tip menggunakan masker

Assalamualaikum...

Biasa tak pakai masker??
aku pakai jugak..terutamanya bila suami kerja malam..
masa ni la kita nak bermasker2 di rumah..
time dia ada,jangan dibuat..
kang dia gelak kan kita pulak..
heheh...

ok..jom nak terangkan tentang masker ni..

kelebihan menggunakan masker:
~bukan saja untuk memanjakan tubuh
tapi ia juga membersih,menyegarkan dan
menegangkan kulit.lakukan sekali sekala untuk
menghilangkan tekanan.

berapa lama masker boleh disimpan:
~selalunya dia boleh disimpan dalam tempoh 2 tahun dari
tarikh pengeluaran nya..

Adakah masker boleh menyebabkan elergi:
~tidak,biasanya masker ni dah diuji dan di sahkan selamat
digunakan.tapi kalau ada yang hadapi
masalah elergi ni sebaiknya
guna masker yang di reka khas untuk kulit
sensetif.pastikan kulit bersih sebelum
memakai masker.jangan pakai terlalu lama
daripada masa yang dicadangkan.basuh muka
selepas menanggalkan masker..

berapa lama masa yang sesuai untuk memakai masker:
~sebaiknya selama 20 minit saja..
kalau pakai lebih lama kesan nya tetap sama
dengan 20 minit masa penggunaan.

berapa lamakah kesan nya dapat di lihat.:
~sebaik saja menanggalkan masker.
untuk kesan yang lebih baik
selalulah menggunakan masker..

sekian...
Previous
Next Post »

17 komen disini

Click here for komen disini
hyz
admin
25 June 2011 at 10:12 ×

laki leh pakai masker x? huhuhu

Reply
avatar
sarah-najwan
admin
25 June 2011 at 10:20 ×

xpenah pakai diana...
salu gak adik ipar saya buat ngan telur + tepung sket..

tapi saya xpenah try buat..

Reply
avatar
Nurul Jannah
admin
25 June 2011 at 10:36 ×

kak, masker ape yang bagus ek?

Reply
avatar
puanbee
admin
25 June 2011 at 10:39 ×

bee buat guna oat je.. lepas tu pipi rasa gebu heheh

Reply
avatar
munna
admin
25 June 2011 at 11:17 ×

tak pernah pakai masker .....

Reply
avatar
25 June 2011 at 11:40 ×

mish biasa buat masker telur je. hehe. nak guna yg produk kat kedai tu tp xberapa berani. huhu....ade cadangan ke masker apa yg ok sikit?

Reply
avatar
Shuk_ArChie
admin
25 June 2011 at 11:48 ×

Kalau laki pakai apa jadi? dikira auuww ke?

Reply
avatar
Ati Masrif
admin
25 June 2011 at 11:48 ×

patutlah cantikkkk...hehe

kita tak sempat nak
buat ni semualah
sokmo bz dgn anak2 dan blog

harap dpt buat gak 1 hari nanti :)

Reply
avatar
25 June 2011 at 12:05 ×

jrg pakai masker... hehehe...thanks info... :D

Reply
avatar
25 June 2011 at 13:02 ×

rara kalau pakai masker,dandan tu lah idung nk gatai,pp nk gatai.last2 garu.cane tu.heheeh

Reply
avatar
Wanie
admin
25 June 2011 at 13:22 ×

masker mahal, pkai bedak sejuk je kak..hihihi

Reply
avatar
mrs redzuan
admin
25 June 2011 at 15:29 ×

pernah sesekali jek pakai. tak rajin. =(

Reply
avatar
25 June 2011 at 17:54 ×

suka pakai masker . rasa ketat je muka . heheh :)

Reply
avatar
JIJI YU
admin
25 June 2011 at 19:20 ×

haha..menjadi jugak ni..pakai yang adik pakai dah.

Reply
avatar
Azlan Hasan
admin
25 June 2011 at 23:13 ×

tiap kalu tengok orang pakai masker mesti pikir tak takut ker??kang buatnya silap jadi cam The Mask..hehe

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
Sofya
admin
26 June 2011 at 18:50 ×

maisara tak kacau ka?

Reply
avatar
MamaEma
admin
27 June 2011 at 12:07 ×

tk pernah pakai pun...
dulu ada member pakai puith telur buat masker...

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment