Skip to main content

kesilapan dalam bercinta

Assalamualaikum...




"perlukah saya melayan kekasih saya berbual ditelefon
sedangkan masa tu mata saya dah mengantuk..
saya nak tidur tapi dia paksa jugak
saya berbual dengan dia.."
Gitu lah luahan hati seorang kekasih..
hehehe

Aku tak paham dengan budak2 sekarang bercinta.
bila bercinta tu depa sampai
tak reti nak berfikir sendiri..
sampaikan soalan gini pun kena tanya orang..
kena mintak pendapat orang..

cinta membutakan mata dan fikiran..
dengan cinta kita tak boleh nak fikir dengan baik..
sebab nye kita asyik memikirkan perasaan dia..
hati dia..mood dia..
sampai kita lupa pada diri sendiri.
sebab tu kita tak jumpa jawapan nye.
kerana kita bukan lah dia.
kita tak boleh membaca pikiran kekasih kita.

serupa jugak dengan dia.dia tak boleh baca diri kita.
dia tak paham yang mata kita pun mengantuk..
dia tak paham kita letih.

tu baru bercinta..
kalau dah kawen cemana la gamaknye ye??
agaknye nak kemana2 pun tak boleh..asyik berpaut kat kaki kita..
hahhha..

Itu lah salah satu kesilapan dalam bercinta.
bila saling menyinta
mereka rasa mereka sudah memiliki sepenuhnya..

sekian...

Comments

  1. huhu, betul tu. mcm terkena kat btg hidung sendiri je baca entry ni..

    ReplyDelete
  2. huhu, betul tu. mcm terkena kat btg hidung sendiri je baca entry ni..

    ReplyDelete
  3. org perok ke ni?
    haha,,

    my opinion ,,
    perlu ke saya melayan kekasih saya berbual ditelefon
    sedangkan masa tu mata saya dah mengantuk..
    saya nak tidur tapi dia paksa jugak
    saya berbual dengan dia


    X P E R L U!

    ReplyDelete
  4. bertandang la ke sini pula yaa,,
    follow too

    ReplyDelete
  5. hmmm tu lah pasal.salah sbnrnya.biarlah cinta dtg dr hati.jgn cinta dtg sbb kite terlalu melayan kerenahnya.

    ReplyDelete
  6. pengalaman lama menyebabkan aku awe matang dalam bercinta...cewah...tapi skunk awe tak da terlalu emosi dalam bercinta..gado pun buat derk jerk..haha

    ReplyDelete
  7. masa cinta semua indah..
    mengantuk pun cakap.. eh! tak ngantuk pun lagi padahal tersengguk2 dah..

    jujur lebih baik.. diri pun tak terseksa

    ReplyDelete
  8. gamaknye, macam penah dgr loghat pahang ke ye ?

    btw, pasal n3 tu mmg betul sgt2, itu pun leh jadik kepada reason knp we shud not in love sebelum kahwin.

    wallahualam :)

    ReplyDelete
  9. lebih baik jadi diri sendiri
    jangan nak cover2 line...
    nak tunjuk sopan santun..
    sayang sampai matilah..

    nanti menyusahkan diri sendiri

    ReplyDelete
  10. kalau dah mengantuk masa sembang kt telefon, lebih baik tido je la... nanti karang cakap perkara - perkara merapu... gaduh plak...

    ReplyDelete
  11. tiba-tiba akumahu bersetuju kalau betul bila bercinta kita tidak memiliki sepenuhnya diri dia...malah kita sebenarnya berkongsi dengan orang lain.

    ReplyDelete
  12. berpada2 lah..
    jgn terlalu nk jaga hati
    diri sendiri yg merana...tak ikhlas pula tu..hahhahaa

    kdg2 time bercinta..setia bagai nk rak..da kawen nati..bagai nk rak da hilang ke mana sb da byk guna masa bercintun..

    bercinta pun kene guna otak..bukn guna nafsu..

    ReplyDelete
  13. cinta?? pe benda tu?? huh.. :p

    ReplyDelete
  14. dulu cik tom pernah jgk camtu..tp skang dah matang..xmo buat lg..heee

    ReplyDelete
  15. bercinta berpada2,jika cuma untuk menyakitkan diri sndri bagus blah selamba je..heheeee cool^^

    ReplyDelete
  16. @sweet stalker
    memang saja nak bagi kena kat batang hidung..
    wakakakak

    ReplyDelete
  17. @.abgcho.
    ye abgcho..
    orang perak le..

    heheh

    ReplyDelete
  18. @rara pinkmafia
    diri sendiri tersiksa itu bukan cinta namanye kan??

    ReplyDelete
  19. @Nur Hawa Mohd Zin
    dah berumur ni rasa gaduh pun buang masa je hawe..
    betul dak??
    budak2 sekolah boleh le nak gaduh bagai..

    ReplyDelete
  20. @Sofya\betul2..
    apa guna bercinta kalau kita tersiksa..

    ReplyDelete
  21. @Ati Masrif
    betul tu..
    belum kawen dah harapkan kita berkorban .
    mana boleh gitu..

    ReplyDelete
  22. @ShErA
    akak gitu la..
    ngantuk ..bila abang lan call
    cakap merepek2 je..
    heheh

    ReplyDelete
  23. @Fariq
    romeo memang tak paham apa itu cinta..:)

    ReplyDelete
  24. @CIK TOM
    heheh..teringin nak baca entry cinta dari cik tom..:)

    ReplyDelete
  25. @Woofer Storm
    betul..
    masa bercinta jangan biar diri kita di kawal..:)

    ReplyDelete
  26. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  27. Kalau dah mengantuk tidurlah dan cuba berdengkur dalam telefon, mesti dia letak telefon punya....

    ReplyDelete
  28. =.='''
    kenapa bijak pandai sangat soalan dia?
    MOHON CLASH!! muahahahaha

    ReplyDelete
  29. Memang parah lah . kalau orang dah bercinta tahap takboleh pikir sendiri. hewhew

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …