Bila perigi mencari timba..

Assalamualaikum...

Salah ke kalau perigi mencari timba???
tak salah la..kalau kena caranya..
zaman sekarang ni orang dah tak kisah perigi nak cari timba ke..
timba nak cari baldi ke..baldi nak cari tuala ke..
dah tak de orang peduli pun..

kalau dulu2 ye la..
orang pompuan tak boleh terhegeh2 kat lelaki..
biar lelaki tu yang datang kat pompuan,tu baru betul!

tapi zaman sekarang tak boleh pakai dah..
nak tau kenapa??
sebab utama ialah kalau orang pompuan tak
bertindak dulu jawabnye lambat la nak kawen.
saingan banyak..sapa cepat dia dapat!

yang kedua nye semakin ramai lelaki yang ego..
belagak macho la konon..
hari2 keluar jumpa pun susah nak cakap
"aku cinta pada mu.."
hehehhe..nak tunggu pompuan je yang
cakap dulu kat dia..

cara nak bertindak:-

orang pompuan kalau nak jadi perigi cari timba
kena pastikan maruah diri terjaga..
tarik perhatian sidia tapi pastikan
tidak timbul fitnah dan cerita buruk.
misalnye kalau lelaki tu nak balik kerja tapi
tayar motor pancit..
masa ni kita tarik la perhatian dia tu..bagi dia jatuh hati kat kita..
pelawa dia tumpang kereta kita..

dalam perjalanan tu
ajak la dia berenti makan..
cakap la kita tak makan lagi..
belanja dia ke...
tak salah pun ...

jangan pulak bila suka kat lelaki tu
asik buat perangai tergedik2..
nampak je lelaki tu dan2 suara jadi manja melampau..
siap ada merengek2 lagi..
ha..macam tu ye la orang nampak
perigi cari timba ni satu yang tak elok..

sekian...
Previous
Next Post »

28 komen disini

Click here for komen disini
ShErA
admin
28 March 2011 at 21:39 ×

idea yg baik ni kak... tapi mcm kak diana tulis, kalau nk bg org suka, janganlah tergedik - gedik sgt... lama2 menyampah jgk..

Reply
avatar
dya adriza
admin
28 March 2011 at 21:41 ×

haha. boleh ke wat cmtu kak? agak2 laki tu pikir apa ek?

Reply
avatar
Adzriel AB
admin
28 March 2011 at 21:46 ×

gedik2 memang tahan.

Reply
avatar
Mr Strider
admin
28 March 2011 at 21:49 ×

hehehe..xde laa istilah perigi cari timba nie kak..itu orang2 tua nyer kiasan untuk perempuan supaya lebih sopan..xsalah pun sebenarnya..hehehe

p/s : pendapat sendiri..

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
wath
admin
28 March 2011 at 22:06 ×

o camtu ye kak. klau saye pancitkan tayar dia pastu wat2 lalu n bagi tumpang, boleh terime ke tak?

hehehe

Reply
avatar
ghost writer
admin
28 March 2011 at 22:20 ×

dah sifat pompuan macam tuh(tergedik2),nak wat camner...hihi
tapi ada juga yang terover jual mahal ye dak...

Reply
avatar
sarah-najwan
admin
28 March 2011 at 22:48 ×

dlm hal ini
ilmu dan skill mesti mantap..

sbg pompuan kita
kene bijaksana..

Reply
avatar
28 March 2011 at 23:10 ×

takdak istilah perigi cari timba dlm Islam..

org melayu ja dok pkai istilah tu.. heheh..

Reply
avatar
eiela
admin
28 March 2011 at 23:32 ×

tak salah perempuan memulakan perkenalan kan, macam situasi siti khadijah dengan rasulullah s.a w dulu, siti khadijah yang menyuarakan isi hatinya pada Rasulullah s.a.w

Latest Entri :
Mutiara Kata Yang Indah

Reply
avatar
28 March 2011 at 23:42 ×

wakaka...kak,terbaik laaa camni...keh2
tapi kan....kan2???malu yg mengatasi segalanye kak...;)
saya pemalu...keh2

Reply
avatar
Fariq
admin
29 March 2011 at 01:33 ×

aisya jgn la malu2.. abg kacak tak kisah pon kalau aisya nak blanje abg kacak makan.. :auw2

Reply
avatar
29 March 2011 at 04:20 ×

ahaha.. lawak la komen2 dorang ni. heheh..

Tapi bg sy, kalau wanita berani mencari lelaki, kan elok. tak la jadi berat sebelah. asyik2 lelaki je dominasi pencarian jodoh. Sekali sekala perempuan pulak la. keh3..

(^___^)

Reply
avatar
Mama Hanim
admin
29 March 2011 at 11:43 ×

tips yg menarik gak tu..hehe..

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:14 ×

@ShErA
bukan orang tengok je menyampah..
silap2 lelaki yng kita minat tu label kan kita ni teruk..

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:15 ×

@dya adriza
boleh je..
yang penting jangan
terkinja2..
hehhehe..buat dengan cara perlahan-lahan..:p

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:15 ×

@Adzriel AB
tahan apa tu??
hehehh

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:16 ×

@Mr Strider
betul..
tu cuma kiasan..

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:16 ×

@wath
tu cara yang boleh diterima pakai..
hehehe

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:18 ×

@ghost writer
ada jugak yang tak tergedik..
bila kita pi tempat2 tak elok memang senang la nak jumpa pompuan tergedik2 ni..
kalau kat tempat yang elok mungkin jumpa setakat sorang dua je..

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:18 ×

@sarah-najwan
pandai ambik peluang..
asal jangan sampai orang salah tafsir..
kan sarah..:)

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:19 ×

@Solihin Zubir
tu cuma kiasan..
sama lah macam tangkai jering..
hidung tinggi..
heheh

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:19 ×

@tiefazatie
akak memang cumil!!
heheh

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:20 ×

@eiela
betul..
yang penting pandai bawak diri

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:20 ×

@nur aisya humaira
sikap pemalu jugak boleh digunakan untuk pikat sidia..:P

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:21 ×

@Fariq\kamu memang tak malu..
siap cakap tak kisah tu..
ahahahah

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:22 ×

@The Crow Empire
kalau kamu suka tak bila tau ada pompuan yang minat kamu..
pompuan tu tak gedik tapi selalu mencuri perhatian kamu..
suka.kan??

Reply
avatar
diana
admin
29 March 2011 at 15:23 ×

@Mama Hanim
kita dah kawen..
boleh baca je la..kan??
hehhehe

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment