Skip to main content

maisara::guling-guling

Assalamualaikum..

tadi kan maisara merengek2 la..
aku pun tanye la..

ibu:ha..kenapa pulak tu??

maisara:maisara nak main guling-guling.

ibu:tu pun nak menangis..guling je la..

maisara:boleh tak ibu main guling2 dengan maisara?

ibu:pi ambik bantal.kita guling2 kat depan tv ni..

maisara:bukan guling2 dengan bantal..maisara nak guling-guling macam ipin dan upin tu..

ibu:guling apa ni?

maisara:guling-guling yang macam ball kecik2 tu.ipin dan upin main macam dalam tv tadi.

*******


alahai..guli rupanye..
macam mana boleh jadi guling-guling entah>>>!

sekian..

Comments

  1. hahaha,, saya pon hampir hairan,, rupe nye guli..

    ReplyDelete
  2. hahaha... ingatkan nak guling pe la td.. rupanya guli... kak diana kena beli guli la mcm ni...

    ReplyDelete
  3. rasernyer mungkin dier nak cakap dlm bhasa ganung tu,hehhehe...nak tmbah2 G,hehehe...jadi la guling,hehehe

    ReplyDelete
  4. hhaha..guli guling;p
    pastu akak pegi beli ke tak gulituh?

    ReplyDelete
  5. hahaha.. kat umah saya banyak guli..
    akak pegi la amik.. haha

    ReplyDelete
  6. oh guling2 guli upenye...hehehhe....

    ReplyDelete
  7. hehe..pelat ke
    sama ler dgn anak kita
    kdg2 tu jenuh nak faham...hihi

    ReplyDelete
  8. hehhe..ingtkan apa guling2...!! yg kat umah saya ni..nak kitab...nak kitab...ingtkan nak apa..jenuh mencarikkk...upenyer nak kicap..alahai!!!

    ReplyDelete
  9. haha.. main guli rupanya..
    ingat slank ganu ke tambah ing kt blkg.. heheh..

    ReplyDelete
  10. eh.. loghat ganu ing ke ang? lupe plak... heheh...

    ReplyDelete
  11. @Fariq
    guli-guling..
    guli-guling..
    aih..
    tak paham akaka bahasa budak ni..

    ReplyDelete
  12. @Fariq
    guli-guling..
    guli-guling..
    aih..
    tak paham akaka bahasa budak ni..

    ReplyDelete
  13. @...
    tak nak la bagi dia main guli..
    takut kena cermin,pecah!
    ha..sapa nak jawab tu..
    heheh

    ReplyDelete
  14. @ijatnuar87
    ha..agak nye lah kan..
    sebab dia sebut ayam pun bunyi nye ayang..
    mungkin ada darah ganung dalam badan maisara ni..

    ReplyDelete
  15. @echah mashuri
    tak de nye akak nak pi beli..
    kena cermin ke,tv ke..
    lagi haru..
    dah la semua benda dia nak lambung dalam umah..

    ReplyDelete
  16. @kembatolo™
    kamu main guli ke kat umah..?
    aih..
    kalau kat kedai runcit masa akak kecik2 dulu harga guli sekupang 3 bijik.

    ReplyDelete
  17. lawak la maisara ni. teringat zaman kecik-kecik miza pun suka main guli. hihi :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …