Skip to main content

nak beli perabot tak??

Assalamualaikum...

korang berniat nak tukar perabot??
ini lah masa yang sesuai..
heheh..
macam iklan pulak..

korang tau tak
harga perabot kat kedai2
mesti akan turun bila tiba musim perayaan tahun baru cina..
betul..
tak percaya??
kat pulau pinang biasanye begitu..
tempat lain tak tau la..

biasanye kalau nak dekat2 tahun baru cina
taukey2 ni bermurah hati je nak turun kan harga perabot diaorang.
kalau korang mintak kurang pun
mesti dia bagi..

tapi ingat ye..
lepas dia bagi diskaun tu
manis2 kan lah mulut ucap
selamat tahun baru cina ke..
semoga bisnes makin bagus ke..
semoga lu punye keluage ade ong ma..
heheh..

tapi kalau taukey tu tak bagi diskaun
sah le dia kelekut punye olang!
hehehhe

sekian..

Comments

  1. ema pun tgh tgg perabot sampai ni..hahahaha

    ReplyDelete
  2. yup betui tu....ai pon dh smbr perabot..tggu nk hntr je..tp lps raya cina le..hehe

    ReplyDelete
  3. jika ada org yg suka tukar2 perabot nih..eloklah beli time murah..

    saya tak kot..overbajet doh utk anak2 skolah awl bulan aritu..hehee

    ReplyDelete
  4. order perabot buatan italy tak sampai la ni,, pelik la,, dah byr sume, isi borang lagi online,, tapi tak sampai2 gak,, siap masukkan no. mastercard lagi dalam mimpi.. :p

    ReplyDelete
  5. SALAM,
    KALAU PERLU DAN ADA PULAK WANG, MAKA BOLEHLAH MEMBELI. TENTANG HARGA DITURUNKAN DI MUSIM PERAYAAN, LF KURANG PASTI. TAPI SALES MUSIM PERAYAAN MEMANG BANYAK

    ReplyDelete
  6. mmg banyak sales skrg.. tp duit dan ruang kat dalam rumah yg tak berapa nak banyak.. he..he..

    ReplyDelete
  7. beli..beli kak diana.jangan tak beli.
    biar tokei perabot kedekut jangan kita yang kedekut..hihi

    untuk kebahagiaan rumahtangga gitu...hihi

    ReplyDelete
  8. @MamaEma
    wah..
    beli apa ema..
    almari yang pintu kaca tu ye??
    hehhe

    ReplyDelete
  9. @sarah-najwan
    tak pe la sarah..
    perabit
    yang rosak2 boleh la tukar..
    kalau elok lagi buat apa nak buang duit kan??

    ReplyDelete
  10. @Fariq
    mimpi pun jadi la..
    malam ni sambung tidur lagi kot2 mimpi tu bersambung malam ni..
    heheh

    ReplyDelete
  11. @luahfikiran
    kalau kat pulau pianang ni
    musim tahun baru cina memang ramai la tokey2 kedai perabot buat promosi giler2..
    yang tak buat promosi pun kita boleh mintak harga kurang..
    mesti dapat..

    ReplyDelete
  12. @paradoks hati
    tahun ni kumpul duit la..
    tahun depan boleh beli..

    ReplyDelete
  13. @Hanis Azla
    kalau anak tengah membesar baik tak payah beli perabot banyak sangat kak..
    nanti anak2 tak de ruang nak bermain..

    ReplyDelete
  14. @biskut
    hahah..
    setuju..
    akak nak beli meja komputer je bisk..
    anak tengah membesar..
    tak mau la beli perabot banyak sangt..
    dia nak melompat tak de ruang nanti..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …