Skip to main content

Budak bujang sebelah rumah.

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..
sebelah rumah aku
adalah rumah budak2 bujang..
kiri kanan rumah bujang..

belah kiri bujang yang ala2 zaman rock kapak..
belah kanan pulak bujang yang ala2
zaman kpop.heheh...

Aku perhatikan gaya hidup depa sangt berbeza..
yang belah kiri,
balik balik kerja petang2,
tukar baju ,ambik kasut bola,
start motor terus pi main bola.

yang belah kanan pulak,
balik kerja tutup pintu senyap sampai
lepas isyak nanti baru nampak
diaorang keluar mencari makan
sambil bawak laptop.
nak pi beronline kat kedai mamak mungkin..

Yang bujang belah kiri
bila hari cuti selalu keluar..
deting kot.
yang belah kanan senyap sunyi dok dalam umah...
tak de awek ke??

kesimpulan nya apa???

Comments

  1. sebelah kanan tu prektis lagu korea kot :p

    ReplyDelete
  2. budak2 jaman sekarang..banyak sangat hiburan,mainan kat luar tu

    ReplyDelete
  3. kesimpulan nya awk suka jg tpkain org!
    hahaha!! :p

    ReplyDelete
  4. haha..saye pernah kena maki dgn jiran sbb bising mase belajar dekat kedah dulu :D

    ReplyDelete
  5. jiran belah kiri amalkan gaya hidup sihat walaupun rock kapak dan salu bersosialisasi utk menambahkan pengetahuan

    jiran belah kanan yg kpop..ni wakil zmn loni..tak berbaik2 dgn org lain..berkwn dgn geng dia aje..pastu..dunia dgn ICT ajo..bersosialisasi via ICT..mcm fesbuk dan blog..bagi mereka..tgk melalui laptop..sudah melepasi dunia tanpa sempadan..hehe

    **diana..tgk pm kat fesbuk..
    n3 awk da naik kat blog saya..hehe

    ReplyDelete
  6. jirang bujang saye belakang umah,,nampak je trus ttp pintu,,hehhee

    ReplyDelete
  7. ad pro and kontranyer..mungkin ad perbezaan ad segi life tapi ayie suka yg seblh kiri cuma tidak terlampau ektream ah dgn melakukan perkra yg tidak senonh..huh

    ReplyDelete
  8. kesimpulannya yang belah kanan tu kurang bersosial.. huhu

    ReplyDelete
  9. maen bola tuh bagus, tapi dia balek rumah bila tuh? hehe

    ReplyDelete
  10. yang belah kanan tu anti sosial skit dari belah kiri..yang yang paling tepat skali yang belah kanan tu kaki bangku..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. xpena ad lg jiran bujang2 ni,ank dare ad la.kih3

    ReplyDelete
  12. belah kiri tu lelaki supper aktif..
    belah kanan lelaki it.. sosial dalam laman sembang je..

    reality dan fantasy dinyanyikan oleh kumpulan febians.. erk!

    ReplyDelete
  13. rumah kanan tu tak berapa suka sangat bersosial..so depa duk umh jew..:)

    ReplyDelete
  14. terlalu sibuk di alam maya . hehe.

    ReplyDelete
  15. kesimpulannya akak.. rock atau kpop xleh dipisahkan..haha..;p

    agak2 akak la..depe pon tulis blog pasal akak gak kan.. haha..^_^

    ReplyDelete
  16. orang bujang cam tu lah,teringat pula ct masa bujang..hari minggu hari semua orang tak de dlm rumah,gi keluar dating,sapa yg ddk dlm rmh masa tu mmg tension...

    ReplyDelete
  17. kesimpulan nya.kite ada citarasa masing2.hehehe

    ReplyDelete
  18. kesimpulannya ...entahlah..x tau nak kata apa..erm..mungkin masing2 sibuk buat hal sendiri x nak bergaul dengan orang lain.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …