki selalu anggap diri mereka tu perfect sangat dah..haha..

    ReplyDelete
  12. haha tapi la kak. saya rasa perempuan dengki lagi dasat la.. humm :D

    ReplyDelete
  13. tau xpe kak...sampai bawak mati. nauzubillah..mintak jauh..T_T

    ReplyDelete
  14. ye sifat manusia mmg mcm tu.. kerana manusia bukan malaikat kan akak.. ^_^

    ReplyDelete
  15. selalu yg suke bunuh ni org india..kalau melayu kes cinta tiga segi la kot..

    ReplyDelete
  16. haha.. kalau dengki ni takdelah plak, kalau dendam sampai mati, aku rasa aku ada kot perasaan tu

    ReplyDelete
  17. jgnlah bersikap dengki ngan org..ce anggap semua tu rezeki Allah taala kpd dia..bahagian kita ada jugak..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();