Skip to main content

Maisara::haiwan peliharaan.

Assalamualaikum...

tadi aku tengok tv dengan maisara..
tengok cenel nat geo wild (550)..

tiba2 maisara cakap macam ni..

Maisara:ibu,maisara nak haiwan peliharaan..

Ibu:ok..nanti kita suruh ayah carikan kucing ye...

maisara:saya tak mau kucing..takut!

ibu:ok..kita cari rabbit..

maisara:tak mau la..dia suka duduk dalam tanah..

ibu:habis tu nak apa??burung?/

maisara:saya nak gajah..

ibu:ha?????

suka hati hang la maisara oi...

*****

Comments

  1. hahaha...bole lak nk bela gajah..

    ReplyDelete
  2. hahaha...maner la mak dier nak tangkap gajah tu ek...

    ReplyDelete
  3. to mysarah:eeeee...xmalu takot kucing....
    bweeeekkk....
    pas ni mtk bear..bkn mainan 2..yg real pnya...leh bawak tido...die peluk awk,awk peluk die..
    ngeeeee~~~~
    to k.lang:esok jgn lupa bwk ank sdar sya g pet house tau..g beli gajah...
    hahahahaha.....

    ReplyDelete
  4. ahhahaah.demandd nye maisara...akak kena siap beli tanah nk wt kndang gajah..haha;p

    ReplyDelete
  5. aku nak bela cheetah mcm cerita zoo dalam chanel tu.

    ReplyDelete
  6. belikan lah maisara gajah kak diana..leh gak naik atas belakang gajah n jalan-jalan ke town macam kat thailand tuh...

    haha..lawak betui lar maisara nih..

    ReplyDelete
  7. @RuSh D
    dia ingat gajah tu besar lubang idung je kot..

    ReplyDelete
  8. @suhaiza
    kalau ieja nak tau kakchik pun takut kucing..nak buat macam mana..keturunan..

    nak bela gajah kunun..
    semut pun takut..
    kaklang dengan abang lan lemas dengan ketakutan pelik diaa ni..

    ReplyDelete
  9. @echah mashuri
    sapa la nak buang taik gajah tetiap pagi..kan?/

    ReplyDelete
  10. @Sasa Al-Sharif
    cukup setahun bela cheetah,
    kudung sebelah tangan..
    masuk tahun ke 2 telinga kamu lak ilang..
    ha..baru tau nanti..

    ReplyDelete
  11. @biskut
    kalau beli nak letak kat mana??
    nak bagi makan apa?
    ibu dan ayah dia pun tak cukup makan ni kan pulak nak bela gajah..
    hahah

    ReplyDelete
  12. Hah sekali Maisara bagi.. dush dush!

    ReplyDelete
  13. anak saya smua binatang dia takut trmasuk lalat.. tapi klau discovery channel tu, memang dia suka tengok... kanak2 memang 'indah'

    ReplyDelete
  14. ha..ha.. comel aje minta gajah sebagai pet.. anak gajah pun tak muat nak masuk rumah maisarah syg..

    ReplyDelete
  15. gajah??sok pkcik pos kat uma ye,..heheee

    ReplyDelete
  16. tu diaa gajah trus dia mtk...dia tau x gajah tu besar mana?? hoho..kena bwk pi zoo lg nih sis =P

    ReplyDelete
  17. runtuh terus rumah..jom pi zoo taiping :
    http://adzriel.blogspot.com/2010/06/anak2-ke-zoo-taiping.html

    ReplyDelete
  18. adoi la. lawak la maisara ni. sekali mintak, gajah pulak tu. HAHA

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …