Sabtu, 25 Jun 2011

tip menggunakan masker

Assalamualaikum...

Biasa tak pakai masker??
aku pakai jugak..terutamanya bila suami kerja malam..
masa ni la kita nak bermasker2 di rumah..
time dia ada,jangan dibuat..
kang dia gelak kan kita pulak..
heheh...

ok..jom nak terangkan tentang masker ni..

kelebihan menggunakan masker:
~bukan saja untuk memanjakan tubuh
tapi ia juga membersih,menyegarkan dan
menegangkan kulit.lakukan sekali sekala untuk
menghilangkan tekanan.

berapa lama masker boleh disimpan:
~selalunya dia boleh disimpan dalam tempoh 2 tahun dari
tarikh pengeluaran nya..

Adakah masker boleh menyebabkan elergi:
~tidak,biasanya masker ni dah diuji dan di sahkan selamat
digunakan.tapi kalau ada yang hadapi
masalah elergi ni sebaiknya
guna masker yang di reka khas untuk kulit
sensetif.pastikan kulit bersih sebelum
memakai masker.jangan pakai terlalu lama
daripada masa yang dicadangkan.basuh muka
selepas menanggalkan masker..

berapa lama masa yang sesuai untuk memakai masker:
~sebaiknya selama 20 minit saja..
kalau pakai lebih lama kesan nya tetap sama
dengan 20 minit masa penggunaan.

berapa lamakah kesan nya dapat di lihat.:
~sebaik saja menanggalkan masker.
untuk kesan yang lebih baik
selalulah menggunakan masker..

sekian...

17 komen disini:

hyz berkata...

laki leh pakai masker x? huhuhu

sarah-najwan berkata...

xpenah pakai diana...
salu gak adik ipar saya buat ngan telur + tepung sket..

tapi saya xpenah try buat..

Nurul Jannah berkata...

kak, masker ape yang bagus ek?

puanbee berkata...

bee buat guna oat je.. lepas tu pipi rasa gebu heheh

munna berkata...

tak pernah pakai masker .....

najihah sahami berkata...

mish biasa buat masker telur je. hehe. nak guna yg produk kat kedai tu tp xberapa berani. huhu....ade cadangan ke masker apa yg ok sikit?

Shuk_ArChie berkata...

Kalau laki pakai apa jadi? dikira auuww ke?

Ati Masrif berkata...

patutlah cantikkkk...hehe

kita tak sempat nak
buat ni semualah
sokmo bz dgn anak2 dan blog

harap dpt buat gak 1 hari nanti :)

Diary oF Mine berkata...

jrg pakai masker... hehehe...thanks info... :D

rara pinkmafia berkata...

rara kalau pakai masker,dandan tu lah idung nk gatai,pp nk gatai.last2 garu.cane tu.heheeh

Wanie berkata...

masker mahal, pkai bedak sejuk je kak..hihihi

mrs redzuan berkata...

pernah sesekali jek pakai. tak rajin. =(

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

suka pakai masker . rasa ketat je muka . heheh :)

JIJI YU berkata...

haha..menjadi jugak ni..pakai yang adik pakai dah.

Azlan Hasan berkata...

tiap kalu tengok orang pakai masker mesti pikir tak takut ker??kang buatnya silap jadi cam The Mask..hehe

Regards,
-Strider-

Sofya berkata...

maisara tak kacau ka?

MamaEma berkata...

tk pernah pakai pun...
dulu ada member pakai puith telur buat masker...

Related Posts with Thumbnails