Skip to main content

maisara::cantik macam bunny!


Assalamualaikum...

selamat malam semua...
malam ni cuma nak tunjuk kan gambar2 maisara je..
masa pi pantai ..
tunjuk sikit je dah la....

istana pasir yang di bina oleh ibu dan maisara..
tak ingat dah bila pi pantai ni..
bulan lepas kot..
bulan ni tak pi sebab hujan ja kan..
bahaya la pi pantai musim2 hujan ni..

sebelah pegang baldi..
sebelah lagi pegang puteri..
puteri adalah nama barbie doll maisara..

dulu dia suka ikat rambut satu tocang je....
tapi sekarang dia suka ikat macam ni...

katanye nak cantik macam bunny!
pengaruh katon betul..

sekian..

Comments

  1. hehe,,maisara da besar..tak nak ikat tocang gtu..nak ikat yg nmpak lebih ayu gtu..

    ReplyDelete
  2. heheh,,lain macam betul bentuk istana pasir tu,, ngeh3x..

    *eh akak,, awat komen saya dah jatuh teruk ni,, adeh.. terus jadi 80 lebih.. kecewa2..

    Blogger VS Blogger = ???

    ReplyDelete
  3. Salam Diana,
    Cantiknya Maisarah....saling tak tumpah mcm ibunya...hehehehe
    Tumpang gembira.

    ReplyDelete
  4. maisara comel la..suka tgk..tocang 2 or satu tetap comel :)

    ReplyDelete
  5. cantik cam bunny?
    bugs bunny yg arnab tu ke? heheh..

    ReplyDelete
  6. heheheh...cutenyer dier.heheheh...

    ReplyDelete
  7. Hi maisara. Nama abang, crow. Abg ade skuter tau. heheh..

    Sejuk mata memandang bile anak cumel banget mcm ni. huhu kan kak kan?

    (^__^)

    ReplyDelete
  8. Maisara memeng cute cam bunny, malah lebih cute lagi..hehe...best gak main2 kat pantai kan sis..

    ReplyDelete
  9. sonok men pasir kt pntai....

    comey maisara...

    ReplyDelete
  10. anak2 mmg selalu terpengaruh dgn katun kan.. bunny pun bunnylah kan maisarah.. yg penting cantik.. anak perempuan ni mmg suka melawa.

    ReplyDelete
  11. huu bkn kanak² je terpengaruh dgn kartun..kakak² pn same..ngee~ =P

    ReplyDelete
  12. @sarah-najwan
    perempuan tau nak cantik je sarah..
    mek sarah nanti besar
    pun asyik nak cantik le jugak..
    tengok la nanti tu..

    ReplyDelete
  13. @Fariq
    akak pun nampak istana tu lain macam la fariq..
    macam kelucahan sedikit di situ..

    entah la..akak pun tak paham dengan benda komen ni.nak tukar yang lain la..

    ReplyDelete
  14. @Panglima7
    ibu dia tak cantik pun..
    mungkin sebab masa ngandung dulu saya tak minat nora danish..
    tu yang dapat anak comel sikit!
    hahahha

    ReplyDelete
  15. @Solihin Zubir
    bugs bunny u bukan comel tu..
    tu nakal..
    hehhe..
    ni bunny dalam cerita dibo tu..

    ReplyDelete
  16. @kembatolo™
    katon dalam cerita dibi..
    cer google..
    heheh

    ReplyDelete
  17. @The Crow Empire
    haip..
    ngorat ye??

    comel tapi cerewet la..
    baju nak yang cantik2 je..
    alat mekap nak kena kongsi..
    huhu

    ReplyDelete
  18. @Ellen
    akak tak minat pantai tapi maisara suka..

    ReplyDelete
  19. @Hanis Azla
    betul la kak..
    cerewet sangat.tambah2 bab baju dan rambut..
    ikat tak kena gaya memang nak ngamuk je la..spenda tak best pun jadi isu panas ..

    ReplyDelete
  20. @Nafisa81
    ha..bunny tu la..
    dia kan selalu nak cantik je..kan??

    ReplyDelete
  21. @YanaMIB
    betul2..jangan ikut perangai katun sudah la..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …