Skip to main content

maisara::iklan

Assalamualaikum

korang nak tau dak..
masa aku mengandung dulu
aku cukup suka tengok risalah2 iklan
dari tesco,carfour,econsave..dll..
hehhe..

sekarang pun suka..
walaupun tak de benda nak beli tapi nak jugak selak2..
lepas tu berkira2 la boleh beli ke tak..
korang macam tu ka??
kalau sama macam aku,meh calit skrin beramai ramai..

sekarang ni tabiat aku tu dah turun kat maisara..
pantang ada iklan kat pintu pagar tu...

maisara:wah..yang ni cantik ni ibu..

ibu:erm...(sambil tengok iklan)
maisara:yang ni..yang ni..murah ni..

ibu:erm...

maisara:ibu..yang ni sesuai untuk saya ni..

ibu:erm...

maisara:eh!!ni lagi cantik..saya suka la yang ni..

ibu:erm...

maisara:wah..warna merah jambu la ibu..cantik!!

ibu:erm...

aih...
tak tenang la nak melayan iklan2 ni..
pot pet pot pet..mulut dia..!
tapi maisara bukan saja iklan pasaraya dia layan..
iklan bawah ni
pun dia layan gak..
tengok nih!!!


Comments

  1. nih nak kata macam mana nih kak diana..?

    mak borek anak rintik jugak ker..hihi
    kebiasaan mak akan diikuti oleh anak2nya macam tuh lar ek..

    ReplyDelete
  2. ahhaa..kemainnn maisara!!!nak rumahh tuee...layan je akak..beli sebijik baru dia melompat girang...

    ReplyDelete
  3. siyes.... like mother...
    tu nak beli shoplot.. saing bmw 5 series aritu...

    ReplyDelete
  4. cek chun pun punya minat yg sama.
    boleh belek mana satu yg paling murah :p

    ReplyDelete
  5. maisara bg hint suh beli rumah baru tu diana...

    nak cakap dgn molek ayatnya..maisara xmahir lagi nk susun..hehe

    ReplyDelete
  6. maisarah pon rasa umah dah boleh ditukar,, skrg tunggu keputusan dari si ayah je.. :p

    ReplyDelete
  7. ahahha.. bahaya ni akak...
    nnt suma benda dia nk shoping.. heheh..

    ReplyDelete
  8. dasyatt btul maisara ni . aha ~
    banglo tu !

    ReplyDelete
  9. hehehhe...btol la kan...apa yg maknyer buat time ngandung akan turun kpd anaknyer...bukti depan mata nih,hehehe

    ReplyDelete
  10. @biskut
    haha..
    boleh la..kan??
    kemana tumpahnye kuah kalau tak ke nasi,,

    ReplyDelete
  11. @echah mashuri
    tu la..
    dia ingat mak ayah dia tauke kilang elektronik ke apa..
    hahha

    ReplyDelete
  12. @A.S.T.I.N.A
    heheh..
    baru ngam ye dengan
    bmw 5 series tu..kan??

    ReplyDelete
  13. @cek chun
    tu la..
    macam best je kan..
    perasaan tu sama macam pi tesco jugak..
    hahhaah

    ReplyDelete
  14. @sarah-najwan
    hehe..
    melampau tu..
    dia inagt ayah dia kaya raya le tu..

    ReplyDelete
  15. @Fariq
    hahha..
    dia ingat beli rumah macam beli baju dia je..
    boleh tukar ikut suka ye..

    ReplyDelete
  16. @Solihin Zubir
    nak buat cemana..
    ibu dia pun macam tu..
    hahahha

    ReplyDelete
  17. @eija hassan
    oh..
    dia memang bercitarasa tinggi...
    hehhe

    ReplyDelete
  18. @ijatnuar87
    kalau dah ada bini nanti pesan kat dia time mengandung jangan buat yang pelik2..
    hahahha

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …