Skip to main content

wanita yang menjijik kan!!

Assalamualaikum..

selamat pagi semua..
kita mulakan hari ni dengan menguap panjang dulu..
eh!!mengucap panjang la..
lailahaillallah.............

ok dah..
korang dah baca surat khabar??
mengucap panjang aku pagi ni..
bila baca tentang ibu tikam bayi tu..
giler ke apa..

tak mau anak bagi kat orang je la..
yang tikam dia nak buat pa..
zaman sekarang ni manusia semakin kurang rasa kasih dan sayang..

bila kita baca cerita artikal ni 'sah la dia menghadapi tekanan jiwa..
dia tertekan sebab dia melahirkan anak sapa entah..
tak pelik ke suami kat penjara dah tiga tahun..
dia mengandung..

sebab tu dia bunuh anak tu
untuk menutup salah dia..
aih..akal pendek..
dia tak sedar dia menambah lagi masalah.

muka dah tak cantik,
perangai biar lah molek..

dah jadi isteri orang kenapa perlu berselingkuh..
rasa tak tahan hidup sendirian
mohon la cerai dari suami..
kawen dengan kekasih tu dan hidup lah serupa orang..

sekian..

Comments

  1. memang menjijik kan..

    itulah bila fikiran dikuasai oleh syaitan
    macam2 pun org boleh lakukan

    minta di jauhkan dari kita semua!

    ReplyDelete
  2. erkk..gila la pompuan tuh.xsyg anak langsungggg!!!

    ReplyDelete
  3. ish ape nak jadi la. pempuan oh pempuan,, kamu la penyeri neraka,, ingatlah pada Allah selalu untuk menghindarkan diri dari api yg menjulang itu

    ReplyDelete
  4. YA ALLAH, kenapa dlm dunia hari ini, begitu ramai manusia berhati haiwan kan diana...semoga mendapat balasan yg setimpal

    ReplyDelete
  5. dia mereng tu sb stres takut laki dia kat dlm jel dpt tahu..

    menyayat hati sungguh..xpe..pujuk hati kita bhw bayi itu sudah berada di syurga...

    ReplyDelete
  6. tgk pasal tu dalam berita malam tadi.. sedihnya.. klu taknak bagi aje kat orang.. ramai yg nak anak tapi tak dapat anak..

    ReplyDelete
  7. semakin ramai mengalami sakit jiwa...

    ReplyDelete
  8. Ya Allah... sedih sangat.

    Anak itu tidak mengerti apa.. sedangkan dialah yang mendoakan kit di pintu syurga...

    ReplyDelete
  9. memang sgt kejammmmmmmmmm....
    arghhhhhhhhhhhhhh!!!! (marah!) :D

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …