Skip to main content

Maisara::KFC

Assalamualaikum...

hari ni sapa yang kerja semua cuti kan???
oh..tidak!bukan semua ye..
suami aku kerja hari ni..
tapi tak sedih sangat la sebab ada maisara..kan??
ceh!!konon..

selalu jugak aku ngusik2 maisara ni..
macam tadi la..
aku nak tengok ape kata dia kan..

ibu:ibu sedih la..ayah awak kerja pulak hari ni..

maisara:ayah pi kerja sekejap je tu..

ibu:ibu rasa macam nak menangis la..(sambik buat muka sedih sebik2 )

maisara:ibu,awak jangan la sedih..pukul 5 nanti ayah balik..
kita pi kfc ye..(sambil tepuk2 belakang aku..)

ha..sudah!nak pi kfc oi..
ayah dia sah balik malam kang..
kfc apa nye???

memang la dia pujuk aku tapi dia betul2 maksud kan nak pi kfc tu..
ingat kfc duduk kat sebelah umah aku ke??
kalau sebelah umah nak pi hari2 pun aku bawak..

nyesal lak aku buat2 sedih tadi..

*****



Comments

  1. sweetnya Maisara pujuk mummy...dia nak bawa mummy ker, dia nak minta kena bawa..hehe...?

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    nak like fesbuk maisara la..
    ade tak kak? haha

    ReplyDelete
  3. adeh,, nak test si maisarah,, alih2 si ibu lak yg kena balik,, ngeh

    ReplyDelete
  4. Bijak nye maisara! Ibunya nak kenakan maisara, tp terkena balik lah. ahaha..

    (^__^)

    ReplyDelete
  5. haha! nak psiko kan anak..alih2 awak yg kena psiko...cute je maisara ni.. :)

    ReplyDelete
  6. haha...kan dah terkena balik.apa lagi start engine keta lar.

    kang kak diana lak yang terpaksa pujuk maisara bila merajuk.

    ReplyDelete
  7. @Ellen
    tu la..
    kompius lak akak..
    dia yang nak pi KFC..ambik kesempatan betul la..

    ReplyDelete
  8. @Fariq
    ibu yang tak reti atau anak yang terlebih reti ni??
    hahahh

    ReplyDelete
  9. @Gayahspears
    nak ke??
    tak pe..
    pi je kfc yang berhampiran dan sebut nama akak 5x..
    dapat le free..

    ReplyDelete
  10. @The Crow Empire
    anak lagi cerdik dari ibu..
    bahaya nih..
    hahahha

    ReplyDelete
  11. @makdara TERdiva
    tak berani dah saya nak
    buat2 merajuk ni..
    ambil kesempatan betul la dia..

    ReplyDelete
  12. @biskut
    akak tak pernah keluar tanpa suami la bisk..
    sejak ada anak ni akak takut jadi apa2..
    dunia semakin kejam bisk..:(

    ReplyDelete
  13. heheheh...tu bukan memujuk mummy dier,tu memujuk diri sendri tu,hehehe...maisara yang kepingin kfc,wat2 memujuk mummy,hehehe..nice2,cute,hehehe

    ReplyDelete
  14. siap tepuk2 blkg yg tak tahan tu.. haha.. sweet~~

    ReplyDelete
  15. wah... sambil menyelam minum air ni... sempat minta kfc lg... kenapa la dulu kecik2 tak terfikir mcm maisara ni.. hehehe

    ReplyDelete
  16. haa..buat cerita lagi. kan dah kena :p

    ReplyDelete
  17. kfc kat stesen minyak kan byk 24 hrs

    ReplyDelete
  18. kata2 snsk kecil yg jujur..
    bermakna andai dia sedih, hanya kfc ubat terbaik.. si anak beranggspan semua pun begitu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …