Suami cerewet

Assalamualaikum..

Selamat petang semua..
ramai lelaki yang tak suka mendedahkan kelemahan diri sendiri.
tambah2 bila sudah berumah tangga..
walaupun pasangan dapat melihat kelemahan diri nya
tapi dia tetap menyangkalnya.
bila ditegur akan bermula la sengketa..
susah nak jumpa pasangan yang boleh menerima teguran.
kalau ada yang boleh terima pun
dalam hati tetap ada luka.
"eleh..cakap kat orang macam la dia sempurna sangat.."
ada kan yang cakap gitu??dalam hati la..heheheh

contohnya dalam soal makan..
bila depan orang ramai...
"saya jenis tak cerewet..
isteri masak apa pun saya makan.."
tapi hakikatnye..itu tak makan..ini tak makan..
sambal belacan dan ulam wajib ada.kalau tak de tak mau makan..

yang peliknye kalau kat rumah
bila isteri masak ada je tak kena..
tapi kat rumah orang hidang apa saja
semuanye sedap2 belaka..
ingt tak de ke suami2 yang begitu..
heheh..

bukan la semua suami2 begitu..
sesetengah nye saja..
tapi ramai la..bukan sedikit.hahahah..

jadi kepada isteri2 selera makan suami itu sangat
penting untuk kita fahami..
jangan ambik mudah ye kawan2..
kalau kita nak ubah selera dia memang tak patut la..
cuba kalau orang paksa kita makan apa yang kita tak suka..
rasa nak sepak je kan?/heheh

sekian..

Post a comment

23 Comments

  1. seb baik hubby saya mmg tak cerewet..jika dihitung..apa yg masak sejak kami kawin smapai skrg masih masak gtu..xbyk pulak tu menunya..tapi dia masih berselera makn..

    alhamdulillah..dia da gumuk compare dolo2..hehe

    ReplyDelete
  2. adee kak.. ade.. ade tau.. adeeee.. adeee aarrggggghhhh


    Kak Sarah nehh.. bestlah jadi kak Sarah.. meh kite tukar sat.. tapi tukar siang sajer...

    ReplyDelete
  3. tukar siang je?..hahaha..xpaham xpaham..

    suke bace mende2 camni~wuwuwu

    ReplyDelete
  4. penah dgr kata org2 tua, nak jaga suami kena jaga perutnya kan..hehe..

    papa hanim sama mcm anak dia hanim gak, makan baik punya.. x cerewet pasal makan..telan je..kui3..

    ReplyDelete
  5. nasib laki den tak macam tue..ok jer cuma dia akan kritik kalau tak sedap dia akan ckp x sedap..tapi ngan ayat2 yg penuh madah2 katanya supaya dapat mengubah jd lg bagus hehehee

    ReplyDelete
  6. dah faham selera suami. sekarang lagi faham dengan menu sihat dia. kolestrol kena jaga...

    ReplyDelete
  7. betullah.. selera makan suami kena jaga.. en.asben akak banyak benda juga yg dia tak makan.. tp sbb dah tahu dia tak suka, mmg takdelah masak dan hidang utk dia.. contoh mcm tempoyak, bila en.asben outstation aje baru ada lauk tu kat rumah.. he..he..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah ... setakat ni abg munna mmg tak cerewet ... semua dia bedal... sampai badan pu besar boleh tahan...

    ReplyDelete
  9. nasib baik sy jenis x memilih.. suma sy bedal.. heheh..

    ReplyDelete
  10. aku belum mahu jadi suami.hihi

    yup,perempuan kena lebih peka dengan pemakanan suami,tapi kalau hati dah memang porak,masak sedap pon dia endah jer.

    ReplyDelete
  11. laki ema mudah jer... dia tak makan ayam..sampaikan kami kat rumah memang tak beli pun ayam...huhuhu.. bukan tak makan bermaksud tak boleh makan...kalau kfc makanlah pulak...kalau nak beli ayam tu..dia ckp tak payahlah...dan kalau makan kat restoran...apa2 tak mahu ayam..pelik2x....

    ReplyDelete
  12. hubby ecah pun cerwet sggtttt...nasib baik ecah jenis pandai masak.

    ReplyDelete
  13. hubby ecah pun cerwet sggtttt...nasib baik ecah jenis pandai masak.

    ReplyDelete
  14. hubby kita cerewet ikut mood dia..ecehh nk pggl hubby jugakk..hahaha =P

    ReplyDelete
  15. ala, kne blaja masak la ek.. ok2! mulai hari ni NS nk belajar masak, nnti bkal suami cerewet ;)

    ReplyDelete
  16. susah gak kalau dapat suami cerewet ni kan kak... shera ada sepupu ni... suami dia memang cerewet kalau psl makan... siap buat list lagi hr ni nk kena masak apa...

    ReplyDelete
  17. harap2 satu hari nanti efa dpt suami yang tak cerewet la.. amin...

    ReplyDelete
  18. kita belom kawin lagik!
    hrp dpt suami yang tak cerewet.. aminnn~ hahahak.

    ReplyDelete
  19. @echah mashuri
    sejak bile lak ko kawin ni ecah.. wakaka

    ReplyDelete
  20. eh akak abg lan cerewat gak ke?? kalau saya mmg cerewt gile. tapi bukan psl mknn la, saya cerewet kalo takde makanan atas meja je. bini saya abes saya flying kick dia dalam mimpi kalo dia lambat2 masak.. :p

    ReplyDelete
  21. hehe ada jugak yang cerewet tu nk buat cam mana dah jodoh kan..kalau buleh tolak ansur tu tolak ansur lah wahai suami2 cerewet kesian bini banyak nk pikir hahah!

    ReplyDelete
  22. hehehehe..

    alhmdulilah dpt usben tak berapa cerewet..tp kuat demand..

    hikhikhik

    ReplyDelete
  23. semua yg akak ckp dlm entry ni pernah gak emak cik tom sebut depan ayah...hahhahaha

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)