Skip to main content

maisara::telor atau buah pinggang??

Assalamualaikum...

selamat malam semua..
agak lama tak tunjuk kan lukisan maisara..
bukan tak nak tunjuk tapi sekarang ni maisara sibuk mewarna je..
boleh kata seminggu sampai 2,3 kali
beli buku warna..
jadi kurang sikit melukis tu..
lagipun buku dia banyak yang dah habis di lukis..
bila keluar nak beli nampak buku mewarna je..
terlupa nak beli buku untuk dia melukis..


tapi hari ni maisara ada la melukis sikit2..
tekun betul dia melukis sampai tak mau mandi..
(sebenarnye dia memang tak mau mandi kalau sejuk2 ni..heheh)

cer tengok apa yang maisara lukis ni..??
ha..dapat tak??
kera??bukan..
kura2??bukan....

jawapan nye ialah.....



kucing..heheh

gambar yang atas tu ialah
gambar kucing sedang berdiri..
aku tak pasti apakah benda bulat2 yang
tergolek di kaki kucing itu..
adakah buah pinggang??
telor kucing jantan mungkin..

sekian...

Comments

  1. Kak D, Maisara sejibik muka Kak...

    Itu yang dilukis tu sgt lucuu,.. tapi sekecil itu sudah pandai lukiskahh?

    ReplyDelete
  2. Astina..
    boleh tengok entry2 akak yang lama..
    memang banyak lukisan dia..'jangan terkejut..
    takut pengsan je..
    hehheh

    ReplyDelete
  3. itu pandangan mata seorang anak kecil tentang seekor kucing, kalau dilukisnya gambar ibunya kita pun mungkin tak menyangka apa yang dilukisnya...

    ReplyDelete
  4. heheh,, ingatkan pe la tadi,, tak sama langsung ngan kucing,, meh2 maisarah melukis ngan abang.. *abang ke?? heheh*

    ReplyDelete
  5. telor kuceng jantan? ahhaha.. ngek btol..

    ReplyDelete
  6. dah ada kemajuan. bab mewarna tu. haha..

    telur ka kaki tu?

    ReplyDelete
  7. lukis kucing ye kak ? hehe

    ReplyDelete
  8. hahaha...kalau buah pinggang yang dilukis memang kucing punya buah pinggang kat luar...sangat berani!

    ReplyDelete
  9. @ibuintan
    dia pernah lukis muka saya dan ayahnye kak..
    nak tengok klik je kat label maisara kat side bar tu..
    heheh

    ReplyDelete
  10. @Fariq
    abang la sangt kan??
    haih!!tak pe la..
    perasan muda jap!!
    hehhe

    ReplyDelete
  11. @Solihin Zubir
    abis tu kamu rasa2 apa klau bukan telor..??
    hahhaahha

    ReplyDelete
  12. @Sasa Al-Sharif
    hari2 prektis tu..
    hahha..

    kalau gambar bawah sekali adalah rupa kaki nye..
    tapi gambar yang tengah2 tu apa benda bulat2 kat kaki bnyak sanagt..kan??

    ReplyDelete
  13. @nelly
    akak harap dia pandai melukis besar nanti..
    hehhe

    ReplyDelete
  14. @biskut
    hahah..
    ni kucing dah 8x eksiden..
    sebab tu tak mati tapi buah pinggang je terkeluar..
    ada dua nyawa lagi kucing ni..
    hahahah

    ReplyDelete
  15. heheh.. bile pulak kucing jantan bertelur? keh3..

    Alolo.. cumel nye maisara! hehe..

    (^__^)

    ReplyDelete
  16. comel pe..kreatif la bdk2 kecik kan..heheh...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …