Selasa, 4 Januari 2011

tips untuk wanita 40'an.

selamat petang semua...

cuma nak kongsikan satu tips pada wanita yang
dah berusia 40 tahun..
elak kan pakai pakaian yang bercorak sarat dengan
polka dot dan kerawang2 segala..
paling elok jika pakaian yang kita pakai tu
tu kosong..tak de corak2 atau gambar2..
kalau nak pakai jugak..
silakan..tapi jangan marah kalau
orang anggap kakak2 yang umur 40 di panggil makcik2..

semalam aku jalan2 kat pasar malam..
nak beli sayur..
nak cuci2 mata la kat tempat jual2 baju tu..
nak beli tak dak duit..
hehhe..

aku tengok je satu kedai tu..
dia jual baju..semuanye corak besar2 gitu..
ada corak polka dot..
ada corak kerawang2 kat bawah baju tu..
aku terpikir
pompuan mana la yang nak beli baju gini??
hahhaha

elak kan juga pakaian yang ketat..
sangat tak cantik ok..
mungkin tak nak orang nampk kita gemuk..kan??
cara yang paling mudah diet dan bersenam..
mudah cakap la..
buat sangat tak mudah..
hahahha

ok lagi satu..
aku heran dengan kakak2 yang berumur 40-50 tahun ni..
bukan semua ye..
ada sesetengah nye
berasakan .."alah..dah tua dah..tak payah nak jaga2 badan la..
muka pun dah kedut.tak dak sapa nak tengok.."

hai la kakak2..
macam tau2 je esok nak mati ye??
kalau duduk sorang2 dalam hutan terpencil
boleh la kakak2 fikir begitu..
airmuka anak2,suami kita kena la jaga jugak..
nak ke dengar jiran2 kata..
'tengok bini si awang tu ..berselemoih ja..."

sekian..

4 komen disini:

kakchik@ella berkata...

hmmmm .. kakchik dh 38 tahun ni diana. tang baju ketat tu .. camna nak komen eh? entah .. diana rasa camna? ketat sgt tk baju kakchik?

tang jaga la muka dn bdn walau dh 40an tu, kakchik stuju sgt sbb kakchik jaga sgt2 dik. hihi ..

Ati Masrif berkata...

org perempuan ni kena sentiasa jaga
penampilan muka dan diri ..tak kira
berapa umurnya ..tapi bab pemakanan
lagi penting

bab baju ketat..hehe tak sesuai..

40an...huhu akan tiba berapa thn lg..

YanaMIB berkata...

hehe yelah kak..x kira la umo kita brape, penampilan tu penting..niat kena btol jugak..klu berhias utk somi dh dpt pahala apa..=)

... berkata...

kak diana, mak shera pun selalu pesan pandangan pertama sangat penting... kena jaga penampilan diri elok2... kalau tak jaga, kite tak boleh la marah kalau orang mengata...

Related Posts with Thumbnails