Skip to main content

Buffered earning,header dan Blogger Hafizzi Aziz

Assalamualaikum...

Selamat Malam semua...
rupanya aku dapat bufferd earning yang ke tiga..

kali ni DiGi iPhone 4 Grapevine..
terima kasih nuffnang..



lain kali bagi la lagi..
cukup sepuluh BE mesti aku riak melampau2 ni..
giler seronok bila dapat be..
macam mula2 berblog dulu la..
seminggu sampai 3,4 be..
sebab tu boleh cash out 3,4 kali. dulu..
best tau..
Bukan dapat Be je dulu..
tiket wayang pun dapat..

petang ni suami aku pi main badminton.
jadi aku dok umah je la..
godek2 blog..
teringat nak tukar header..
dulu kini dan selamanya...Photoshop susah..hehehe..

entah bila la aku nak pandai guna photoshop.
memang terhad sangat2
pengetahuan aku ni pasal photoshop.
tadi dah geledah tutorial apit..
tapi tak paham2 lagi apa orang tu ajar..aih!!!



kalau korang nak belajar
pasal photoshop boleh pi kat blog dia..
ada banyak tutoral photoshop.
nak buat dengan tak nak buat je lagi..hehehe

kalau tak paham boleh tanya dia.
tapi aku malas nak tanya
sebab kang dia kata aku tak reti buat pulak..heheh..
jadi diam2 je la...:p

cer bagi pendapat tentang header 10 minit tu.
lawa ke tak??
kalau tak lawa nak tukar la jap lagi...



sekian...

Comments

  1. wah.. yg ketiga da... tahniah... :)

    ReplyDelete
  2. err..tulisan tu cam tenggelam dek kecomelan maisara.. ngeh3.. kalo kaler dia gelap sikit, ok kot..

    ReplyDelete
  3. haaa nampak pelik kan sidebar kiri kanan tu?? hehe. terasa pelik duk kat blog sendiri.. :p

    ReplyDelete
  4. haha saya pun tak paham potoshopp neh kak

    ReplyDelete
  5. baru terperasan, sis dah buang advertlets ye...hehehe...

    sgt memahami perasaan bila mendapat BE...bahagia jer rasa ^_^

    ReplyDelete
  6. wahh..nnt bole buat kenduri :P

    ReplyDelete
  7. heheheh cantek,ada piccy maisara n bunga sekontom sekontom lagik.heee.piccy akk mana?

    ReplyDelete
  8. heheheh cantek,ada piccy maisara n bunga sekontom sekontom lagik.heee.piccy akk mana?

    ReplyDelete
  9. wee..dah ade header baru..:)

    akak cer tengok tutorial ni..

    http://www.intanurulfateha.com/2010/11/tutorial-header-transparent.html

    bagi sy tutorial die membantu la..:)

    ReplyDelete
  10. lawa sangat dah tuh kak diana..penuh dengan kuntum bunga tulip lagi..eh,tuh bunga tulip ya..

    belajar photoshop perlu fokus kak diana..sebenarnya saya pun tak reti..haha

    ReplyDelete
  11. comey dah maisara di kelilingi bunga2 putih suci bersih tu.

    kak liza tak pakai photoshop pun ...guna power point biasa je..he..he..

    ReplyDelete
  12. MDT semedang jer fail guna potoshop!
    skrg buat header guna potoscape & GIMP jer..

    pun rasa macam nak tukar header lagik..hehe

    ReplyDelete
  13. saya lagi la haru bab photoshop..
    heder tu molek..berbunga..

    asal n3 terkini awk xnaik2 kat blog saya eh..huhu

    ReplyDelete
  14. Tahniah kak dapat BE :)
    Myra takde BE :(

    Header akak ok, walau cuma 10minit :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …