sensetif..

Assalamualaikum...

selamat pagi semua...
sihat ke??jangan malas2 ye hari ni..
heheh..

Kita nak cerita pasal sensetif ni..
maksud sensetif dalam entry ni lebih kepada "sentap"
heheheh..orang kata bila umur dah cecah 30 ke atas
sikit2 nak sentap..betul ke??

orang lelaki la suka kata gitu..
"awak ni..saya cakap sikit nak sentap.macam orang tua.."
amboi..mulut nak kena sagat kat dinding la tu..:p

sebenarnye tak kira la umur berapa pun kalau
hati kita diguris kita akan sensetif.
ingat kita ni robot ke tak de rasa sensetif..ye dak??

selalunye kalau yang mengguris hati kita tu
orang yang kita tak kenal
marah tu ada la dalam sehari dua ja..
tapi kalau yang mengguris tu adalah
sedara mara,adik beradik atau suami
rasa sensetif tu mungkin akan bercampur dengan dendam dan benci..
mungkin mengambil masa yang agak lama untuk
kembali seperti sedia kala..

aku???
aku sangat sensetif..
dengan suami pun sama..
mujur Abang Lan pandai pujuk..;p
dengan adik beradik la yang paling aku sensetif sekali..
tambah2 adik beradik aku ada la 2,3 orang suka berkira..
hehehe..

teringat pulak aku masa aku masih bertunang dulu..
aku basuh baju..
dah habis basuh adik aku pun jemur la baju tu..
punye la berkira dengan aku..
baju lain dia jemur kecuali baju aku..
geram betul masa tu..
pakai syampoo dia pun berkira..tak haru ke gitu??

bila ingat2 balik benda tu jadi sakit je hati..
sensetif la tu..kan??
dengar2 dia nak bertunang.
tapi rasa malas la nak balik..
kang dia kira semua apa yang aku makan masa kenduri dia
memalukan aku je..
jadi jalan terbaik tak payah la balik..
duit minyak lagi..tol lagi..
kena berkira jugak ni..
lalalallala...

sekian...
Previous
Next Post »

30 komen disini

Click here for komen disini
25 April 2011 at 10:10 ×

awe skunk pun nak sentap je...huhuuh

Reply
avatar
MamaEma
admin
25 April 2011 at 10:17 ×

aik..sentap pulak bila baca entri ini...

Reply
avatar
25 April 2011 at 10:23 ×

ye la angah pun sentap lak baca n3 nie...

Reply
avatar
YanaMIB
admin
25 April 2011 at 10:27 ×

sensetif ke sensitif?? =)

mungkin ada btolnya kut, pompuan makin tua makin sensitif...kdg² kita x sedar kita sensitif..org dh tego br prasan..tp TERsentap plak dah kena tego..haha..klaka =P

Reply
avatar
25 April 2011 at 10:39 ×

ni kes dera kesentapana adik le ni. tang sagat kat dinding tu boleh juga tambah sental dengan berus dawai. adoii..

Reply
avatar
azrinrahim
admin
25 April 2011 at 10:44 ×

ala kak diana, kadang2 budak lelaki pon ad yg sentitif juga..peh, kalau lelaki sensitif nie nk kne jer jge pasaan diorng.. mcm nak tibai pon ad,, nasib baik member,,lala

Reply
avatar
kira kekuri
admin
25 April 2011 at 11:10 ×

uits,kawan aku pun ckp aku sensetif kak..haha..sikit2 nak snstip..perghh~

Reply
avatar
sarah-najwan
admin
25 April 2011 at 11:15 ×

saya tgk keadaan isu tu nk sentap ke tak..
lagi satu..saya ni jenis pyh nk sentap..ehhehe..

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:52 ×

@Nur Hawa Mohd Zin
dah tua la tu...
wakakakka

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:53 ×

@MamaEma
ni memang entry sentap..
hehehh

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:53 ×

@AngahSayang2314
jangan sentap2 angah..
hehhe

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:54 ×

@YanaMIB
ooo..
ejanye sensitif ye..
jap g akak tukar..
maklum la..akak ada spm je..
wakakakak

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:54 ×

@Liza @ Adzriel AB
saya mangsa keadaan kak..
wakakaka

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:55 ×

@azrinrahim
lelaki sensitif??
suruh dia tukar pakai baju kurung je la..
hahhah

Reply
avatar
diana
admin
25 April 2011 at 11:56 ×

@sarah-najwan
saya pun sama la..
tapi kalau bab berkira dengan saya
memang saya sentap la. saya tak berkira dengan orang..

Reply
avatar
cik sakura
admin
25 April 2011 at 12:27 ×

sensitif juga tapi ikut keadaan masa dan tempat..kdg2 org yg tak sensitif ni ikut suka dia je smpai org lain mkn hati..

Reply
avatar
25 April 2011 at 13:04 ×

MDT paling sensitip bab anak2 kalau benda2 lain tak de plak nak sentap! maklumler ai kan brutal..eh!

tp rasanya org lelaki lg cepat sentap! agagaga!

Reply
avatar
LilyGrynn
admin
25 April 2011 at 14:01 ×

Saya kurang sikit bab sentap menyentap ni. Cuma kekadang bila angin pus2 datang, hah tang tu tetiba aje sentap tak ingat dunia.

Reply
avatar
Fariq
admin
25 April 2011 at 15:17 ×

saya pon sensitip gak.. wakakaka.. tapi saya simpan je.. kalo saya tunjukkan mau haru dunia ni jadinya.. :p

Reply
avatar
25 April 2011 at 22:52 ×

sy sensitif.. tp x mudah merajuk.. :D

Reply
avatar
Nor Suhaiza
admin
26 April 2011 at 00:30 ×

hahahaha...mcm tau je sape adik k.lang tu...
hik3...
xbaik tau...
balik je la..
jgn lupa bwk cupcake tok die...
ngeee~~~~~~

Reply
avatar
Woofer Storm
admin
26 April 2011 at 09:15 ×

jahat benar mentua sy ni,tergelak je rasa baca entry ni.tapi cool,kdg2 kena balas balik apa yang orang buat kat kita...tak gitu??baru dia sedar langit bumi

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:20 ×

@cik sakura
setuju la..
orang gitu pentingkan diri je..
tapi bila kena kat dia tau pulak gelabah..

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:21 ×

@makdara TERdiva
itu semestinya lah makdara..
bab anak dan laki lagi la tak boleh orang cuit2...
sentap habis..
hahahah..
ye ke lelki lagi kuat sentap??
uih..bahaya tu..

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:22 ×

@LilyGrynn
kalau tak mudah sentap ok la..
tapi memang orang yang jarang sentap
bila sekali sentap bergoyang jugak dunia ni..
ahhaha

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:22 ×

@Fariq
tunjuk kan aje..
pedulik hape..
hahaha

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:23 ×

@Solihin Zubir
ye la tu..
memang tak merajuk..
mengamuk je..kan??
selalunye anak pertama gitu la..
heheh

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:24 ×

@Nor Suhaiza
tau tak pe..
tak baik??
hehehe
sesekali kena diajar jugak cara menghargai dan menghormati..
kalau semua kita ikhlaskan
agak kurang rasa kesedaran dalam diri tu..:p

Reply
avatar
diana
admin
26 April 2011 at 23:25 ×

@Woofer Storm
betul achie..
meh calit sikit!
hahah

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment